اخبار ارزهای دیجیتالسایر اخبار

مروری بر مهم‌ترین رویدادهای هفته آینده؛ از جلسه FOMC تا راه‌اندازی ETFهای هنگ کنگی

در هفته آینده‌، رویدادهای مهمی مثل جلسه FOMC و راه‌اندازی ETFهای اسپات بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی بازار ارزهای دیجیتال بگذارد.

خلاصه خبر

  • جلسه بعدی FOMC در ۱ مه (۱۲ اردیبهشت) ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران انجام می‌شود تا فدرال رزرو درباره نرخ بهره آمریکا تصمیم بگیرد.
  • راه‌اندازی ETFهای اسپات بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ هم می‌تواند تاثیر زیادی روی بازار بگذارد.

به گزارش کوین تلگراف، جلسه FOMC در ۱ مه (۱۲ اردیبهشت) ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران انجام می‌شود تا فدرال رزرو درباره نرخ بهره آمریکا تصمیم بگیرد. با این حال به نظر می‌رسد فعالان بازارهای مالی خودشان را برای بدترین سناریوهای ممکن آماده کرده‌اند. داده‌های FedWatch Tool گروه CME هم نشان می‌دهد آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که کاهش نرخ بهره آمریکا خیلی دیرتر پیش‌بینی‌های قبلی انجام می‌شود.

پیش‌بینی تحلیلگران از تغییرات نرخ بهره آمریکا
پیش‌بینی تحلیلگران از تغییرات نرخ بهره آمریکا

پلتفرم دکوبیسی لتر (The Kobeissi Letter) هم اعلام کرده است:

مهم‌ترین رویدادهای هفته بعد:

۱. شاخص اعتماد مصرف‌کننده: سه‌شنبه
۲. شاخص فرصت شغلی: چهارشنبه
۳. تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره: چهارشنبه
۴. داده‌های PMI بخش خدمات: جمعه
۵. داده‌های مربوط به بازار کار آمریکا در ماه آوریل (فروردین): جمعه
۶. ۲۰ درصد از شرکت‌های موجود در شاخص S&P 500 هم گزارش درآمدی خود را منتشر می‌کنند.

بعد از انتشار داده‌های تورمی، بالاخره فدرال رزرو نظر خود را بیان خواهد کرد.

توییت دکوبیسی لتر
توییت دکوبیسی لتر

جروم پاول ( Jerome Powell)، رییس فدرال رزرو، هم در ۱ مه (۱۲ اردیبهشت) ساعت ۲۲ به وقت تهران سخنرانی می‌کند و صحبت‌های او ممکن است روی بازار ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد. تحلیلگر مشهوری به اسم اسکیو (Skew) در واکنش به این مسئله اعلام کرد:

در بدترین سناریو قیمت بیت کوین ممکن است به ۵۰٬۰۰۰ تا ۴۶٬۰۰۰ دلار برسد. البته تا زمانی که کندل‌های تایم فریم بالا در پایین ۵۸٬۰۰۰ دلار بسته نشود، این اتفاق نمی‌افتد.

در هر صورت شرایط اقتصادی کشورهای مختلف به نفع بازارهای پرریسک نیست. ورشکسته شدن یک بانک آمریکایی و داده‌های تورمی ماه گذشته بسیاری از تحلیلگران را به این نتیجه رساند که این کشور ممکن است با رکود اقتصادی جدیدی روبه‌رو شود. علاوه بر این قیمت ین در برابر دلار هم به کف خود از سال ۱۹۹۰ رسید و با نوسانات زیادی مواجه شد.

در هفته آینده ETFهای اسپات بیت کوین و اتریوم هنگ کنگ هم کار خود را شروع می‌کنند. بسیاری از معامله‌گران بی‌صبرانه منتظر راه‌اندازی صندوق‌ها و جریان ورودی احتمالی آن‌ها هستند. علاوه بر هنگ کنگ، استرالیا هم با توجه به موفقیت ETFهای اسپات بیت کوین در آمریکا تصمیم گرفته‌ است ETFهای BTC را راه‌اندازی کند. دادگاه ریپل و کمیسیون بورس آمریکا هم همچنان ادامه دارد و هولدرهای XRP باید از نزدیک اخبار مربوط به آن را پیگیری کنند.

توجه داشته باشید که ۱ و ۲ مه (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) در بسیاری از کشورها به مناسبت روز کارگر تعطیل است. در نتیجه حجم معاملات بازارهای مالی ممکن است در این روزها کاهش یابد.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =