اخبار ارزهای دیجیتال

بایننس شبکه‌ی opBNB را اواخر این ماه میلادی راه‌اندازی می‌کند

بایننس راه‌اندازی لایه 2 opBNB را برای افزایش توان عملیاتی زنجیره‌ی BNB اعلام کرد. کاربران اولیه علاوه‌برGenesis NFT، شانس برنده شدن جوایز را نیز دریافت می‌کنند.

خلاصه‌ی خبر

  • بایننس برای راه‌اندازی لایه 2 opBNB و افزایش توان عملیاتی پلتفرم قرارداد هوشمند BNB Chain، آماده می‌شود.
  • NFTهای OpBNB Genesis اعطا شده به پذیرندگان اولیه، مزایا و کاربردهای مشخصی دارند.
  • opBNB با توجه به کاهش TVL زنجیره‌ی BNB معرفی شد.

opBNB: قراردادهای هوشمند نسل بعدی بایننس در لایه 2

بایننس، بازی را با opBNB تغییر می‌دهد. هدف بایننس از راه‌اندازی opBNB تقویت توان عملیاتی BNB است.

opBNB پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز شبکه‌ی آزمایشی در 19 ژوئن قرار است، این ماه فعال شود.

با پیوستن به کمپین پذیرش زودهنگام opBNB، می‌توانید NFTهای Genesis انحصاری خود را دریافت کنید

بایننس کمپین “Odyssey” را در 9 آگوست همزمان با راه‌اندازی opBNB آغاز کرده است. اولین کسانی که به opBNB می‌پیوندند، از شانس دریافت NFTهای Genesis، که دارای طیف وسیعی از مزایا و کاربردهای ویژه برای دارندگان است، برخوردارند. برای واجد شرایط بودن برای دریافت این NFTها، کاربران باید یک سری وظایف را انجام دهند. کارهایی مثل انتقال دارایی‌ها بین شبکه‌های آزمایشی زنجیره‌ای opBNB و BNB، و ایجاد NFT‌های شخصی‌شده از طریق opBNBScan. opBNB بر روی Optimism’s OP Stack ساخته شده است، یک پایه‌ی تکنولوژیکی سفارشی برای توسعه‌ی راه حل‌های فردی لایه 2.

استراتژی بازگشت زنجیره BNB در میان رقبا

معرفی opBNB در حالی انجام می‌شود که زنجیره‌ی BNB با کاهش طولانی‌مدت در کل ارزش قفل شده (TVL) و سهم بازار دست و پنجه نرم می‌کند. بایننس در آوریل 2019 در حالی زنجیره‌ی بایننس را راه‌اندازی کرد که با چالش‌های پذیرش کم و محدودیت‌های فنی مواجه بود. در پاسخ به این چالش‌ها، زنجیره‌ی BNB (که قبلاً زنجیره‌ی هوشمند بایننس بود) در سپتامبر 2020 ظهور کرد و از افزایش DeFi استفاده کرد. با وجود وعده‌ی سازگاری با ماشین مجازی اتریوم، TVL زنجیره‌ی BNB در سال‌های 2021 و 2022 نوساناتی را تجربه کرد و در نهایت جایگاه خود را به رقبایی مانند Terra و Tron واگذار کرد. اکوسیستم لایه 2 اتریوم، با ارائه‌ی صرفه‌جویی در هزینه و افزایش امنیت، چشم‌انداز رقابت را برای زنجیره‌ی BNB و سایر شبکه‌های مقرون به صرفه‌ی لایه 1 تشدید می‌کند.

موفقیت لایه 2 اتریوم، زنجیره‌ی BNB را به چالش می‌کشد

در سال 2023، راه حل‌های لایه 2 اتریوم محبوبیت قابل توجهی به دست آورد و با افزایش 156 درصدی در مجموع ارزش قفل شده (TVL)، به 10.6 میلیارد دلار رسید. این شبکه‌های لایه 2، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های مشابه با شبکه‌های جایگزین لایه 1 می‌شوند، در حالی که از امنیت پیشرفته‌ی ارائه‌شده توسط مکانیزم اجماع اثبات سهام اتریوم نیز بهره می‌برند. با این حال، نگرانی‌هایی در جامعه ارزهای دیجیتال به دلیل عدم وجود شواهد تقلب موثر ایجاد شده که ممکن است امنیت پذیرندگان اولیه‌ی لایه 2 را در معرض خطر قرار دهد.

توجه:

این مقاله مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری ارائه نمی‌دهد. همه‌ی سرمایه‌گذاری‌ها شامل ریسک هستند و خوانندگان باید قبل از تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *