اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

پرداخت ۱۷۴,۰۰۰ دلار کارمزد برای یک تراکنش در شبکهٔ بیت کوین

یک کاربر بیت‌کوین با پرداخت ۱۷۴,۰۰۰ دلار کارمزد برای یک تراکنش، جامعه ارزهای دیجیتال را شگفت زده کرد. این اتفاق باعث ایجاد نگرانی در مورد یک اشتباه احتمالی یا حتی یک فعالیت غیرقانونی شده است.

 خلاصهٔ خبر

  • یک کاربر بیت‌کوین، ۱۷۴,۰۰۰ دلار کارمزد برای یک تراکنش پرداخت کرده است.
  • یک توسعه‌دهنده‌ی بیت‌کوین خطای کاربر را عامل این اتفاق می‌داند. این در حالی است که برخی دیگر به احتمال پولشویی در این تراکنش اشاره کرده‌اند.

 

در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴، در بلاک ۸۲۶,۰۳۲، یک تراکنش عجیب بیت‌کوین شناسایی شده است. یک کاربر برای انتقال ۲.۸۹ بیت‌کوین، کارمزد ۱۷۴,۰۰۰ دلاری پرداخت کرد که ۳۰,۰۰۰ برابر بیشتر از حد معمول است. از سپتامبر ۲۰۲۳ این سومین بار است که چنین کارمزد‌های گزافی برای یک تراکنش پرداخت می‌شود.

با توجه به قیمت کنونی بیت‌کوین، این کارمزد تقریباً ۷۴,۰۰۰ دلاری برای ماینر‌ها نزدیک به ۳۰,۰۰۰ برابر سودآورتر است. حساب کاربری mononautical در توییتر که یک توسعه‌ی دهنده بیت‌کوین است، احتمال می‌دهد که این اتفاق ناشی از یک خطای کاربری احتمالی به دلیل مشکلات نرم‌افزار کیف پول باشد. وی خاطرنشان کرد:

این تراکنش احتمالا یک اشتباه از سوی کاربر است و او با این پیش‌فرض که نرم‌افزار کیف پول به‌صورت خودکار این موضوع را اصلاح می‌کند، تراکنش خود را ثبت کرده است.

برخی دیگر معتقدند که پولشویی یا تنظیمات عجولانه ممکن است این کارمزدهای بالا را توضیح دهد. تراکنش‌های غیرمعمول گاها در بلاک‌ چین‌های بیت‌کوین و اتریوم اتفاق می‌افتد. مانند یکی تراکنشی در ماه سپتامبر که با کارمزد بیش از ۵۱۰ هزار دلاری انجام شد و دیگری در ماه دسامبر با کارمزد ۳.۱ میلیون دلاری در شبکه به ثبت رسید.

این کارمزد ۱۷۴,۰۰۰ دلاری توجهات را به خود معطوف کرده و بار دیگر بر اهمیت هوشیاری و درک دلایل پشت تراکنش‌های غیرعادی ارزهای دیجیتال تاکید می‌کند.

 

توجه:

این مقاله مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری ارائه نمی‌دهد. همه‌ی سرمایه‌گذاری‌ها شامل ریسک هستند و خوانندگان باید قبل از تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 1 =