تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

چطور بیت کوین از تقاطع مرگ خود عبور می‌کند؟

احتمال به وجود آمدن‌ الگوی تقاطع مرگ در نمودار روزانه بیت کوین معامله‌گران و تحلیلگران زیادی را ترسانده‌ است.

خلاصه تحلیل

  • بیت‌ کوین ممکن است تا محدوده ۵۲٬۰۰۰ دلار سقوط کند.
  • افزایش جریان ورود سرمایه ETFهای اسپات بیت‌ کوین می‌تواند جلوی این اتفاق را بگیرد.

به گزارش کوین گیپ، بیت کوین BTC: هفته پر نوسانی را پشت سر گذاشته‌ است. این ارز دیجیتال در قبل نه تنها به زیر محدوده ۵۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد؛ بلکه پس از مدتی توانست با رشدی ۲۸ درصدی مواجه شود. با این حال ایجاد الگوی تقاطع مرگ باعث شده‌ است معامله‌گران زیادی نگران روند BTC شوند.

الگوی تقاطع مرگ زمانی اتفاق می‌افتد که میانگین متحرک کوتاه‌مدت از میانگین بلندمدت عبور کند. این اتفاق نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال به احتمال زیاد با یک روند نزولی جدید روبه‌رو می‌شوند.

در حال حاضر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه بیت کوین (موج قرمز رنگ، ۶۲٬۶۶۰ دلار) به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه آن (موج بنفش رنگ، ۵۹٬۴۶۴ دلار) در حال حرکت است. اگر الگوی تقاطع مرگ در نمودار روزانه بیت‌ کوین ایجاد شود، احتمال ریزش دوباره آن رشد می‌کند. البته این اتفاق را باید با سایر شاخص‌های تکنیکال و فاندامنتال تایید کرد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت‌ کوین

برای مثال اگر نهنگ‌های کوتاه‌مدت بیت‌ کوین فشار فروش خود را در نزدیکی قیمت تحقق‌یافته خود یعنی سطح ۶۴٬۰۰۰ دلار افزایش دهند؛ احتمال ریزش بیشتر BTC افزایش می‌یابد. در این صورت بیت کوین ممکن است دوباره به سطح ۵۵٬۰۰۰ دلار برسد. در صورت از دست رفتن‌ این حمایت، BTC ممکن است تا محدوده ۵۲٬۰۰۰ تا ۴۹٬۰۰۰ دلار کاهش یابد.

نهنگ‌های کوتاه‌مدت بیت کوین
نهنگ‌های کوتاه‌مدت بیت کوین

علاوه بر این افزایش جریان ورود سرمایه ETFهای اسپات بیت‌ کوین هم می‌تواند به این مسئله کمک کند. متاسفانه این صندوق‌ها در هفته قبل روند خیلی خوب نداشتند و نتوانستند فشار خرید بیت کوین را به طور قابل‌توجهی افزایش دهند.

جریان ورود و خروج سرمایه ETFهای اسپات بیت کوین
جریان ورود و خروج سرمایه ETFهای اسپات بیت کوین

علاوه بر این شاخص مکدی در نمودار روزانه BTC هم به نظر می‌رسد که در شرایط نسبتاً خوبی قرار دارد و ممکن است سیگنال خرید بیت کوین را صادر کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *