اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

داده‌های تورمی آمریکا منتشر شد؛ واکنش بیت کوین چه بود؟

چند دقیقه قبل داده‌های مربوط به شاخص قیمت‌ مصرف‌کننده (CPI) آمریکا منتشر شد و به بیت کوین کمک کرد دوباره به بالای ۵۹٬۰۰۰ دلار برسد.

خلاصه خبر

  • به عبارت دقیق‌تر شاخص CPI ماهانه از ۰.۰ درصد به منفی ۰.۱ درصد رسیده‌ است.
  • شاخص Core CPI سالانه هم از ۳.۴ درصد به ۳.۳ درصد رسیده‌ است.

به گزارش بیت کوین سیستمی، قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر به دلیل فشار فروش ناشی از بازپرداخت‌های صرافی Mt.Gox و فشار فروش‌ دولت آلمان به کف ۵۳٬۵۰۰ دلار رسید. با این حال BTC پس از مدتی دوباره توانست رشد کند و به بالای ۵۹٬۰۰۰ دلار برسد.

امروز هم داده‌های مربوط به شاخص قیمت‌ مصرف‌کننده (CPI) آمریکا منتشر شد. از این شاخص برای بررسی تورم استفاده می‌شود و به همین خاطر اهمیت زیادی دارد.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

به عبارت دقیق‌تر شاخص CPI ماهانه از ۰.۰ درصد به منفی ۰.۱ درصد رسیده‌ است. تحلیلگران باور داشتند این شاخص به ۰.۱ درصد می‌رسد. شاخص CPI سالانه هم از ۳.۳ درصد به ۳ درصد رسیده و کم‌تر از پیش‌بینی‌های ۳.۱ درصدی تحلیلگران بوده است.

علاوه بر این شاخص Core CPI که هزینه خوراکی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، در بازه زمانی ماهانه از ۰.۲ درصد به ۰.۱ درصد رسیده‌ است. این مقدار باز هم کم‌تر از پیش‌بینی‌های ۰.۲ درصدی تحلیلگران بود.

شاخص Core CPI سالانه هم از ۳.۴ درصد به ۳.۳ درصد رسیده‌ و همچنان کم‌تر از پیش‌بینی‌های ۳.۴ درصدی تحلیلگران بوده‌ است.

شایان ذکر است که در ماه ژوئن (خرداد)، ۲۲۲٬۰۰۰ فرد جدید در آمریکا درخواست مزایای بیکاری خود را ثبت کردند. این شاخص قبلاً در محدوده ۲۳۸٬۰۰۰ دلار قرار داشت و تحلیلگران باور داشتند که به ۲۳۶٬۰۰۰ دلار می‌رسد. کاهش شاخص مذکور نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی آمریکا بیشتر از پیش‌بینی تحلیلگران، بهبود یافته‌ است.

کاهش تورم آمریکا نکته مثبتی برای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌ است. دلیل آن هم این است که این داده‌ها باعث می‌شوند احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر (شهریور) تقویت شود. قیمت بیت کوین هم در واکنش به این خبر رشد کرد و به بالای محدوده ۵۹٬۵۰۰ دلار رسید. البته سپس دوباره کاهش یافت و به زیر محدوده ۵۹٬۰۰۰ دلار رسید.

نمودار ۳۰ دقیقه‌ای قیمت بیت کوین
نمودار ۳۰ دقیقه‌ای قیمت بیت کوین

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *