اخبار آلت‌کوین‌هااخبار ارزهای دیجیتال

معرفی ۳ آلت کوینی که باید در این هفته تحت نظر داشته باشید

تحلیلگران باور دارند که اگر قیمت بیت کوین بتواند به سمت ۶۰٬۰۰۰ دلار حرکت کند، بعضی از آلت کوین ها می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

خلاصه تحلیل

  • اگر قیمت سولانا بتواند از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود عبور کند، رالی جدیدی به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (قیمت ۱۵۳ دلار) آغاز می‌شود.
  • اولین سیگنال صعودی نیر پروتکل، بسته‌ شدن کندل آن بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵.۱۷ دلار) است.

به گزارش کوین تلگراف، سقوط اخیر قیمت بیت کوین باعث افزایش فشار فروش آلت کوین‌ها شد اما تعداد کمی از آن‌ها از حمایت‌های قدرتمندی برخوردار بوده‌اند. در نتیجه تحلیلگران باور دارند که اگر بیت کوین به سمت ۶۰٬۰۰۰ دلار حرکت کند، ۳ آلت کوین می‌توانند حرکت صعودی جدیدی را شروع کنند.

۱. سولانا

قیمت سولانا SOL: در حال تشکیل یک الگو مثلث نزولی است که با بسته شدن کندل آن زیر سطح ۱۱۶ دلار تکمیل می‌شود.

ثبت نام سریع در نوبیتکس
آلت کوین
نمودار روزانه قیمت سولانا

یکی از نقاط قوت سولانا این است که اندیکاتور RSI روزانه در حال تشکیل یک واگرایی مثبت است. این امر نشان می‌دهد فشار فروش سولانا ممکن است کاهش پیدا کند.

اگر قیمت سولانا بتواند از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۱۴۱ دلار) عبور کند، رالی جدیدی به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۱۵۳ دلار) و خط روند نزولی موجود در نمودار آن آغاز می‌شود.

اما اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کند نکند و کندل آن زیر ۱۱۶ دلار بسته شود، ساختار نزولی تکمیل می‌شود. در این صورت قیمت سولانا می‌تواند تا ۸۰ دلار سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته قیمت سولانا
نمودار ۴ ساعته قیمت سولانا

پولبک سولانا از سطح ۱۲۱ دلار نشان می‌دهد که معامله‌گران با قدرت از حمایت ۱۱۶ دلار دفاع می‌کنند. اگر قیمت از سطوح فعلی افزایش یافته و به بالای ۱۴۵ دلار برسد، هدف بعدی SOL در ۱۵۵ دلار قرار دارد. این سطح می‌تواند به عنوان یک مقاومت محکم عمل کند اما در صورت غلبه بر آن، سولانا می‌تواند تا خط روند نزولی موجود در نمودارش کاهش یبد.

از سوی دیگر در صورت بسته شدن کندل SOL پایین ۱۳۰ دلار در نمودار ۴ ساعته، ریسک از دست رفتن حمایت ۱۲۱ دلار افزایش پیدا می‌کند. در این صورت هدف بعدی سولانا در ۱۱۶ دلار قرار دارد.

۲. پولکادات

پولکادات DOT: در ۵ جولای (۱۵ تیر) با سقوط شدیدی مواجه شد. با این حال دنباله بلند کندل آن روز نشان داد که فشار خرید پولکادات در سطوح پایین‌تر افزایش می‌یابد.

آلت کوین
نمودار روزانه قیمت پولکادات

فشار خرید این آلت کوین در روز بعد نیز ادامه پیدا کرد و قیمت آن به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۶.۰۸ دلار) رسید. اگر معامله‌گران بتوانند از مقاومت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۶.۵۴ دلار) عبور کنند، رالی پولکادات به سمت ۷.۲۹ دلار و ۷.۷۷ دلار آغاز می‌شود.

از سوی دیگر اگر قیمت DOT بعد از رسیدن‌ به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد، نشان می‌دهد که فشار فروش آن در سطوح بالاتر رشد می‌کند. اگر قیمت پولکادات به زیر ۵.۳۸ دلار سقوط کند، قیمت آن ممکن است تا ۴.۹۱ دلار سقوط کند.

پولکادات
نمودار ۴ ساعته قیمت پولکادات

در نمودار ۴ ساعته شاهد یک ریکاوری V شکل در نمودار پولکادات هستیم. شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای افزایش یافته‌ و RSI در محدوده مثبت قرار گرفته‌ است. اگر فشار خرید DOT بتواند قیمت این آلت کوین را به بالای ۶.۶۰ دلار برساند، هدف بعدی آن در ۷.۲۹ دلار قرار خواهد داشت.

اما اگر کندل پولکادات زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای بسته‌ شود، نشان می‌دهد که معامله‌گران خسته شده‌اند. در قیمت آن ممکن است به زیر ۵.۶۰ دلار برسد. در این صورت پولکادات ممکن است حمایت قدرتمند ۴.۹۱ دلار را آزمایش.

تحلیل قیمت نیر پروتکل

نیر پروتکل  NEAR: مدتی است که در رنج ۴.۲۸ دلار تا ۸.۵۸ دلار در نوسان است. فشار فروش نیر پروتکل در ۵ جولای (۱۵ تیر) باعث شد قیمت آن به زیر حمایت کلیدی مذکور برسد اما این آلت کوین، سپس به سرعت افزایش یافت.

آلت کوین
نمودار روزانه قیمت نیر پروتکل

علی‌رغم کاهش شیب میانگین‌های متحرک، واگرایی مثبت RSI نشان می‌دهد که فشار فروش نیر پروتکل کاهش یافته‌ است. اولین سیگنال صعودی NEAR، بسته‌ شدن‌ کندل آن بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۵.۱۷ دلار) است.

پس از آن قیمت NEAR می‌تواند تا ۵.۶۳ دلار رشد کند. این سطح می‌تواند به عنوان مقاومت NEAR عمل کند اما در صورت شکسته‌ شدن‌ آن، الگوی کف دوقلو تکمیل می‌شود. هدف این الگو در ۶.۱۱ دلار قرار دارد.

اما اگر کندل نیر پروتکل پایین‌ ۴ دلار بسته‌ شود، سیگنال نزولی آن صادر می‌شود. در این صورت قیمت NEAR می‌تواند به ۳.۵ دلار و سپس ۳ دلار برسد.

نیر پروتکل
نمودار ۴ ساعته قیمت نیر پروتکل

در نمودار ۴ ساعته، صاف شدن میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای و شاخص RSI نشان‌دهنده تعادل عرضه و تقاضای NEAR است. در صورتی که معامله‌گران بتوانند قیمت نیر پروتکل را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای برسانند، احتمال رشد آن تا ۵.۶۳ دلار وجود دارد. این سطح می‌تواند به عنوان یک مقاومت قدرتمند عمل کند اما در صورت شکسته‌ شدن‌ آن، نیر پروتکل می‌تواند تا ۶.۷۱ دلار رشد کند.

اما اگر قیمت نیر پروتکل به زیر ۴ برسد، قدرت فروشندگان افزایش می‌یابد. در این صورت قیمت نیر پروتکل ممکن است به سمت محدوده ۳.۵ دلار حرکت کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *