اخبار ارزهای دیجیتال

کاهش همبستگی بیت‌کوین-اتر به زیر 80% برای اولین بار در 18 ماه گذشته

همبستگی بین قیمت بیت‌کوین و اتر برای اولین بار از نوامبر 2021 به کمتر از 80 ٪ کاهش یافته است که نشان‌دهنده‌ی تغییر قابل توجه در رابطه‌ی میان این دو رمزارز بزرگ است.

خلاصه خبر

  • به گفته Kaiko ، همبستگی 30 روزه‌ی بین بیت‌کوین و اتر در این هفته پس از 18 ماه به زیر 80 ٪ کاهش یافته است.
  • این کاهش همبستگی نشان می‌دهد که این دو رمزارز بزرگ کمتر از قبل به یکدیگر متکی هستند و قیمت‌های آن‌ها به طور فزاینده‌ای در جهات مختلف حرکت می‌کنند.

بر اساس داده‌های Kaiko، همبستگی 30 روزه‌ی بین بیت‌کوین و اتر در این هفته به 78 ٪ رسیده است. همبستگی در واقع اندازه‌گیری میزان نزدیکی قیمت دو دارایی در رابطه با یکدیگر است. هر چه میزان همبستگی پایین‌تر باشد یعنی که قیمت دو دارایی (بیت‌کوین و اتر) در حال واگرایی هستند و در واقع در جهات مختلف حرکت می‌کنند.

به زبان ساده‌تر ، کاهش همبستگی حاکی از آن است که قیمت BTC و ETH دیگر به مثل سابق، هم‌اندازه و هم‌جهت حرکت نمی‌کنند.

 

سقوط همبستگی بیت‌کوین-اتر

در تجزیه و تحلیل ماه گذشته، Coinbase همبستگی بازگشت بین BTC و ETH را بررسی کرد. آن‌ها دریافتند که این همبستگی از حدود اواسط تا اواخر ماه مارس کاهش یافته است. این تغییر همزمان با افزایش عملکرد بیت‌کوین در مقایسه با سایر رمزارزها به ویژه در میان بحران در بخش بانکی ایالات متحده و بررسی دقیق نظارتی در ارزهای غیر بیت‌کوین بود.

Coinbase گفت:

اما کاهش این رابطه در روزهای بعد از فورک شانگهای (شاپلا) برجسته‌تر شده که یادآور یک روند مشابه در سپتامبر 2022 در جریان ادغام (هنگامی که اتریوم مکانیسم اجماع خود را به اثبات سهام تغییر داد)، است.

برخی از تحلیل‌گران معتقدند هنگامی که همبستگی بین دو دارایی کاهش می‌یابد، بهتر است با تنوع دادن به سبد سرمایه‌گذاری از هر دو دارایی در یک سبد سرمایه‌گذاری استفاده کرد.

براساس داشبورد داده‌های بلاک، قیمت بیت‌کوین و اتر به ترتیب در سال 2023 تاکنون تقریباً 62٪ و 50٪ افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *