اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

داده‌های اشتغال آمریکا منتشر شد؛ واکنش قیمت بیت کوین چه بود؟

چند دقیقه قبل آمار مربوط به تعداد مدعیان بیمه بیکاری آمریکا منتشر شد و نوسانات جدیدی در بیت کوین ایجاد کرد.

خلاصه خبر

  • تعداد مدعیان بیمه بیکاری آمریکا در ماه قبل به محدوده ۲۳۳٬۰۰۰ نفر رسید.
  • قیمت بیت کوین به ۵۸٬۰۰۰ دلار رسید.

به گزارش فارکس فکتوری، رویدادهای هفته پیش نشان داد که شرایط اقتصادی کشورهای بزرگی مثل آمریکا و ژاپن برای بازار ارزهای دیجیتال خیلی مهم است. در این هفته نرخ بهره ژاپن افزایش یافت و نه تنها باعث شد بازار بورس آن سقوط کند؛ بلکه فشار فروش گسترده‌ای را در کل بازارهای مالی از جمله بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرد.

علاوه بر این در هفته قبل احتمال ایجاد رکود اقتصادی در آمریکا افزایش یافت. تحلیلگران بانک جی‌پی مورگان هم امروز اعلام کردند که احتمال ایجاد رکود اقتصادی در این کشور به ۳۵ درصد رسیده‌ است. در هر صورت تعداد مدعیان بیمه بیکاری آمریکا هم چند دقیقه قبل منتشر شد و به رشد بیت کوین کمک کرد.

به عبارت دقیق‌تر تعداد مدعیان بیمه بیکاری آمریکا در ماه قبل به محدوده ۲۳۳٬۰۰۰ نفر رسید. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که شاخص مذکور از محدوده ۲۵۰٬۰۰۰ نفر به ۲۴۱٬۰۰۰ نفر می‌رسد. شاخص تعداد مدعیان بیمه بیکاری نشان می‌دهد که چه تعداد افرادی در یک ماه درخواست بیمه بیکاری خود را ثبت کرده و عملاً کارشان را از دست داده‌اند. رشد کاهش این شاخص نشان داده‌ است که افراد کم‌تری شغلشان را از دست داده‌اند و اقتصاد آمریکا شرایط چندان بدی ندارد.

شایان ذکر است که قیمت بیت کوین در واکنش به این خبر رشد کرد و به محدوده ۵۸٬۰۰۰ دلار رسید. با این حال بیت‌ کوین پس از رسیدن‌ به محدوده کاهش یافت.

قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *