اخبار آلت‌کوین‌هااخبار ارزهای دیجیتال

آیا کمیسیون بورس آمریکا به این نتیجه رسیده‌ است که سولانا اوراق بهادار نیست؟

کمیسیون بورس آمریکا (SEC) در روز قبل درخواست خود از دادگاه برای بررسی سولانا به عنوان یک اوراق بهادار را پس گرفت. همین مسئله گمانه‌زنی‌های زیادی در بازار ایجاد کرده است.

خلاصه خبر

  • SEC در جریان پرونده صرافی بایننس، درخواست خود از دادگاه برای بررسی طبقه‌بندی سولانا به عنوان اوراق بهادار را پس گرفت.
  • علی رغم این موضوع برخی از فعالان بازار معتقدند SEC همچنان باور دارد که سولانا اوراق بهادار است.

به گزارش کوین تلگراف، SEC در روز قبل در جریان پرونده‌ای که با صرافی بایننس دارد؛ درخواست خود از دادگاه برای بررسی طبقه‌بندی سولانا به عنوان اوراق بهادار را پس گرفت. به عبارت دیگر، این نهاد به دادگاه اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد تعیین کند توکن‌های ذکرشده در شکایت آن اوراق بهادار هستند یا خیر. علی‌رغم این موضوع به نظر می‌رسد این کمیسیون همچنان معتقد است سولانا یک اوراق بهادار محسوب می‌شود.

جیک چروینسکی (Jake Chervinsky)، مدیر ارشد حقوقی در شرکت سرمایه‌گذاری واریانت فاند (Variant Fund)، در پستی در توییتر عنوان داشت که هیچ دلیلی وجود ندارد تصور کنیم SEC تصمیم گرفته است سولانا را به عنوان یک اوراق بهادار در نظر نگیرد.

چروینسکی در مورد دلیل خود توضیحی ارائه نکرده اما تاکید کرده است که SEC هم در سایر پرونده‌های مربوط به صرافی‌های کریپتویی، از جمله پرونده خود با کوین بیس، سولانا را به عنوان اوراق بهادار معرفی کرده است.

مایلز جنینگز (Miles Jennings)، مشاور عمومی و رییس بخش تمرکززدایی در a16z Crypto و جاستین اسلاوتر (Justin Slaughter) یکی از مدیران شرکت پارادایم، در پست‌های جداگانه‌ای نظرات مشابهی را عنوان کرده‌اند.

اسلاوتر معتقد است که معامله‌گران اشتباهاً این اتفاق را ارزیابی کرده‌اند و رفتار SEC بدان معنا نیست که تصمیم گرفته است سولانا و سایر توکن‌ها را اوراق بهادار طبقه‌بندی نکند. جنینگز نیز معتقد است قاضی دادگاه در پرونده صرافی بایننس شرایط را برای تست هاوی چنان سخت منظور کرده است که اثبات آن برای زمان و زحمت SEC نمی‌ارزد.

البته در پرونده صرافی کوین بیس به نظر می‌رسد قاضی دادگاه با SEC هم‌نظر است و در نتیجه نیازی به درخواست مشابه‌ صرافی بایننس نبوده‌ است.

جنینگز معتقد است که کمیسیون بورس آمریکا هنوز نتوانسته است ثابت کند که فروش توکن‌ها در بازارهای ثانویه مستقیماً از تلاش‌های صادرکنندگان آن‌ها تاثیر می‌گیرد. او معتقد است که SEC باید استدلال قوی‌تری را برای اثبات این مسئله ارائه دهد. جنینگز در ادامه توضیح داد:

بدیهی است که من به انگیزه سیاسی آن‌ها شک دارم، اما این حدس و گمان بر اساس اطلاعاتی است که من در مورد رفتار کمیسیون بورس و اوراق بهادار پشت درهای بسته در اختیار دارم.

کدام توکن‌ها اوراق بهادار هستند؟

کمیسیون بورس آمریکا در شکایت خود علیه صرافی بایننس برخی از توکن‌ها را به عنوان اوراق بهادار معرفی کرده است. این لیست شامل توکن‌هایی همچون سولانا، BNB، کاردانو‌ (ADA)، پالیگان (MATIC)، سندباکس (SAND)، دیسنترالند (MANA) و اکسی اینفینیتی (AXS) می‌شود.

این کمیسیون در یک مقطع زمانی ادعا می‌کرد که حداقل ۶۸ توکن معروف جزو اوراق بهادار به حساب می‌آیند. اگر این ادعا درست باشد، روی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارد.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *