اخبار ارزهای دیجیتال

هرآنچه باید درباره جدیدترین ارتقا سولانا بدانید؛ آیا بازی عوض خواهد شد؟

ارتقاء نسخه‌ی 1.16 سولانا، پیشرفت‌های عمده‌ای را در فناوری بلاک‌چین معرفی می‌کند: ZK-SNARKS، رمزگذاری تراکنش‌های خصوصی و استفاده کمتر از رم برای اعتبارسنجی‌ها.

خلاصه‌ی خبر

  • ارتقای جدید، پشتیبانی از زمان اجرای سولانا را با اثبات ZK بهبود می‌بخشد.
  • با رمزگذاری روی توکن‌های SPL، کاربران می‌توانند تراکنش‌های خصوصی خود را در امنیت کامل انجام دهند.

SOL با ارتقای Solana v1.16 بازی را عوض می‌کند!

سولانا [SOL] ارتقای پیشگامانه‌ی Solana v1.16 خود را راه‌اندازی کرده است. این ارتقاء، امنیت را افزایش می‌دهد و اعتباردهنده‌ها را قدرتمند می‌کند و همچنین ویژگی‌های مشابه اتریوم و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

معرفی ZK-SNARKS با ارتقاء 1.16

تعهد سولانا به نوآوری با ارتقاء نسخه 1.16 گواه اثبات دانش صفر اجمالی غیرتعاملی (ZK-SNARKS) آشکار می شود. هدف سولانا، پشتیبانی از زمان اجرا برای محاسبات ZK برای پر کردن شکاف سازگاری است.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

تقویت حریم خصوصی

سولانا نقل و انتقالات محرمانه را با استفاده از ورودی Zero-Knowledge برای افزایش حریم خصوصی معرفی می‌کند. کاربران اکنون می‌توانند حریم خصوصی را افزایش دهند و تراکنش‌ها و موجودی توکن‌های SPL را رمزگذاری کنند. برخلاف توکن‌های ERC-20 اتریوم، توکن‌های SPL که مخفف Solana Program Library است، یک رویکرد منحصر به فرد برای ایجاد و مدیریت توکن در بلاک‌چین سولانا ارائه می‌دهد.

کارایی برای اعتبارسنجی

ارتقاء نسخه‌ی 1.16 در یک گام قابل توجه، میزان استفاده از RAM را برای اعتبارسنجی کاهش می دهد و اعتبارسنجی‌ها را قادر می‌سازد در مقایسه با 120 گیگابایت قبلی تنها با 39 گیگابایت رم کار کنند. Yanshu از Luganodes این دستاورد را ستود و مدعی شد که دوره جدیدی از عملکرد و انعطاف‌پذیری در حال رقم خوردن است.

ما از نسخه‌ی 1.16 شاهد کاهش قابل توجه حافظه‌ی مورد نیاز برای اجرای گره‌های @solana بوده‌ایم!

ما اخیراً نودهای خود را به آخرین نسخه 1.16.14 ارتقا داده‌ایم که بهبود عملکرد و انعطاف‌پذیری بهتر را ارائه می‌دهد.

— Yanshu | Luganodes (@0xyanshu) September 28, 2023

با 1993 تایید‌کننده در سولانا، که اکثر آن‌ها در نسخه‌ی 1.16 هستند، این ارتقاء را می‌توان Game-Changer نامید. این به‌روزرسانی همچنین تخصیص منابع را برای برنامه‌ها بهبود می‌بخشد و Epoch Account Hash را برای امنیت داده‌های پیشرفته اضافه می‌کند.

سولانا، ضمن تایید ادغام مورد انتظار ZK، به ارتقای احتمالی نسخه‌ی 1.17، در سه ماه آینده اشاره کرد. سفر نوآوری سولانا ادامه دارد و فناوری بلاک‌چین را به ارتفاعات جدیدی سوق می‌دهد.

توجه:

این مقاله مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری ارائه نمی‌دهد. همه‌ی سرمایه‌گذاری‌ها شامل ریسک هستند و خوانندگان باید قبل از تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *