تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

معرفی ۳ آلت کوین که از لحاظ تکنیکال در شرایط خوبی قرار دارند

رشد قیمت بیت کوین تا سطح ۶۴٬۰۰۰ دلار باعث شده است تا نگاه معامله‌گران به ۳ آلت کوین با شرایط تکنیکالی خوب جلب شود.

خلاصه تحلیل

  • تحلیل آوالانچ نشان می‌دهد قیمت آلت کوین در صورت حمایت در سطح ۲۴.۸۱ دلار، می‌تواند تا ۲۹ دلار و سپس تا ۳۳ دلار رشد کند.
  • معامله‌گران بیت تنسور تلاش می‌کنند قیمت آن را به ۴۹۰ دلار و سپس به ۵۳۰ دلار برسانند.

به گزارش کوین تلگراف، بازگشت قیمت بیت کوین BTC: به نزدیکی سطح ۶۴٬۰۰۰ دلار باعث شده است تا فشار خرید برخی از آلت کوین‌ها که از مقاومت‌های سربار خود عبور کرده‌اند، افزایش پیدا کند. اگر بیت کوین بتواند موقعیتش در سطوح فعلی را حفظ کند، احتمالا توجه معامله‌گران به آلت کوین‌ها نیز جلب شود.

تحلیل آوالانچ

کندل قیمت آوالانچ AVAX: در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۹ شهریور) بالای کانال نزولی آن بسته شد. این امر نشان‌دهنده تغییر احتمالی روند قیمت این آلت کوین است.

ثبت نام سریع در نوبیتکس
نمودار روزانه قیمت آوالانچ
نمودار روزانه قیمت آوالانچ

فروشندگان تلاش می‌کنند در سطح شکست ۲۹ دلاری، رشد قیمت AVAX را متوقف کنند. اگر قیمت آوالانچ از سطوح فعلی کاهش یابد اما در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۲۴.۸۱ دلار) حمایت شود، نشان‌دهنده این خواهد بود که خریداران در تلاش هستند تا کنترل بازار را در دست داشته باشند. در این صورت احتمال رشد قیمت آوالانچ به بالاتر از ۲۹ دلار و سپس جهش قیمت به ۳۳ دلار وجود دارد.

در طرف مقابل، در صورت اینکه قیمت آوالانچ به زیر میانگین متحرک‌های خود برسد، ممکن است برای مدت طولانی‌تری شاهد نوسان قیمت در محدوده ۱۹.۵۰ دلار تا ۲۹ دلار باشیم.

نمودار ۴ ساعته قیمت آوالانچ
نمودار ۴ ساعته قیمت آوالانچ

در نمودار ۴ ساعته، آوالانچ از مقاومت ۲۹ دلاری به سمت پایین کشیده‌ شده‌ و به میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای (موج آبی رنگ، ۲۶.۸۷ دلار) رسیده‌ است. اگر خریداران قصد دارند مومنتوم صعودی را حفظ کنند، این سطح از اهمیت بالایی برای آنها برخوردار است. بازگشت قدرتمند قیمت آوالانچ از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای می‌تواند به آزمایش مجدد مقاومت سربار آن منجر شود.

برعکس اگر قیمت در زیر میانگین متحرک ۲۰ دوره‌ای باقی بماند، نشان‌دهنده این خواهد بود که خریداران در حال از دست دادن قدرت خود هستند. در این صورت احتمال کاهش قیمت آوالانچ به میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای (موج قرمز رنگ، ۲۵.۴۴ دلار) وجود دارد. انتظار می‌رود خریداران با قدرت از سطوح میانگین متحرک دفاع کنند.

تحلیل سویی

خریداران در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) توانستند قیمت سویی را به بالاتر از مقاومت سربار ۱.۴۴ دلار برسانند؛ با این حال سطوح بالاتر فشار فروش را نیز به خود جذب کرده است.

نمودار روزانه قیمت سویی
نمودار روزانه قیمت سویی

سویی در نزدیکی سطح ۱.۴۴ دلار چالش بزرگی را تجربه می‌کند. اگر قیمت سویی از سطوح فعلی افزایش داشته و به بالاتر از ۱.۵۸ دلار برسد، نشان‌دهنده این خواهد بود که خریداران سطح ۱.۴۴ دلار را به حمایت تبدیل کرده‌اند. این موضوع چشم‌انداز رشد قیمت سویی به سطح ۱.۷۲ دلار را بهبود می‌بخشد.

در طرف مقابل، اگر قیمت سویی به زیر ۱.۴۴ دلار برسد، کاهش قیمت آن می‌تواند تا سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی اصلاحی در قیمت ۱.۲۹ دلار ادامه پیدا کند. در صورت ادامه روند نزولی، قیمت سویی می‌تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۱.۱۵ دلار) برسد.

نمودار ۴ ساعته قیمت سویی
نمودار ۴ ساعته قیمت سویی

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که خریداران قصد دارند سویی را به بالاتر از مقاومت ۱.۵۸ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، سیگنالی از ادامه روند صعودی به سمت هدف ۱.۷۲ دلاری صادر می‌شود.

برعکس این قضیه اگر فروشندگان بتوانند قیمت سویی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای (موج آبی رنگ، ۱.۴۳ دلار) برسانند، سیگنالی از اصلاح عمیق‌تر به سمت هدف ۱.۳۰ دلار صادر می‌شود. این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا شکست قیمت به زیر آن می‌تواند باعث سقوط قیمت به ۱.۱۸ دلار شود.

تحلیل بیت تنسور

کندل بیت تنسور در ۱۹ سپتامبر (۲۹ شهریور) بالای مقاومت ۳۶۱ دلار بسته‌ شد. به این ترتیب الگوی کف سه قلوی این آلت کوین تکمیل شد. هدف این ساختار صعودی در سطح ۵۱۷ دلار قرار دارد.

نمودار روزانه قیمت بیت تنسور
نمودار روزانه قیمت بیت تنسور

این رالی ممکن است با فشار فروش زیادی در سطح ۴۹۰ دلار و سپس در ۵۳۰ دلار روبه‌رو شود. با این حال اگر خریداران از تلاش خود دست بر ندارند، قیمت TAO می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد. اگر سطح ۵۳۰ دلار تثبیت شود، قیمت بیت تنسور می‌تواند تا ۶۴۰ دلار رشد کند.

در مسیر نزولی، اولین حمایت در سطح ۳۸.۲ درصد فیبوناچی اصلاحی در سطح ۴۰۱ دلار قرار دارد. پس از آن حمایت ۳۷۸ دلاری در سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی قرار دارد. از دست رفتن این حمایت می‌تواند به آزمایش سطح ۳۶۱ دلار منجر شود. انتظار می رود خریداران با قدرت از این سطح دفاع کنند.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت تنسور
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت تنسور

بیت تنسور در نزدیکی سطح ۴۸۰ دلار با فشار فروش مواجه است. در نمودار ۴ ساعته، فروشندگان تلاش می‌کنند قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای (موج آبی رنگ،  ۴۲۲.۰۷ دلار) برسانند. اگر بیت تنسور بعد از برخورد به این سطح رشد کند، ممکن است به ۴۹۰ دلار و سپس به ۵۳۰ دلار برسد.

در طرف مقابل، اگر کندل قیمت بیت تنسور زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای بسته شود، نشان‌دهنده این خواهد بود که خریداران در حال ذخیره سود هستند. این موضوع می‌تواند راه را برای کاهش قیمت به ۳۶۱ دلار باز کند. انتظار می‌رود خریداران در اینجا نیز یکبار دیگر به بازار ورود کنند.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *