فناوری Open AI؛ راهکاری برای بهبود جنبهی روایی و هنری بازیهای وب۳
الکس کانلی معتقد است که این تکنولوژی «فرصتهای ویژهی داستان گویی» را ایجاد میکند.
خلق قراردادهای هوشمند و رابطهای وب۳ باعث شده که ژانر تازه و بدیعی از بازیهای «بازی برای کسب درآمد» یا Play to Earn یا ویدئوگیمهای انافتی محور (بازیهای مبتنی بر توکنهای غیرمثلی) خلق شود. در طول سال ۲۰۲۱ بازار کریپتو روندی گاوی و سپس در طول سال ۲۰۲۲ بازار روندی خرسی را تجربه کرد. با این گاوی و خرسی شدید متوالی بازارها، بازیهایی که جایگاهی برای خودشان پیدا کرده بودند بالا و پایینهایی در تعداد بازیکنان و حجم تراکنشهایشان تجربه کردند.
جدای از این نوسان، مدیر اجرایی یکی از بازیهای وب ۳ در گفتگو با نشریهی کوین تلگراف عنوان کرد که نوآوریهای تازهای که در زمینهی هوش مصنوعی (AI) داشتهاند باعث شده این ژانر از همیشه بهتر از قبل شده باشد.
الکس کانلی که مدیر ارشد بخش تکنولوژی Immutable (توسعهدهندهی بازی کارتی معاملهای دیجیتال و مجموعهای Gods Unchained و پلتفرم انافتی Immutable X) است به کوین تلگراف گفته است که Open AI به بازیکنان کمک میکند تا تجربهی غنی و تازهای را تجربه کنند. OpenAI درواقع آزمایشگاهی آمریکایی مبتنی بر تحقیقات مربوط به هوش مصنوعی که تلاش میکند اپلیکیشنهایی سازگار با هوش مصنوعی بسازند که بتوانند در انجام وظایف و نرمافزار زیادی کمک کنند. همچنین بتوانند فرصتهایی تازه برای توسعهی بازیهای وب۳ فراهم کنند و به توسعهدهندگان اجازه دهند تا هنر بهتری خلق کنند و روایتهایی جنجالی و جذاب بیافرینند.
کانلی گفته است که تیم او به دنبال بیشینه کردن استفاده از OpenAI در بخش هنری است. در گذشته، هنرمندان ویدئوگیمها میبایست لایهها و نسخههای مختلفی از یک تصویر را مدام خلق کنند تا بتوانند بخش هنری بازی را بیافرینند. مثلا مجبور بودند اندازههای مختلفی از یک تصویر با تغییر بسیار جزئی بسازند تا بتواند روی بخشهای مختلف یک اثر هنری تاکید کند. طبیعتا این روش باعث کاهش کارایی هنرمندان خواهد شد. اما با نرمافزار OpenAI هنرمندان میتوانند تجربهای تازه داشته باشند؛ کافی است بنشینند و به هوش مصنوعی اجازه دهند نسخههای مختلف تصویر را برایشان خلق کنند و خود هنرمند صرفا به جنبههای اصلی کار بپردازد.