اخبار ارزهای دیجیتال

هک حساب توییتر KuCoin منجر به از دست رفتن ۲۲ هزار دلار شد

کوکوین به آخرین قربانی هک توییتر تبدیل شد. هکی که منجر به از دست رفتن بیش از 22000 USDT کاربرانش شد.

حساب توییتر KuCoin برای مدت کوتاهی مورد حمله‌ قرار گرفت. این حمله موجب شد تا کاربران این پلتفرم بیش از 22000 USDT را به هکرها واگذار کنند.

البته این صرافی کریپتو توانست حساب خود را بازیابی کند و به کاربرانی که از این اتفاق متضرر شدند نیز قول جبران خسارت داد.

  • KuCoin فاش کرد که هکرها به مدت 45 دقیقه حساب توییتر این پلتفرم را برای تبلیغ یک فعالیت جعلی در روز دوشنبه، 24 آوریل تحت کنترل خود درآوردند. با وجود کوتاه بودن این اتفاق، این شرکت می‌گوید که 22 تراکنش در ارتباط با فعالیت‌های کلاهبرداری از جمله ETH و BTC را به ارزش در مجموع 22628 USDT شناسایی کرده است.
  • این صرافی رمزارز از آن زمان موفق شده حساب توییتر خود را بازیابی کند و همچنین تاکید کرده که این تنها کانالی است که تحت تأثیر قرار گرفته است و وب‌سایت و سایر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی این پلتفرم ایمن هستند.
  • پس از این اتفاق، KuCoin قول داد که خسارت کاربران متضرر شده را در حین انجام تحقیقات و مسدود کردن آدرس‌های مشکوک پرداخت کند. این پلتفرم همچنین گفت که به دنبال افزایش امنیت جهت جلوگیری از اتفاقات مشابه در آینده است.

علاوه بر تایید دو عاملی (2FA) خود توییتر، تیم KuCoin اقدامات امنیتی بیشتری را برای تقویت حفاظت از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی اعمال خواهد کرد. همچنین ما با همکاری توییتر، در حال انجام یک بررسی کامل از این حادثه هستیم تا از اتفاقات مشابه در آینده جلوگیری کنیم.

KUCOIN (@kucoincom)-

24 آوریل 2023

 

  • در همین حال، آخرین وضعیت نشان می‌دهد که هکرها از حساب‌های کاربری معروف توییتر برای ارسال هدایای جعلی برای سرقت پول مردم استفاده می‌کنند.
  • همانطور که قبلا CryptoPotato نیز گزارش داده بود، هکرها حساب توییتر متعلق به دانته دیسپارت، مدیر ارشد استراتژی Circle را برای تبلیغ ایردراپ جعلی USDC ربودند. این بازیگران سرکش همچنین کنترل توییتر News24 را برای ایردراپ XRP به دست گرفتند. Robinhood یکی دیگر از قربانیان بود که از حساب توییترش برای اعلام توکنی که ظاهراً توسط این پلتفرم ایجاد شده بود استفاده شد.
  • به دارندگان کریپتو توصیه می‌شود برای افرادی که قول افزایش بازدهی می‌دهد، به هیچ وجه توکنی ارسال نکنند و همچنین برای جلوگیری از باز کردن لینک‌های مشکوکی که سعی در جعل لینک‌های واقعی دارند، نهایت دقت را به خرج دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *