میتوانید مثل این راهنما، احراز هویت سطح ۱ را انجام دهید. در سطح ۱ و در صورت ثبت شماره موبایل به نام خودتان، برداشت رمزارز تا ۱ میلیون تومان نیاز به فعالسازی کد دو عاملی ندارد.
برای پرداخت کارمزد تراکنشهای همستر، به ارز «تون» (TON) نیاز دارید. برای اینکار لازم است ابتدا مقداری تومان به حسابتان واریز کنید. پیشنهاد ما واریز حدود ۱۰۰ هزار تومان است.
حمله امنیتی صبح روز چهارشنبه 28 خرداد، تعدادی از کیف پولهای گرم نوبیتکس را تحتتأثیر قرار داده است که موجب به سرقت رفتن بخشی از داراییهای این کیفپولها شده است. عمده داراییهای نزد نوبیتکس در کیف پولهای سرد ذخیره شده که امن بوده و قابل نفوذ نیستند همچنین موجودی تمام کیف پولهای گرم نوبیتکس نیز برای پیشگیری از اقدامات مخرب به آدرسهای امن منتقل شده است.
2
آیا دارایی کاربران نوبیتکس از دست رفته است؟
داراییهای کسر شده از کیفپولهای گرم نوبیتکس، تأثیری بر موجودی کیفپولهای نوبیتکسی کاربران نداشته و نوبیتکس مقادیر منتقل شده از کیفپولهای گرم را از محل صندوق ذخایر خود در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
3
چه زمانی میتوانم به نوبیتکس و داراییهای کیفپولم دسترسی داشته باشم؟
فرایند ایجاد دسترسی کاربران به نوبیتکس از نخستین دقایق بروز مشکل در پلتفرم در حال انجام است. با توجه به پیچیدگی شرایط، دسترسی به امکانات مختلف بهصورت گام به گام در اختیار کاربران محترم قرار خواهد گرفت. قابلیتهای کاربردیتر در اولویت خواهند بود و در نخستین گام، امکان مشاهده داراییهای کیفپول نوبیتکس برای شما ایجاد خواهد شد. در حال حاضر با ورود به نوبیتکس، مشاهدهی بخشی از قابلیتها امکانپذیر است که با گذشت زمان تکمیل میشود. همکاران ما در تلاشند تا دسترسی کامل کاربران را به نوبیتکس در بستری امن و پایدار ایجاد کنند.
4
چرا پشتیبانی نوبیتکس در دسترس نیست؟
با توجه به محدودیتهای داخلی و همچنین عدم پایداری زیرساخت اینترنت کشور، در حال حاضر امکان برقراری ارتباط با پشتیبانی نوبیتکس از طریق چت آنلاین وجود ندارد. تیم نوبیتکس در تلاش است تا امکان برقراری ارتباط با پشتیبانی را برای کاربران فراهم کند. تا آن زمان امکان ارتباط با تیم پشتیبانی از طریق تماس با شماره تلفن 02191009925 از ساعت 8 صبح تا 10 شب ایجاد شده است.
5
آیا باید دارایی خود را به کیف پولهای شخصی منتقل کنیم؟
نوبیتکس همواره امکان برداشت سریع رمزارز به مقصد کیف پولهای شخصی را فراهم کرده و به کاربران خود توصیه کرده است که برای نگهداری طولانیمدت داراییهای دیجیتال از کیف پولهای شخصی استفاده کنند. با وجود این، عمده دارایی کاربران بهصورت سرد ذخیرهسازی شده و در برابر حملات سایبری مقاوم است. در حال حاضر نیز بخش عمده دارایی کاربران در امنیت کامل قرار دارد اما در صورت تمایل، پس از پایدار شدن فعالیت پلتفرم، کاربران محترم میتوانند نسبت به انتقال داراییهای خود به کیفپولهای شخصی اقدام کنند.
6
تفاوت کلدولت (کیفپول سرد) و هاتولت (کیفپول گرم) چیست و چطور بفهمیم موجودی ما تحتتأثیر قرار گرفته است یا خیر؟
بخش عمده دارایی کاربران نوبیتکس در کیفپولهای سرد ذخیرهسازی میشود. امکان دسترسی به کیف پولهای سرد از طریق اینترنت وجود ندارد و به همین خاطر این نوع از کیف پولها در برابر حملات سایبری مقاوم هستند. دسترسی غیرمجاز مرتبط با این حمله اما، به کیف پول گرم نوبیتکس مربوط میشود که سهم کمی از کل داراییهای موجود نوبیتکس دارد. از این رو عمده دارایی کاربران در امنیت کامل است. انتقال دارایی مابین کیفپولهای گرم و سرد فعالیتی است که در قالب عملیات اجرایی پلتفرم نوبیتکس و برای حفظ امنیت داراییها انجام میشود و نیازی به انجام عملیات از جانب کاربران برای انتقال داراییها نیست. داراییهای کاربران در کیفپولهای نوبیتکس به صورت مجزا از موجودی کیفپولهای گرم مشخص و نگهداری میشود. لذا با انتقال داراییها از کیفپولهای گرم نوبیتکس، هیچ تفاوتی در موجودی کیفپول کاربران ایجاد نشده و پس از پایداری مجدد سیستم، مقدار موجودی هر کاربر به صورت کامل در پنل کاربری قابل مشاهده خواهد بود.
7
چطور میتوانم داراییهایم را از نوبیتکس برداشت کنم؟
به منظور اطمینان از ایجاد بستری امن و پایدار برای انجام عملیات رمزارزی کاربران، قابلیتهای نوبیتکس به تدریج و با اولویتبندی نسبت به سرویسهای با اهمیت بیشتر در دسترس قرار خواهند گرفت. تیم نوبیتکس در تلاش است تا امکان واریز و برداشت را در سریعترین زمان ممکن در اختیار کاربران قرار دهد.
8
بازیابی دارایی کاربران نوبیتکس از آدرس مربوط به عملیات خرابکاری امکانپذیر است؟
بررسیها نشان میدهد آدرس مربوط به عامل حمله به نوبیتکس، از نوع Vanity (با کاراکترهای دلخواه) است که فاقد کلید خصوصی برای برداشت داراییهاست. این یعنی هدف از چنین اقدامی ایجاد آسیب به آرامش کاربران از طریق سوزاندن داراییهای رمزارزی آنها بوده است. با وجود این تلاشهای خرابکارانه، نوبیتکس اطمینان میدهد که دارایی کاربران در امنیت کامل بوده و مبالغ به سرقت رفته از کیفپولهای گرم جبران خواهد شد.
9
آیا ممکن است در روزهای آینده این حادثه دوباره تکرار شود؟
نوبیتکس ضمن بررسی کامل دلایل این حمله، اقدامات لازم در جهت پیشگیری از هرگونه حمله امنیتی را اتخاذ کرده است تا از تکرار هرگونه اقدام خرابکارانه جلوگیری شود.
10
آیا میتوانم رمزارز به کیف پولم واریز کنم؟
با توجه به در جریان بودن فرآیند انتقال داراییها از کیف پول های گرم نوبیتکس، از هر گونه واریز رمزارز به آدرسهای نوبیتکسی خود تا اطلاع ثانوی خودداری فرمایید.