اخبار ارزهای دیجیتالسایر اخبار

هجوم بیش از ۱ میلیون توکن جدید به بازار ارزهای دیجیتال؛ فرصت یا تهدید؟

داده‌های موجود نشان می‌دهد از ابتدای ماه آوریل (فروردین) بیش از ۱ میلیون توکن جدید ایجاد شده‌ است. اکثر این توکن‌ها میم کوین هستند و همین مسئله، بحث‌های زیادی را بین فعالان بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

خلاصه خبر

  • از ماه آوریل (فروردین) بیش از ۱ میلیون توکن جدید در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد شده‌ است.
  • اکثر این ارزهای دیجیتال میم کوین بوده‌اند.

به گزارش کوین تلگراف، داده‌های موجود نشان می‌دهد که از ۱ آوریل (۱۳ اردیبهشت) بیش از ۱ میلیون توکن جدید در بازار ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شده‌ و اکثر آن‌ها میم کوین بوده‌ است. شایان ذکر است که این مقدار توکن ۲ برابر تعداد توکن‌هایی بوده‌ که روی شبکه اتریوم از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شده‌ است.

در هر صورت ۳۷۲٬۶۴۲ مورد از این توکن‌های جدید روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شده‌ و ۳۲۷٬۵۵۳ توکن در شبکه لایه ۲ بیس ایجاد شده‌‌ است. به نظر می‌رسد هزینه و کارمزد پایین بیس توجه توسعه‌دهندگان این توکن‌ها را به خود جلب کرده و به رشد ۶۳۰ درصدی ارزش کل سرمایه قفل‌شده (TVL) آن هم کمک کرده است.

از طرف دیگر ۶۴۳٬۲۲۷ توکن هم در این مدت روی شبکه سولانا راه‌اندازی شده‌ و ۴۶۶٬۹۱۴ توکن میم کوین بوده است. میم کوین‌های سولانا در ماه‌های قبل به شدت افزایش یافتند و به رشد قابل‌توجهی رسیدند. لیست وب سایت کوین‌گکو (CoinGecko ) در بازار میم کوین‌ها از ۶۰۰ توکن تشکیل شده‌ که مارکت کپ آن‌ها به ۵۲.۷ میلیارد دلار (تقریباً نصف مارکت تتر) می‌رسد. با این حال همه فعالان بازار ارزهای دیجیتال طرفدار میم کوین ها نیستند و باور دارند که این توکن‌ها هدف اصلی ارزهای دیجیتال را دنبال نمی‌کنند. معامله‌گری به اسم تلنتد گمبلرز (Talented Gamblers) اعلام کرده است:

این خیلی بد است. این پروژه‌ها راه‌اندازی می‌شوند، چند اتریوم را از سرمایه‌گذارهای خرد بالا می‌کشند و بعد ناپدید می‌شوند. این پول واقعی است که می‌توانست وارد پروژه‌های قانونی و بزرگ‌تر شود. به جای آن، حالا در دست کلاهبردار است که توکن‌هایشان را نقد می‌کنند. این یک ضرر خالص است؛ اجازه ندهید کسی با حرف‌های فریبنده‌اش شما را گمراه کند. افزایش تعداد توکن‌ها بدون افزایش ارزش هرگز بازار ارزهای دیجیتال را بهبود نمی‌بخشد.

میم کوین
توییت تلنتد گمبلرز

معامله‌گر دیگری به اسم «K-Hole» گفته‌ است:

اکثر این توکن‌ها فقط اسپم هستند تا ربات‌های اسنایپر رو گول بزنند. شخصی را دیدم که با اسم‌های بی‌معنی توکن راه‌اندازی می‌کرد تا ربات‌هایی که به صورت خودکار خرید می‌کردند را خالی کند.

میم کوین
توییت K-Hole

علاوه بر این طبق تحقیقات موجود از هر شش میم کوین جدید در شبکه بیس، یک مورد کلاهبرداری بوده و بیش از ۹۰ درصد آن‌ها آسیب‌پذیری مهمی دارند. با این حال میم کوین‌ها همچنان یکی از سودآورترین بخش‌های بازار ارزهای دیجیتال در سه ماهه اول ۲۰۲۴ بوده‌اند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *