اخبار آلت‌کوین‌هااخبار ارزهای دیجیتال

نهنگ‌ها در هفته قبل روی این ۳ آلت کوین‌ سرمایه‌گذاری کردند

در هفته اول سپتامبر، کاهش قابل توجهی در فعالیت‌های معاملاتی دیده شد و بسیاری از فعالان ترجیح دادند در حاشیه بازار بمانند. این درحالیست که برخی از نهنگ‌ها از این فرصت برای خرید در کف این ۳ رمز ارز استفاده کرده‌اند.

خلاصه خبر

  • همزمان با کاهش فعالیت‌های معاملاتی، ارزش بازار ارزهای دیجیتال حدود ۵ درصد سقوط کرده است.
  • برخی از نهنگ‌های ارز دیجیتال در هفته گذشته به خرید پالیگان، اتریوم و پپه پرداخته‌اند.

به گزارش بین‌کریپتو، در اولین هفته از ماه سپتامبر ( ۱۱ تا ۱۷ شهریور) حجم فعالیت‌های معاملاتی به طرز چشمگیری کاهش یافته و معامله‌گران زیادی ترجیح دادند که در بازار مشارکت نداشته باشند. این موضوع را نیز می‌توان در کاهش ۵ درصدی ارزش بازار در هفت روز گذشته مشاهده کرد.

با این حال، سرمایه‌گذاران بزرگ که غالبا به آنها نهنگ‌های ارز دیجیتال گفته می‌شود، از این کف قیمتی در بازار رمز ارزها استفاده کردند. آنها در این هفته به انباشت رمزارزهایی مانند پالیگان، اتریوم و پپه مشغول شده‌اند.

۱. پالیگان (POL)

پالیگان در تاریخ ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) توکن بومی خود یعنی متیک را با نسبت یک به یک به توکن جدید POL تبدیل کرد. پس از آن، تعداد کیف پول‌هایی که بین ۱۰۰٬۰۰۰ تا ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ از این توکن را هولد کرده‌اند به میزان ۹۰ درصد افزایش پیدا کرد.

در حال حاضر این دسته از هولدرهای توکن POL تنها ۳۳ آدرس هستند که معادل ۵ درصد از عرضه در گردش این توکن را در اختیار دارند.

نمودار توزیع توکن POL پالیگان
نمودار توزیع توکن POL پالیگان

علی‌رغم اینکه مهاجرت این توکن به نوعی رویداد «خبر را بفروش» تلقی شده، تعداد نهنگ‌های توکن POL در حال افزایش است. این سرمایه‌گذاران بزرگ بدون توجه به عملکرد خنثی  قیمت متیک MATIC: به انباشت این توکن مشغول هستند. قیمت این توکن پس از آپدیت اخیر آن، تغییر چندانی نداشته است.

۲. اتریوم (ETH)

 قیمت اتریوم ETH: در این هفته با مقاومت قابل توجهی در سطح ۲٬۵۶۰ دلار مواجه شده است. با این حال، همانطور که از افزایش ۳۸ درصدی جریان خالص هولدرهای بزرگ آن در ۷ روز گذشته مشخص است، کاهش قیمت اتریوم مانع از انباشت آن توسط نهنگ‌های ارز دیجیتال نشده است.

نهنگ‌ها هولدرهای بزرگی هستند که بیش از ۰.۱ درصد از عرضه در گردش اتریوم را در اختیار دارند. جریان خالص این آدرس‌ها، اختلاف بین تعداد کوین‌های خریداری شده و فروخته شده در یک بازه زمانی معین را اندازه‌گیری می‌کند.

جریان خالص نهنگ‌های اتریوم
جریان خالص نهنگ‌های اتریوم

زمانیکه جریان خالص این هولدرها افزایش پیدا می کند، این نهنگ‌ها به حجم دارایی‌های خود اضافه کرده‌اند. از آنجا که این می‌تواند سرمایه‌گذاران خرد را به انجام حرکت مشابهی تشویق کند، این موضوع می‌تواند سیگنالی صعودی باشد که به افزایش قیمت اتریوم منجر شود.

اگر اتریوم شاهد انباشت سراسری توسط طیف وسیعی از فعالان بازار خود باشد، قیمت آن می‌تواند با عبور از مقاومت‌های خود به ۲٬۸۶۸ دلار برسد.

۳. پپه (PEPE)

در یک هفته گذشته تقاضای نهنگ‌ها برای پپه میم کوین مبتنی بر شبکه اتریوم افزایش یافته است.داده‌های سنتیمنت نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌هایی که بین ۱ تا ۱۰ میلیون ارز پپه نگهداری می‌کنند به رکورد ۶۹٬۰۰۰ آدرس رسیده است.

نمودار توزیع توکن پپه
نمودار توزیع توکن پپه

این میزان نشان‌دهنده رشد ۱.۲ درصدی این آدرس‌ها در هفته گذشته است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بزرگ به خرید پپه PEPE: روی آورده‌اند.

این آدرس‌ها احتمالا به واسطه سیگنال شاخص MVRV به خرید این میم کوین مشغول شده‌اند. شاخص MVRV نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق یافته یک ارز دیجیتال را نشان می‌دهد که در زمان نگارش این خبر، مقدار میانگین متحرک ۳۰ روزه آن معادل ۵.۶۷ – درصد است.

شاخص MVRV ۳۰ روزه توکن پپه
شاخص MVRV توکن پپه

زمانیکه شاخص MVRV یک رمز ارز منفی باشد، نشان‌دهده این است که آن ارز کمتر از حد ارزش‌گذاری شده است. به عبارت دیگر، قیمت پپه کمتر از میانگین قیمت خرید تمام توکن‌های در گردش آن است. این معمولا سیگنال خوبی برای فرصت خرید در کف قیمت است.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *