اخبار ارزهای دیجیتال

سولانا از یک روش کم‌هزینه برای ذخیره‌سازی روی زنجیره رونمایی کرد

این فناوری که به عنوان فشرده‌سازی حالت شناخته می‌شود، هزینه‌های ذخیره‌سازی روی زنجیره را به شدت کاهش خواهد داد.

بلاک‌چین لایه 1 سولانا دست به انتشار راه‌حلی جدید با هدف کاهش شدید هزینه‌های ذخیره‌سازی روی زنجیره زده است. این فناوری که فشرده‌سازی حالت نامیده می‌شود، هزینه‌ی ضرب 1 میلیون توکن غیرمثلی (NFT) در شبکه را به چیزی حدود 110 دلار کاهش دهد.

سرپرست فناوری بنیاد سولانا، جان وونگ، در پست وبلاگی در 6 آوریل گفت:

“پس از مراحل متعددی از توسعه، پذیرش و عرضه، NFTهای فشرده در شبکه اصلی بتای سولانا به صورت زنده در دسترس هستند و موج بعدی تجربه‌های جدید محصولات زنجیره‌ای را تقویت می‌کنند.”

به گفته وونگ، NFTهای فشرده “2400-24000 برابر ارزان‌تر از نمونه‌های غیر فشرده” با ساختارهای یکسان هستند.

“1/ کارمزدهای کم سولانا آن را به یک پیشرو در صنعت تبدیل کرده است. اما به لطف نوآوری اخیر تیم‌های سراسر اکوسیستم، هزینه‌ی آن حتی کمتر هم خواهد شد.

فشرده‌سازی حالت، روشی جدید برای ذخیره‌ی داده‌ها در سولانا که هزینه را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد را معرفی می‌کنم.”

— Solana (@solana)

6 آوریل 2023

کاربران در توییتر از راه‌حل فشرده‌سازی حالت به‌عنوان “تغییردهنده‌ی بازی” و مسیری برای “تبدیل سولانا به گزینه‌ای بسیار مناسب‌تر برای استفاده‌های سازمانی” یاد کردند.

سرپرست فناوری سولانا می‌گوید فشرده‌سازی حالت بر درختان مرکل تکیه دارد. “یک ساختار داده‌ای که به دلیل قابلیت ‘فشرده‌سازی’ تأییدپذیری درخت داده‌ها به ‘هش’ یا ‘اثر انگشت’ از وضعیت فعلی درخت شناخته می‌شود.”

وونگ اضافه کرد:

“این ساختار داده‌ای سازگار با فشرده‌سازی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد مقدار کمی از داده‌ها را در زنجیره و به‌روزرسانی‌ها را مستقیماً در لجر سولانا ذخیره کنند. با وجود بهره‌مندی از امنیت و عدم تمرکز لایه‌ی پایه‌ی سولانا، این مساله باعث کاهش چشمگیر هزینه ذخیره‌سازی داده‌ها خواهد شد.”

به گفته وونگ، این توسعه یک “تلاش میان اکوسیستمی واقعی” می‌باشد. این راه حل توسط توسعه‌دهندگان آزمایشگاه‌های Solana و Metaplex، با پشتیبانی Phantom و Solflare، و توسط ارائه‌دهندگان گره RPC، و همچنین نمایه‌سازهای Helius، Triton و SimpleHash ساخته شده است.

Dialect، Crossmint، Helium و Wordcel از جمله پروژه‌های اکوسیستم سولانا می‌باشند که همین حالا هم از فشرده‌سازی حالت بهره می‌برند. آن‌ها از راه‌حل‌هایی از ضرب NFT گرفته تا ادغام برنامه‌های وفاداری تجاری و بهبود تجربه کاربر استفاده می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *