تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل بیت کوین؛ کندل هفتگی BTC کجا باید بسته شود؟

تحلیلگران معتقدند که بیت کوین برای شروع کردن‌ یک حرکت صعودی جدید، باید ابتدا بر مقاومت محدوده ۶۴٬۰۰۰ دلار تا ۶۶٬۰۰۰ دلار غلبه کند.

خلاصه تحلیل

  • بیت کوین همچنان در کانال نزولی ۶ ماهه خود قرار دارد و برای خروج از آن، لازم است کندل روزانه بالاتر از سطح ۶۶٬۳۰۰ دلار بسته شود.
  • حمایت کلیدی بیت کوین در سطح ۵۸٬۵۰۰ دلار تا ۶۰٬۰۰۰ دلار قرار دارد.

به گزارش کوین تلگراف، هفته گذشته اتفاقات مهمی توانست بر بازارهای مالی تاثیر بگذارد. فدرال رزرو بالاخره با کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره، انتظارات بازار را برآورده کرد. شاخص S&P500 به اوج بی‌سابقه جدیدی دست یافت و قیمت طلا به حرکت صعودی خود ادامه داد.

قیمت بیت کوین BTC: در واکنش به سیاست‌های مالی و سایر عوامل، به سمت بالا حرکت کرد و تا اوج ۶۴٬۱۳۳ دلاری پیش رفت. با این حال حتی با وجود تغییر سیاست‌های فدرال رزرو، روند فعلی بیت کوین هنوز از الگوی ۶ ماهه خود منحرف نشده است.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

نمودار قیمت بیت کوین یک ساختار منظم نزولی را نشان می‌دهد. در تایم‌فریم‌های بلند مدت‌تر، بیت کوین در حال ثبت کندل‌هایی با سقف‌های پایین‌تر است. علاوه بر این رفتار قیمت آن تحت تاثیر لیکوییدیشن‌های بازارهای فیوچرز قرار داشته است. حتی تحرکات قیمتی ۱۸ تا ۲۰ سپتامبر (۲۸ تا ۳۰ شهریور) نیز در همان محدوده رنج ۶ ماهه قرار دارد.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این تحلیل، قیمت بیت کوین در حال بازگشت از مقاومت سطح شکست قبلی در ۲۴ اوت (۳ شهریور) در سطح ۶۵٬۰۰۰ دلار است. این سطح با میانگین متحرک ۲۰۰ روزه نیز منطبق است. اگر کندل هفتگی قیمت بیت کوین، زیر این ناحیه بسته شود، الگو سقف‌های پایین‌تر هفتگی همچنان پابرجا خواهد ماند.

یکی از نتایج مورد انتظار از رالی‌هایی مانند رالی هفته قبل این است که قیمت بیت کوین، حمایت‌های کلیدی خود در میانگین متحرک ۲۰ روزه (ناحیه بین ۵۸٬۵۰۰ تا ۶۰٬۰۰۰ دلار) را آزمایش کند؛ به خصوص اگر معامله‌گران نتوانند با ایجاد حجم معاملاتی پایداری، مسیر شکست قیمت فعلی را ادامه دهند. در ۶ ماه گذشته، حجم معاملات در بازار اسپات تقریبا ثابت بوده است. این درحالیست که بخش عمده‌ای از پرایس اکشن بیت کوین تحت تاثیر لیکویید شدن معاملات در بازارهای فیوچرز و فعالیت‌های بازار آپشن قرار داشته است.

حجم معاملات اسپات در برابر لیکوییدیشن بازار فیوچرز بیت کوین
حجم معاملات اسپات در برابر لیکوییدیشن بازار فیوچرز بیت کوین

در طرف مقابل، پس از جلسه فدرال رزرو، نرخ اوپن اینترست بیت کوین افزایش پیدا کرده است. اگر معامله‌گران بتوانند حملات خود به محدوده ۶۴٬۰۰۰ دلار تا ۶۶٬۰۰۰ دلار را ادامه دهند، احتمال شکست رو به بالای کانال نزولی و تغییر ساختار بلند مدت بیت کوین وجود دارد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

همانطور که در تصویر فوق مشخص است، BTC از تاریخ ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) نتوانسته از خط روند نزولی این کانال عبور کند. برای محقق شدن این امر، لازم است کندل روزانه قیمت بیت کوین بالاتر از سطح ۶۶٬۳۰۰ دلار بسته شود.

جی‌جی (JJ) مدیر بخش معاملات مشتقه ارز دیجیتال شرکت های‌استرایک (HighStrike) عنوان کرد که حرکت قیمت بیت کوین به بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (۶۴٬۰۰۰ دلار) به صورت بالقوه می‌تواند «بلوک‌های بزرگ نقدینگی معاملات شورت و گامای شورت» را فعال کند، اما پیش از آن لازم است که فروشندگان در صرافی کوین بیس، دیوار فروش خود را حذف کند.

شاخص نوسان گلوبال بیت کوین
شاخص نوسان گلوبال بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین در صرافی کوین بیس
نمودار روزانه قیمت بیت کوین در صرافی کوین بیس

علاوه بر این معامله‌گران به هم‌زمانی کاهش نرخ بهره با آغاز ۳ ماهه چهارم سال میلادی و تایید معاملات آپشن ETF اسپات بیت کوین شرکت بلک راک اشاره کرده‌اند. یکی از فعالان بازار با نام کلی گریر (Kelly Greer) عنوان داشت:

تایید معاملات آپشن روی ETF بیت کوین، از آنچه که فکر می‌کنید مهم‌تر است. بازار مشتقات پایه و اساس بازارهای کارآمد هستند و بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال هنوز راه زیادی دارند تا به بازارهای سنتی برسند.

چارلز ادوارد (Charles Edwards) بنیان‌گذار شرکت Capriole Investments عنوان داشت:

۳ ماهه سوم سال میلادی بدترین ماه برای بیت کوین است. در عوض ۳ ماهه پایانی بهترین است.

جدول بازدهی ماهانه بیت کوین
جدول بازدهی ماهانه بیت کوین

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *