تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل قیمت ریپل؛ امروز ۹ تیر ۱۴۰۳

ارز دیجیتال ریپل (XRP) توکن بومی شبکه منبع باز XRP Ledger محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شده است. عرضه ریپل از قبل استخراج شده و کل عرضه آن به ۱۰۰ میلیارد واحد می‌رسد. ریپل تا خرداد ۱۴۰۳ با مارکت کپ ۲۷.۵ میلیارد دلاری خود هفتمین ارز برتر بازار (با در نظر گرفتن استیبل کوین‌ها) محسوب می‌شود. تحلیل ریپل XRP: هم نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در آستانه نوسانات بسیار مهمی قرار دارد.

تحلیل قیمت ریپل (۹ تیر ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، در روزهای اخیر معامله‌گران قصد داشتند قیمت ریپل را به زیر حمایت ۰.۴۶ دلار بکشانند اما فشار خرید مانع از انجام این کار شده است.

نمودار روزانه قیمت ریپل
نمودار روزانه قیمت ریپل

با این حال اگر ریپل به بالای میانگین‌های متحرک خود نرسد، ریسک سقوط آن افزایش پیدا می‌کند. اگر حمایت ۰.۴۶ دلاری از دست برود، ریپل می تواند تا حمایت بعدی خود در ۰.۴۱ دلار سقوط کند.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

در طرف مقابل اگر قیمت ریپل از سطوح فعلی افزایش پیدا کند و به بالای میانگین‌های متحرک خود برسد، سیگنالی از آغاز رالی جدید به سمت مقاومت سربار ۰.۵۷ دلار صادر می‌شود.

تحلیل قیمت ریپل (۷ تیر ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، ریپل در ۲۴ ژوئن (۴ خرداد) به حمایت مهم ۰.۴۶ دلار برخورد کرد و افزایش یافت اما نتوانست رالی جدیدی شروع کند.

نمودار روزانه قیمت ریپل
نمودار روزانه قیمت ریپل

کاهش میانگین‌های متحرک ریپل نشان می‌دهد که فشار فروش آن خیلی زیاد است. در نتیجه احتمال این وجود دارد که فروشندگان دوباره سعی کنند قیمت ریپل را به زیر حمایت ۰.۴۶ دلار برساند. اگر آن‌ها موفق شود، قیمت ریپل ممکن است تا حمایت مهم ۰.۴۱ دلار کاهش یابد.

هولدرهای ریپل به احتمال زیادی به شدت از منقطه ۰.۴۱ دلار تا ۰.۴۶ دلار دفاع می‌کنند زیرا از دست رفتن آن خطر سقوط به سطح ۰.۳۵ دلار را افزایش می‌دهد. اولین سیگنال صعودی ریپل هم بسته‌ شدن‌ کندل روزانه آن در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود. در این صورت ریپل می‌تواند تا محدوده ۰.۵۲ دلار رشد کند.

تحلیل قیمت ریپل (۵ تیر ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، ریپل چند روز است که بین حمایت مهم ۰.۴۶ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۵۰ دلار) در نوسان است.

نمودار روزانه قیمت ریپل
نمودار روزانه قیمت ریپل

کاهش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۴۹ دلار) نشان می‌دهد که فشار فروش ریپل بیشتر از فشار خرید آن است. اگر حمایت ۰.۴۶ دلار از دست برود، XRP می‌تواند تا حمایت مهم بعدی خود در ۰.۴۱ دلار سقوط کند. به نظر می‌رسد هولدرهای ریپل به شدت از منطقه بین ۰.۴۱ تا ۰.۴۶ دلار دفاع می‌کنند.

با بسته شدن کندل روزانه ریپل بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه اولین سیگنال صعودی ریپل صادر خواهد شد. در این صورت قیمت ریپل ممکن است تا محدوده ۰.۵۷ دلار رشد کند

تحلیل قیمت ریپل (۲۹ خرداد ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، قیمت ریپل در ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) به لطف حمایت ۰.۴۶ دلاری خود رشد کرد که نشانه‌ای از فشار خرید آن در این سطح به شمار می‌آمد. افزایش قیمت ریپل تا جایی ادامه داشت که در تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) توانست از سد میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۵۰ دلار) عبور کند.

تحلیل قیمت ریپل
نمودار روزانه قیمت ریپل

صاف شدن منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و مثبت بودن RSI سیگنال مثبتی برای قیمت ریپل است. اگر تریدرها بتوانند XRP را بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۵۱ دلار) نگه دارند، ریپل می‌تواند به سمت هدف ۰.۵۷ دلاری خود حرکت کند.

از طرف دیگر اگر قیمت ریپل بعد از رسیدن میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به سمت پایین تغییر جهت دهد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کشیده شود، سیگنالی از افزایش فشار فروش آن در رالی‌ها خواهد بود. در این صورت ممکن است ریپل حمایت حیاتی ۰.۴۶ دلار را هم تست کند.

تحلیل قیمت ریپل (۲۶ خرداد ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، قیمت ریپل در چند روز گذشته در رنج وسیع ۰.۴۶ دلار تا ۰.۵۷ دلار در نوسان بوده است.

تحلیل قیمت بیت کوین
تحلیل قیمت ریپل

شیب منفی میانگین‌های متحرک ریپل و منفی بودن RSI نشان می‌دهد که فشار فروش آن قدرت زیادی دارد. اگر ریپل از محدوده فعلی یا بعد از رسیدن‌ به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۵۰ دلار) کاهش یابد، احتمال سقوط آن تا سطح ۰.۴۶ دلار افزایش پیدا می‌کند. در این صورت حمایت کلیدی بعدی ریپل در محدوده ۰.۴۱ دلار قرار دارد.

برای اینکه این سناریو به واقعیت تبدیل نشود، فشار خرید ریپل باید قیمت آن را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۵۱ دلار) برساند. در این صورت ریپل می‌تواند به آرامی به سمت مقاومت سربار خود در ۰.۵۷ دلار حرکت کند.

تحلیل قیمت ریپل (۲۳ خرداد ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، قیمت ریپل بین حمایت خط روند صعودی و حمایت مهم ۰.۴۶ دلار قرار دارد. با این حال دنباله بلند کندل‌های آن نشان می‌دهد که فشار خرید ریپل ادامه دارد.

نمودار روزانه قیمت ریپل
نمودار روزانه قیمت ریپل

اگر قیمت ریپل به زیر الگوی مثلث صعودی برسد، الگوی مذکور باطل می‌شود. با این حال کاهش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۵۱ دلار) نشان می‌دهد فشار فروش ریپل همچنان زیاد است. در نتیجه احتمال کاهش قیمت آن تا حمایت مهم ۰.۴۶ دلار وجود دارد.

اگر حمایت ۰.۴۶ دلار یک بار دیگر به رشد ریپل کمک کند، نشان می‌دهد که هولدرهای آن به شدت از این سطح دفاع می‌کنند. شکسته‌ شدن‌ و بسته‌ شدن‌ کندل ریپل در بالای میانگین‌های متحرک آن هم نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال ممکن است برای مدت بیشتری در رنج ۰.۴۶ دلار تا ۰.۵۷ دلار باقی بماند.

تحلیل قیمت ریپل (۲۰ خرداد ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، قیمت ریپل در پایین میانگین‌های متحرک آن قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که فشار فروش XRP به شدت افزایش یافته است.

نمودار قیمت ریپل در ۲۰ خرداد

نزولی شدن میانگین‌های متحرک هم روند نزولی آن را تایید می‌کند. روند ریپل تنها در صورتی صعودی می‌شود که قیمت آن افزایش یافته و به بالای محدوده ۰.۵۴ دلار برسد. در این صورت ریپل ممکن است قدرت مورد نیاز برای رسیدن‌ به مقاومت سربار ۰.۵۷ دلار را به دست آورند.

در مقابل اگر فشار فروش ریپل همچنان ادامه داشته باشد و قیمت آن در زیر خط حمایت موجود در نمودار روزانه‌اش باقی بماند، الگوی مثلث صعودی آن باطل می‌شود. ‌در این صورت قیمت ریپل ممکن است تا حمایت مهم ۰.۴۶ دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت ریپل (۱۷ خرداد ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، قیمت ریپل چند روز است که در نزدیکی میانگین‌های متحرک آن قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که هولدرهای XRP نسبت به روند آتی آن مطمئن نیستند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین
نمودار قیمت ریپل در ۱۷ خرداد

ریپل احتمالاً تلاش می‌کند تا خود را به مقاومت سربار ۰.۵۷ دلار برساند. شکسته‌ شدن‌ و بسته‌ شدن‌ کندل روزانه XRP در بالای این سطح، الگوی مثلث صعودی را کامل خواهد کرد. در این صورت ریپل می‌تواند خود را به هدف الگوی مذکور در محدوده ۰.۶۸ دلار برساند.

با این حال اگر فشار فروش ریپل افزایش یابد و قیمت آن به زیر خط حمایت الگوی مذکور برسد، این پیش‌بینی صعودی باطل می‌شود. در این صورت XRP ممکن است تا حمایت مهم ۰.۴۶ دلار کاهش یابد. اگر ریپل بعد از رسیدن‌ به این سطح دوباره رشد کند، نشان می‌دهد که احتمالاً برای مدت بیشتری در رنج ۰.۴۶ دلار تا ۰.۵۷ دلار می‌ماند.

تحلیل قیمت ریپل (۱۵ خرداد ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، ریپل طی چند روز گذشته در پایین‌ میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود (موج آبی رنگ، ۰.۵۲ دلار) قرار داشت. با این حال این ارز دیجیتال به پایین‌ حمایت خط روند صعودی خود نرسید. این امر نشان می‌دهد که فشار فروش XRP در سطوح پایین کاهش می‌یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت ریپل
نمودار قیمت ریپل در ۱۵ خرداد

تحلیل تکنیکال قیمت ریپل نشان می‌دهد که این آلت کوین احتمالاً سعی خواهد کرد خود را به بالای میانگین‌های متحرکش برساند. در صورت موفقیت، XRP تلاش خواهد کرد تا به مقاومت سربار ۰.۵۷ دلار برسد. این ارز دیجیتال برای تکمیل الگوی مثلث صعودی خود باید بر این مانع غلبه کند.

مهم‌ترین سطحی که باید در روند نزولی به آن توجه کرد، خط روند مذکور است. از دست رفتن‌ این حمایت می‌تواند باعث سقوط قیمت ریپل تا حمایت مهم ۰.۴۶ دلار شود. اگر ریپل بعد از رسیدن‌ به این حمایت رشد کند، ممکن است برای مدت بیشتری در رنج ۰.۴۶ تا ۰.۵۷ دلار باقی بماند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *