اخبار ارزهای دیجیتال

آمادگی Ordinals بیت‌کوین در بازار NFTها برای سبقت از اتریوم

توکن‌های غیرمثلی بومی بیت‌کوین که “Ordinals” نامیده می‌شوند، فاصله‌ی چندانی با NFTهای اتریوم ندارند. با وجود پیشروی فعلی اتریوم، رشد سریع Ordinals نشان‌دهنده‌ی یک تغییر احتمالی است. Solana و Polygon نیز در بازار NFT در حال رشد هستند.

خلاصه‌ی خبر

  • NFTهای بیت‌کوین که با نام Ordinals شناخته می‌شوند، در آستانه‌ی پیشی گرفتن از اتریوم در بازار NFTها هستند.
  • اتریوم همچنان در بخش NFTها با مجموع فروش بیش از 24 میلیون دلار پیشتاز است، اما رشد سریع Ordinals بیت‌کوین حاکی از یک “تغییر” بالقوه است.
  • به غیر از بیت‌کوین و اتریوم، Solana و Polygon نیز در بازار NFT پیشرفت چشمگیری دارند.

Ordinals بیت‌کوین در آستانه‌ی سبقت از NFT‌های اتریوم

رقابت بین بیت‌کوین و اتریوم در بخش توکن‌های غیرمثلی (NFT) تشدید می‌شود. NFT‌های بومی بیت‌کوین، معروف به Ordinals، از نظر رشد فروش و مشارکت فعال خریداران، از اتریوم پیشی می‌گیرند. طبق داده‌های Crypto Slam، رشد قابل توجهی در فروش و خریداران فعال Ordinals مشاهده شده است. Ordinals به رشد چشمگیر 129.50 درصدی در فروش دلار آمریکا دست یافته‌ و نزدیک به 10% از بازار خریداران را به خود اختصاص داده‌است. اتریوم در حال حاضر با مجموع فروش بیش از 24 میلیون دلار در بخش NFT پیشتاز است. افزایش سریع Ordinals بیت‌کوین نشان‌دهنده‌ی احتمال قریب‌الوقوع یک تغییر در موقعیت آن‌ها است.

Ordinals که از زمان پیدایش در آوریل 2023 به سرعت جذب شده‌اند، دارایی‌های دیجیتال منحصر به فردی هستند که روی ساتوشی، کوچکترین واحد بیت‌کوین، حک شده‌اند. ایجاد آن‌ها با ارتقاء Taproot امکان‌پذیر شد که در نوامبر 2021 در شبکه‌ی بیت‌کوین راه‌اندازی شد و امکان ثبت داده‌ها در شبکه‌ی بیت‌کوین مشابه ایجاد NFT در سایر پلتفرم‌های ‌چین را فراهم کرد. Ordinals از زمان راه‌اندازی خود سر و صدای زیادی در جامعه‌ی بیت‌کوین ایجاد کرده است.

رهبران نوظهور در بازار NFT

علاوه بر Ordinals بیت‌کوین و NFTهای اتریوم، سایر بلاک‌چین‌ها نیز پیشرفت‌های چشمگیری در بازار NFT داشته‌اند. سولانا با رشد فروش قوی 44.61% با فروش کل 1.2 میلیون دلاری و جذب 31.40% از خریداران و حتی پیشی گرفتن از سهم بازار خرید اتریوم، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. پالیگان با افزایش فروش 30.75 درصدی به مبلغ 1.3 میلیون دلار در جایگاه چهارم قرار دارد. زنجیره‌ی BNB با فروش کل 856027 دلار و سهم خریدار 7.54% جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است. در نهایت، کاردانو با رشد فروش 36.22 درصدی و فروش کل به 346115 دلار، همچنان یک بازیگر قابل توجه در چشم‌انداز در حال تحول NFT است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *