نکتهها و سوالات متداول کد دو عاملی
ذخیرهی کد بازیابی چه اهمیتی دارد؟
اگر اپلیکیشن Google Authenticator یا گوشی خود را از دست بدهید، مثلا در صورت سرقت گوشیتان، میتوانید با کد بازیابی دوباره به حسابتان وارد شوید.
اگر کد بازیابی را جایی غیر از گوشیتان ذخیره نکرده باشید، برای ورود به حسابتان لازم است از پشتیبانی کمک بگیرید.
کد فعالسازیام منقضی شد. چطور آن را از Google Authenticator حذف کنم؟
این فرایند ممکن است در گوشیهای اندروید و آیفون متفاوت باشد. بهطور کلی باید در صفحهی اصلی این اپلیکیشن حساب مورد نظرتان را پیدا کنید. بعد از این میتوانید آن را به سمت چپ یا راست بکشید یا انگشتتان را روی آن نگه دارید تا گزینهی حذف کردن برایتان نمایش داده شود.
آیا میتوانم از Microsoft Authenticator برای اینکار استفاده کنم؟
بله. استفاده از اپلیکیشن رمزساز Microsoft Authenticator هم ممکن است، هرچند استفاده از Google Authenticator را توصیه میکنیم.
در Microsoft Authenticator میتوانید بعد از طی مراحل مربوط به آن، با همین کد فعالسازی یا QR آن، ورود با کد دو عاملی را فعال کنید.
پیامک تایید شماره موبایل را دریافت نمیکنم. چه کار کنم؟
به ترتیب موارد زیر را امتحان کنید:
۱. مطمئن شوید شمارهی گوشیای که در دست دارید همان شماره موبایلی است که در نوبیتکس ثبت کردهاید.
۲. مطمئن شوید پیامکهای تبلیغاتی یا سرشمارههای نوبیتکس را مسدود یا بلاک نکردهاید.
۳. موبایلتان را یکبار خاموش و روشن کنید.
۴. چند ساعت یا یک روز صبر کنید و دوباره تلاش کنید.
اگر هیچ کدام از این راهها موفق نبود، از پشتیبانی نوبیتکس کمک بگیرید.
چطور حسابم در اپلیکیشن رمزساز Google Authenticator را به گوشی یا دستگاه دیگری منتقل کنم؟
برای این کار، لازم است مراحل زیر را انجام دهید:
۱. در موبایل یا دستگاه قدیمی وارد اپلیکیشن Google Authenticator شوید.
۲. روی سه نقطهی تنظیمات کلیک کنید.
۳. گزینهی Transfer Accounts را انتخاب کنید.
۴. سپس گزینهی Export Accounts را انتخاب کنید.
۵. درصورت نیاز رمز گوشیتان را وارد کنید.
۶. حسابهای موردنظرتان را انتخاب و گزینهی Export را کلیک کنید.
۷. یک کد QR نمایش داده میشود. اپلیکیشن Google Authenticator را در گوشی یا دستگاه جدید نصب کنید و کد QR را با آن اسکن کنید.