تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل بیت کوین؛ اولین هدف میان‌مدت قیمت BTC در کجا قرار دارد؟

تحلیلگران با ارائه دلایل خود، به طور فزاینده‌ای روند صعودی را برای قیمت بیت کوین در نظر دارند، با این حال برخی دیگر نیز به تاییدیه‌های بیشتری برای تغییر روند بازار نیاز دارند.

خلاصه تحلیل

  • تحلیلگری با نام تایتان آو کریپتو، هدف قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ را در سطح ۸۵٬۰۰۰ دلار تعیین کرده است.
  • تحلیلگر دیگری با نام اسکیو معتقد است بیت کوین برای ادامه روند صعودی خود، به ثبت سقف‌ها و کف‌های بالاتری در تایم‌فریم روزانه نیاز دارد.

به گزارش کوین تلگراف، به گفته یکی از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین BTC: تا پایان سال ۲۰۲۴ برای یک حرکت انفجاری آماده می‌شود. تایتان آو کریپتو (Titan of Crypto) معتقد است بیت کوین می‌تواند با رشد ۳۵ درصدی تا پایان سال، هدف ۸۵٬۰۰۰ دلاری را دنبال کند.

بررسی سناریو صعودی بیت کوین

بیت کوین پس از یک جهش از سطح حمایتی خود در ماه سپتامبر (حدود ۱۰٬۰۰۰ دلار پایین‌تر از قیمت فعلی) توانست کندل هفتگی خود را بالاتر از سطح ۶۲٬۰۰۰ دلار ببندد.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

اکنون پیش‌بینی‌های خوشبینانه برای خریداران امیدوارکننده‌تر هستند. تایتان آو کریپتو اولین هدف قیمتی بیت کوین را در سطح ۸۵٬۰۰۰ دلار پیش‌بینی کرده است.

او با انتشار نموداری از اندیکاتور RSI هفتگی بیت کوین توضیح داد که افزایش مومنتوم صعودی می‌تواند بازار بیت کوین را به سمت اوج بی‌سابقه قیمت (ATH) جدیدی هدایت کند. او به صورت خلاصه عنوان کرد:

هدف میان‌مدت بیت کوین، در سطح ۸۵٬۰۰۰ دلار قرار دارد. شکست RSI هفتگی سیگنالی از حرکت انفجاری بیت کوین تا پایان سال میلادی است.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

RSI یک اندیکاتور کلاسیک است که برای تشخیص کف‌ها و سقف‌های قیمتی استفاده می‌شود. علاوه بر آن این اندیکاتور، قدرت یک روند صعودی یا نزولی را در یک قیمت مشخص تعیین می‌کند.

RSI هفتگی بیت کوین در حال حاضر بالاتر از سطح ۵۰ قرار گرفته است و روند نزولی که از ATH آن در مارس (اسفند ۱۴۰۲) شروع شده است را به سمت بالا شکسته است.

تایتان آو کریپتو معتقد است اگر کندل ماه سپتامبر به رنگ سبز بسته شود، روند صعودی بیت کوین در ۳ ماهه پایانی سال ادامه پیدا می‌کند. او در پست دیگری در توییتر عنوان کرده بود:

اگر کندل ماهانه قیمت بیت کوین بالاتر از سطح ۵۹٬۰۰۰ دلار بسته شود، به احتمال زیاد پایان سال صعودی در پیش خواهیم داشت. با این حال، در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ با کندل قرمز رنگ ماه سپتامبر، باز هم شاهد روند صعودی در ۳ ماهه چهارم سال بوده‌ایم. فصل پایانی نویدبخشی در انتظار است.

جدول بازدهی ماهانه بیت کوین
جدول بازدهی ماهانه بیت کوین

حمایت بیت کوین در کجا قرار دارد؟

تحلیلگر دیگری با نام اسکیو (Skew) معتقد است که در هفته‌های پیش رو، به تاییدیه‌های بیشتری از قدرت قیمت بیت کوین نیاز است. او در پستی در توییتر عنوان کرد:

از نظر تکنیکالی، در شرایط مساعدی قرار داریم.

اسکیو توضیح داد که ثبت سقف‌ها و کف‌های بالاتر در تایم‌فریم روزانه لازم است. او در پستی در توییتر خاطرنشان کرد:

حفظ سطح ۶۱٬۰۰۰ دلاری به عنوان حمایت ضروری است. کف‌های قبلی قیمت در این سطح، خط حمایت واضحی برای بیت کوین را نشان می‌دهند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *