تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

چرا سطح ۵۵٬۰۰۰ دلار اهمیت زیادی برای هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین دارد؟

اگر اصلاح قیمت بیت کوین ادامه داشته باشد، احتمال این وجود دارد که هولدرهای کوتاه‌مدت به سرعت فشار فروش این ارز دیجیتال را افزایش دهند. در نتیجه، رفتار و حضور آن‌ها برای حفظ بازار صعودی بیت کوین اهمیت بسیار زیادی دارد.

خلاصه تحلیل

  • هولدرهای کوتاه‌مدت BTC به انباشت این ارز دیجیتال ادامه داده‌اند.
  • به نظر می‌رسد حمایت آن‌ها در محدوده ۵۵٬۰۰۰ دلار اهمیت زیادی دارد و اگر این حمایت از دست برود، ساختار صعودی BTC آسیب می‌بیند.

چرا رفتار هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین اهمیت زیادی دارد؟

به گزارش بی‌این کریپتو، بررسی رفتار هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین به دلیل همبستگی آن‌ها با قیمت بیت کوین خیلی مهم است. هولدرهای کوتاه‌مدت آدرس‌هایی هستند که BTC خود را کم‌تر از ۱۵۵ روز نگه می‌دارند و بعد از عبور از این محدوده، به هولدر بلندمدت می‌‌شوند. این گروه دارایی‌های خود را برای بلندمدت نگه می‌دارند و هیجان‌زده نمی‌شوند و تمایلی به فروش  آن‌ها ندارند.

جالب این جا است که افزایش موجودی هولدرهای کوتاه‌مدت با موجودی هولدرهای بلندمدت رابطه معکوس دارد و موجودی هولدرهای بلندمدت نیز با قیمت BTC رابطه معکوس دارد. این امر به ویژه در اوج چرخه‌های بیت کوین مشهود است. در نتیجه هر چه BTC بیشتری توسط هولدرهای بلندمدت فروخته شود (مناطق قرمز)، قیمت BTC بالاتر می‌رود (مناطق سبز).

ذخایر هولدرهای بلندمدت و قیمت بیت کوین
ذخایر هولدرهای بلندمدت و قیمت بیت کوین

بنابراین، موجودی هولدرهای کوتاه‌مدت معمولاً با قیمت BTC رابطه مستقیم دارد. به عبارت دیگر، معامله‌گران جدید و بی‌تجربه بازار BTC را در زمان افزایش قیمت آن خریداری کرده (فلش‌های قرمز) و

متقاعد می‌شوند که چون قیمت این ارز دیجیتال قبلاً افزایش یافته، همچنان به افزایش خود ادامه خواهد داد (مناطق سبز). این امر باعث ایجاد یک چرخه روبه‌رشد از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران جدید می‌شود که همچنان می‌خواهند به روند صعودی بازار بپیوندند. از این رو، پیگیری رفتار هولدرهای کوتاه‌مدت اهمیت بسیار زیادی دارد.

ذخایر هولدرهای کوتاه‌مدت و قیمت بیت کوین
ذخایر هولدرهای کوتاه‌مدت و قیمت بیت کوین

هولدرهای کوتاه‌مدت تقریباً ۵۰ درصد از مارکت کپ تحقق‌یافته BTC را تشکیل می‌دهند

شرکت کریپتوکوانت (CryptoQuant) در مقاله اخیر خود اعلام کرد که تقریباً ۵۰ درصد از مارکت کپ تحقق‌یافته بیت کوین در دست هولدرهای کوتاه‌مدت است. این شاخص به طور قابل‌توجهی طی ۳۰ روز گذشته افزایش یافته و اشتیاق و سرعت خرید آن‌ها در این مدت رشد کرده است. شایان ذکر است که مارکت کپ تحقق‌یافته BTC به طور تقریبی میانگینی از قیمت خرید تمام بیت کوین‌های موجود در شبکه این ارز دیجیتال را محاسبه می‌کند.

دامیننس هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین
دامیننس هولدرهای کوتاه‌مدت BTC

کریپتوکوانت خاطرنشان کرده است:

این رویداد نشان‌دهنده احساسات بسیار صعودی هولدرهای کوتاه‌مدت و تسلط آن‌هادر هفته‌ها و ماه‌های آینده است.

با این حال از طرف دیگر، یکی از تحلیلگران کریپتوکوانت تاکید کرد که سرعت فروش ذخایر هولدرهای بلندمدت هنوز نشان‌دهنده مرحله پایانی چرخه صعودی BTC نیست. به عبارت دیگر، در چرخه فعلی هنوز پتانسیل زیادی برای افزایش فشار خرید هولدرهای کوتاه‌مدت و همچنین افزایش قیمت بیت کوین وجود دارد. او خاطرنشان کرد:

ما هنوز وارد مرحله پایانی این چرخه نشده‌ایم اما اصلاحات پراکنده به دلیل ماهیت اهرمی بازار فعلی همچنان ادامه دارد.

حمایت کلیدی بیت کوین در ۵۵٬۰۰۰ دلار

پازیتیو کریپتو (PositiveCrypto)، تحلیلگر مطرح بازار ارزهای دیجیتال، هم تحلیل کرده است قیمت تحقق‌یافته هولدرهای کوتاه‌مدت BTC را بررسی کند. 

وی تاکید کرد که در بازار صعودی فعلی، این منحنی (موج نارنجی‌رنگ در تصویر پایین) سه بار از BTC (مناطق سبز) حمایت کرده است. در عین حال، او تاکید کرد که یک بار مارکت کپ تحقق‌یافته BTC به پایین این حمایت رسید و با اصلاح عمیق‌تری مواجه شد.

قیمت تحقق‌یافته هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین
قیمت تحقق‌یافته هولدرهای کوتاه‌مدت BTC

تحلیلگر مذکور سپس پیش‌بینی کرد که اگر اصلاحات فعی BTC دوباره قیمت آن را به زیر قیمت تحقق‌یافته هولدرهای کوتاه‌مدت برساند، بیت کوین با سقوطی ۲۵ درصدی به محدوده ۵۵٬۰۰۰ دلار می‌رسد.

با این حال، حتی چنین اصلاح عمیقی نیز نمی‌تواند ساختار بازار صعودی بلندمدت را برهم بزند. تنها از دست دادن این حمایت و افت بیشتر قیمت BTC می‌تواند یک بازار نزولی میان‌مدت ایجاد کند. این اتفاق ممکن است در حوالی هاوینگ بعدی BTC رخ دهد.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + سه =