تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

آیا روند صعودی بیت کوین به پایان رسیده‌ است؟ بررسی نظر ۳ تحلیلگر مطرح

بیت کوین شب قبل به بالای ۷۰٬۰۰۰ دلار رسید اما امروز دوباره تا پایین سطح ۶۸٬۰۰۰ دلار کاهش یافت. این نوسانات معامله‌گران زیادی را سردرگم کرده و بسیاری از آن‌ها نسبت به رالی BTC مشکوک شده‌اند.

خلاصه تحلیل

  • تحلیلگران باور دارند که بیت‌ کوین باید بتواند در کوتاه‌مدت سطح ۶۹٬۰۰۰ دلار را به حمایت تبدیل کند.
  • با این حال به نظر می‌رسد آن‌ها همچنان به روند صعودی بیت‌ کوین در بلندمدت مطمئن هستند.

به گزارش کوین تلگراف، در روز قبل کندل هفتگی بیت‌ کوین در محدوده ۶۸٬۵۰۰ دلار بسته شد. تحلیلگران پلتفرم متریال اندیکاتورز (Material Indicators) در واکنش به این مسئله اعلام کردند:

کندل بیت کوین صعودی بسته شد اما دوباره نتوانست سطح ۶۹٬۰۰۰ دلار را به حمایتش تبدیل کند. همین یک سیگنال نزولی در تایم فریم هفتگی محسوب می‌شود. به نظر ما این سیگنال در صورتی باطلل می‌شود که قیمت بیت کوین به بالای ۷۱٬۲۵۰ دلار برسد.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین
نمودار هفتگی قیمت بیت‌ کوین

علاوه بر این تحلیلگر مشهوری به اسم مایکل ون دپوپه (Michaël van de Poppe) درباره بهترین زمان خرید بیت کوین اعلام کرده است:

بیت کوین در تلاش در محدوده‌های فعلی خود به تثبیت لازم برسد. کجا بخریم؟ اگر BTC سطح ۶۶٬۰۰۰ را از دست بدهد، به نظر من تا کف رنج خود [۶۰٬۷۴۸ دلار] کاهش یافته و فرصت خرید آن به وجود می‌آید. در این محدوده می‌توانید از خرید خود مطمئن باشید.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

در همین حال، معامله‌گری به اسم دن کریپتو تریدز (Daan Crypto trades) تاکید کرد که روند بلندمدت قیمت بیت کوین صعودی است. او خاطرنشان کرد که وقتی بیت‌ ‌کوین برای مدت زیادی در پایین اوج تاریخی‌اش تثبیت می‌شود، نشان می‌دهد که قرار است به رکورد جدیدی برسد. او تاکید کرده است:

بیت کوین به مدت ۱۱ هفته در نزدیکی اوچ چرخه قبلی خود و در فاز تثبیت قرار داشته است. در سال ۲۰۱۷ این فاز ۴ هفته طول کشید. با این حال در سال ۲۰۱۳ این دوره ۱۳ هفته طول کشید. البته بیت کوین بعد از هر دوی آن‌ها به رشد قابل‌توجهی دست یافت. من فکر نمی‌کنم این بار هم تفاوتی داشته باشد. فقط باید از این رنج و فاز خارج شود.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *