تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل بیت کوین؛ نظر تحلیلگران در مورد سناریوهای کوتاه مدت چیست؟

بیت کوین فعلا توانسته است رشد قیمت چند روز گذشته خود را حفظ کند. این در حالیست که برخی تحلیلگران معتقدند بیت کوین قبل از آنکه بتواند به روند صعودی خود ادامه دهد، می‌تواند شاهد اصلاح قیمت باشد.

خلاصه تحلیل

  • تحلیلگران معتقدند حمایت‌های بیت کوین در تایم فریم‌های کوتاه مدت عبارتند از ۶۳٬۵۰۰٬ ۶۲٬۷۰۰٬ و ۶۲٬۲۰۰ دلار.
  • یک تحلیلگر معتقد است بسته شدن کندل قیمت بالاتر از سطح ۶۵٬۷۰۰ دلار سیگنال واضح‌تری از حرکت صعودی خواهد داد. این درحالیست که اگر قیمت بیت کوین به ۶۰٬۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند، باید منتظر سیگنال‌های جدیدی ماند.

به گزارش کوین تلگراف، کندل هفتگی قیمت بیت کوین BTC: در حالی در تاریخ ۲۵ اوت (۴ شهریور) بالاتر از سطح ۶۴٬۰۰۰ دلار بسته شد که بسیاری از تحلیلگران نسبت به اصلاح قیمت آن هشدار داده‌اند.

نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین
نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین

چالش‌های بیت کوین در حفظ روند صعودی قیمت چیست؟

داده‌های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که بیت کوین پس از رشد اخیر قیمت خود در چند روز گذشته در حال رنج زدن باقی مانده است.

این رفتار قیمتی پس از سیگنال‌های فدرال رزرو از تغییر سیاست‌های مالی سختگیرانه خود به ویژه اولین کاهش نرخ بهره از سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور ۱۳۹۸) نمایش داده شده است.

قیمت بیت کوین در ابتدا به آرامی به این اخبار واکنش نشان داد، اما در نهایت به سقف قیمت خود در دو هفته گذشته در نزدیکی ۶۵٬۰۰۰ دلار دست یافت و پس از آن با کمی کاهش مواجه شد.

یک تحلیلگر بازار ارز دیجیتال با نام مستعار کریپتو نیوو (CrypNuevo) با بررسی رفتار قیمتی بیت کوین برای چند روز آینده، رویکردی محتاطانه به خرج داده است.

او در تحلیل خود در توییتر توضیح داد که نقدینگی دفتر سفارش بیت کوین در صرافی بایننس می‌تواند سیگنالی از کاهش قیمت به حمایت‌ها را صادر کند و باعث شود پوزیشن‌های لانگی (Long) که دیرتر ثبت شده‌اند را لیکویید کند. او در این پست توضیح داد:

سطوحی با بیشترین نقدینگی عبارتند از سطح ۶۳٬۵۰۰ دلار (میانگین متحرک نمایی ۵۰ ساعته) و سطح ۶۲٬۲۰۰ دلار.

سطوح نقدینگی در دفتر سفارشات بایننس
سطوح نقدینگی در دفتر سفارشات بایننس

در نتیجه به عقیده او قیمت بیت کوین می‌تواند با تکمیل الگو کلاسیک بارت سیمپسون (Bart Simpson) به میانگین متحرک ۵۰ دوره‌ای در نمودارهای ۱ ساعته و ۴ ساعته اصلاح شود. این تحلیلگر توضیح داد:

این رفتار با عقل جور در می‌آید چون می‌تواند دنباله کندل‌ها را پر کند، پوزیشن‌های شورت (Short) استاپ شوند و برخی از معامله‌گرانی که پس از شکست قیمتی وارد شده‌اند را در تله بیندازد. پس از آن کاهش قیمت به وسیله لانگ اسکوییز (Long squeeze) نقدینگی‌های دلتا را پاک می‌کند.

نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین
نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین

سایر تحلیلگران از جمله تریدر الم (Trader ELM) با نظر او موافق بوده‌اند. تریدر الم نیز معتقد است قیمت بیت کوین قبل از ادامه روند صعودی می‌تواند تا سطح ۶۲٬۷۰۰ دلار کاهش پیدا کند.

او در توییتر توضیح داد:

برنامه من برای بیت کوین در این هفته به این شکل است: آزمایش مجدد سطح ۶۲٬۷۰۰ دلار و سپس رشد قیمت تا جذب نقدینگی در ۷۱٬۰۰۰ دلار.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

در طرف مقابل تحلیلگر دیگری با نام مستعار کریپتو چیس (Crypto Chase) اذعان داشت که به صورت تاریخی احتمال اصلاح‌های تمیز قیمتی به سطوحی مانند ۶۲٬۷۰۰ دلار بسیار کم است. وی خاطر نشان کرد:

زمانیکه قیمت بیت کوین آماده جهش است، به ندرت آزمایش‌های تمیزی (از حمایت‌ها) ارائه می‌دهد.

کریپتو چیس معتقد است بسته شدن کندل قیمت بالاتر از سطح ۶۵٬۷۰۰ دلار سیگنال واضح‌تری از حرکت صعودی خواهد بود. این درحالیست که اگر قیمت به ۶۰٬۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند، باید منتظر سیگنال‌های جدیدی ماند. او با انتشار نمودار زیر عنوان داشت:

اگر سطح ۶۰٬۰۰۰ تا ۶۱٬۰۰۰ دلار دوباره آزمایش شد، (برای ورود به پوزیشن لانگ با هدف مقاومت روزانه آن در سطح ۶۵٬۰۰۰ دلار یا برای ورود به پوزیشن شورت با هدف ۵۷٬۵۰۰ دلار) به واکنش رفتار قیمت بیت کوین توجه کنید.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *