اخبار ارزهای دیجیتال

سرقت 114 میلیون دلاری از پولونیکس

صرافی ارز دیجیتال پولونیکس با یک رخنه در هات‌ولت خود متحمل ضرری ۱۱۴ میلیون دلاری شد. مالک این صرافی، جاستین سان بازپرداخت وجوه را تضمین می‌کند.

خلاصه‌ی خبر

  • نفوذ به هات‌ولت پولونیکس، 114 میلیون دلار خسارت بر جای گذاشت.
  • جاستین سان برای بازگرداندن وجوه، 5% مبلغ مسروقه را به عنوان جایزه به هکرها پیشنهاد داد.

نفوذ به کیف پول داغ 114 میلیون دلاری Poloniex

صرافی پولونیکس در روز جمعه 10 نوامبر 2023 با یک سرقت 114 میلیون دلاری در اثر نفوذ به هات‌ولت خود روبرو شد. این اتفاق باعث نگرانی در مورد ضررهای احتمالی شده است. هشدارهای فوری از تیم امنیتی بلاک‌چین Cyvers باعث پاسخ سریع Poloniex شد. مالک این صرافی، جاستین سان شخصاً بر تحقیقات در مورد این حادثه نظارت دارد و متعهد به بازپرداخت کامل هزینه‌ها و همکاری با سایر صرافی‌ها است.

توقف موقتی و تضمین بازیابی

Poloniex به سرعت به این نفوذ واکنش نشان داد و سیستم کیف پول خود را موقتاً غیرفعال کرد و در X اعلام کرد: “کیف پول ما برای انجام تعمیرات غیرفعال شده است”. این صرافی به کاربران اطمینان داد که تلاش‌های مداوم برای حل این وضعیت را انجام می‌دهند. علیرغم ضرر تخمینی اولیه 114 میلیون دلاری، میزان تاثیر هات‌ولت نشان‌دهنده‌ی این است که زیان واقعی احتمالا بیش از این مقدار است. جاستین سان تعهد Poloniex را به جامعه‌ی کریپتو اعلام کرد و اظهار داشت:

Poloniex وضعیت مالی سالمی دارد و به طور کامل وجوه آسیب‌دیده را بازپرداخت خواهد کرد.

او با تشویق به بازگرداندن وجوه، 5% جایزه به هکر پیشنهاد کرد و همچنین مهلتی 7 روزه به هکر داد تا پیش از درگیر کردن مجریان قانون، به این پیشنهاد فکر کند.

توجه:

این مقاله مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری ارائه نمی‌دهد. همه‌ی سرمایه‌گذاری‌ها شامل ریسک هستند و خوانندگان باید قبل از تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *