تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل قیمت اتریوم؛ آیا معامله‌گران از ETH ناامید شده‌اند؟

قیمت اتریوم با افتی ۴ درصدی در روز گذشته به ۳٬۲۲۰ دلار رسیده است. به نظر می‌رسد به جز کاهش قیمت بیت کوین و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال، عوامل دیگری هم در کاهش قیمت اتریوم نقش داشته‌اند.

خلاصه تحلیل

  • کاهش قیمت اتریوم عمدتا به دلیل ترس از اصلاح بیت کوین و همچنین کاهش علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی ایجاد شده است.
  • اتریوم در حال آزمایش خط روند پایینی کانال نزولی خود است. در صورتی که این حمایت از دست نرود احتمال بازگشت قیمت از آن وجود دارد.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت اتریوم با افتی ۴ درصدی در روز گذشته به ۳٬۲۲۰ دلار رسیده است. این بدترین عملکرد روزانه اتریوم در ۳ هفته گذشته محسوب می‌شود. ETH اکنون نسبت به اوج ماهانه خود (۳٬۹۷۵ دلار) حدود ۱۸ درصد سقوط کرده است.

نمودار یک روزه قیمت اتریوم
نمودار یک روزه قیمت اتریوم

کاهش قیمت اتریوم ETH: عمدتا به دلیل ترس از اصلاح قیمت بیت کوین BTC: و تاثیر آن بر کل بازار کریپتو و همچنین کاهش علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی ایجاد شده است.

فاد در بازار بیت کوین به بقیه ارزهای دیجیتال رسید

کاهش امروز قیمت اتریوم بخشی از اصلاح عمده بازار ارزهای دیجیتال است که از ترس افزایش فشار فروش کل بازار نشات گرفته است. دلیل اصلی این ریزش را می‌توان به بازپرداخت بدهی طلبکاران صرافی Mt. Gox در اوایل جولای (تیر) نسبت داد. جدیدترین گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که طلبکاران این پلتفرم در حال جابه‌جایی توکن‌های خود هستند.

برای مثال می‌توان به نموداری که چارلز ادواردز (Charles Edwards) بنیان‌گذار شرکت کپریول اینوستمنت (Capriole Investments) منتشر کرده توجه کرد. طبق این نمودار، کوین‌هایی که آخرین جابه‌جایی آنها متعلق به ۷ تا ۱۰ سال پیش بوده است مجددا در تاریخ ۲ جولای (۱۲ تیر) در حال جابه‌جا شدن هستند.

توییت چارلز ادواردز
توییت چارلز ادواردز

بیش از ۹.۴ میلیارد دلار بیت کوین باید به حدود ۱۲۷٬۰۰۰ طلبکار صرافی Mt.Gox پرداخت شود. انتظار می‌رود زمانیکه این گروه به بیت کوین‌های خود دسترسی پیدا کنند، برخی از آن‌ها دارایی خود را نقد کرده و بدین ترتیب روی بازار تاثیر بگذارند.

افزایش خروج سرمایه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری اتریوم

گزارش هفتگی کوین‌شرز (Coinshares) از صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال نشان می‌دهد که صندوق‌های مبتنی بر اتریوم در هفته قبل با بیشترین میزان خروج سرمایه خود در ۲ سال گذشته مواجه شدند. جیمز باترفیل (James Butterfill)، محقق شرکت کوین‌شرز، اظهار داشت:

اتریوم شاهد بیشترین خروج سرمایه از آگوست ۲۰۲۲ (مرداد ۱۴۰۱) بوده است. با ۶۱ میلیون دلار حجم سرمایه خارج‌شده در این هفته، مجموع سرمایه خروجی این صندوق‌ها در ۲ هفته گذشته به ۱۱۹ میلیون دلار رسیده است. از لحاظ سرمایه خروجی از ابتدای سال تا امروز، اتریوم بدترین عملکرد را در بین دارایی‌های دیجیتال داشته است.

جریان سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ارز دیجیتال
جریان سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ارز دیجیتال

این خروج سرمایه همزمان با درخواست شرکت‌های ون اک و 21Shares برای راه‌اندازی صندوق ETF سولانا SOL: اتفاق افتاده است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری سولانا در مدت زمان مشابه شاهد ۱.۶ میلیون دلار سرمایه ورودی بودند و نشان دادند که توجه سرمایه‌گذاران نهادی به SOL جلب شده‌ است.

تحلیل قیمت اتریوم

کاهش قیمت اتریوم را می‌توان در تحلیل تکنیکال آن مشاهده کرد. اصلاح قیمت امروز اتریوم بخشی از روند اصلاحی آن در هفته‌های اخیر است. این روند اصلاحی زمانی شروع شد که قیمت اتریوم‌ به مقاومت شکل‌گرفته از تلاقی میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ دوره‌ای در نمودار ۴ ساعته (موج آبی رنگ) و خط بالایی کانال نزولی خود برخورد کرد.

نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم
نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم

اتریوم از روز گذشته در حال آزمایش کف این کانال نزولی است. در صورتی که این حمایت از دست نرود، احتمال بازگشت قیمت از سطح ۳٬۲۶۰ دلار وجود دارد.

درصورتی که اتریوم با یک حرکت شارپی رشد کند، احتمال آنکه در ماه جولای (تیر) به میانگین متحرک نمایی ۵۰ دوره‌ای (موج قرمز رنگ، ۳٬۴۱۳ دلار) برسد؛ افزایش می‌یابد. بسته‌ شدن‌ کندل ETH بالاتری این سطح می‌تواند اتریوم را به سقف کانال آن در محدوده ۳٬۴۷۵ دلار برساند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *