اخبار ارزهای دیجیتال

خروج یک هولدر تاثیرگذار و افت 8 درصدی ارزش Bored Apes

قرارگیری بیش از 1000 ان‌اف‌تی BAYC به عنوان وثیقه در پروتکل‌های وام‌دهی.

یکی از هولدرهای اصلی NFTهای Bored Ape Yacht Club (BAYC) تعداد 27 مورد از آن‌ها را به ارزش حدودی 3 میلیون دلار در روز گذشته فروخته است.

کف قیمت BAYC با 8% کاهش طی دو روز گذشته، موجب سقوط ارزش بازار این مجموعه به جایگاهی پایین‌تر از CryptoPunks که حالا باارزش‌ترین مجموعه‌ی NFT به حساب می‌آید، شده است.

فروشنده‌ای که با نام مستعار فرانکلین فعالیت می‌کند، دلیل این فروش را مشکلات شخصی عنوان کرده است. این مجموعه‌دار که برای مدت‌ها به عنوان یکی از بزرگترین دارندگان Bored Ape شناخته می‌شد، عنوان کرده است که NFT‌ها را برای پرداخت وام‌هایی که از پلتفرم BendDAO گرفته به فروش رسانده است.

یک معامله‌گر با نام مستعار Z که وارد بازار Bored Ape شده است اعتقاد دارد کاهش قیمتی که عمدتاً توسط یک سرمایه‌گذار اتفاق بی‌افتد نشان‌دهنده‌ی شکنندگی موقعیت مجموعه در دنیای NFT است. این معامله‌گر به The Defiant گفت:

“مشاهده تأثیری که یک کاربر با نقد کردن 20 Apes بر سطح نقدینگی و قیمت دارد، نشان می‌دهد که در صورت وقوع یک کاپیتولاسیون واقعی، همه چیز ممکن است از بین برود.”

زمانی که Bored Apes در سال 2021 راه اندازی شد، حداقل در ظاهر یک شبه ره صد ساله را طی کردند. زمانی که پاریس هیلتون که در برنامه‌ی تلویزیونی آخر شب NFT خود را به نمایش گذاشت و مجله رولینگ‌استون در اوج شور و شوق NFT، یک Ape را تصویر جلد خود کرد، آن‌ها تبدیل به پوستر NFT شدند.

 

وام‌های BendDAO

با افت ارزش Bored Apes، ارزش نسبی ETH وام گرفته شده در برابر این دارایی‌ها با افزایش مواجه شد پس می‌توان به این نتیجه رسید که قیمت پایین‌ NFTها بر سایر معامله‌گران در BendDAO نیز تأثیر می‌گذارد. حال با قرارگیری 402 توکنی که اکنون ارزش کمتری دارند، در پلتفرم وثیقه، معامله‌گران زیادی وجود در خطر لیکوئید شدن، قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *