تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل فاندامنتال

۳ دلیل مهم برای رسیدن قیمت بیت کوین به بیش از ۴۵ هزار دلار

قیمت بیت کوین در روز گذشته با رشدی حدوداً ۴ درصدی تا ۴۵٬۶۰۰ دلار رسید و معامله‌گران زیادی را خشنود کرد. در این گزارش سه دلیل فاندامنتالی مهم برای این رشد را بررسی خواهیم کرد.

  • افزایش جریان ورود سرمایه ETFهای اسپات BTC، گسترش راهکارهای لایه دوم مبتنی بر بیت کوین و افزایش فعالیت سرمایه‌گذاران خطرپذیر به رشد این ارز دیجیتال کمک کرده است.
  • بیت کوین در ادامه ممکن است مقاومت ۴۷٬۰۰۰ دلار را آزمایش کند.

به گزارش یوتودی، رشد بیت کوین تا بالای مرز ۴۵٬۰۰۰ دلار برای بسیاری از معامله‌گران غیرمنتظره بود اما احساسات بازار را بهبود بخشید. به نظر می‌رسد ۳ فاکتور مهم در این اتفاق موثر بوده است. این ۳ فاکتور عبارتند از:

۱- تاثیر ETFهای بیت کوین

جریان ورود سرمایه صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین، سرمایه زیادی را وارد بازار این ارز دیجیتال کرده است. فشار فروش ETF شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) هم اخیراً کاهش یافته و بقیه ETFها با ورود سرمایه قابل‌توجهی مواجه شده‌اند.

۲- راهکارهای لایه دوم بیت کوین

اخبار مربوط به راهکارهای لایه دوم بیت کوین توجه معامله‌گران زیادی را به خود جلب کرده و نشان داده است که بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال به پتانسیل BTC (جدا از نقش آن به عنوان ابزاری برای ذخیره ارزش) باور دارند. با ظهور BitVM و سایر شبکه‌های لایه دوم، بیت کوین وظایف بیشتری را برعهده می‌گیرد و تراکنش‌های سریع و بدون نیاز به اعتماد (Trustless) را تسهیل می‌کند.

۳- هجوم سرمایه‌گذاران خطرپذیر و توسعه‌دهندگان

سرمایه‌گذاران خطرپذیر و توسعه‌دهندگان بازار بیت کوین را تغییر داده‌اند. بسیاری از پروژه‌هایی که شش ماه پیش نمی‌توانستند بودجه خود را تامین کنند، اکنون با اندوهی از کاربران جدید مواجه شده‌اند. هجوم سرمایه به بازار بیت کوین نشان می‌دهد که نوآوری‌های اکوسیستم این ارز دیجیتال دوباره رونق گرفته و برنامه‌های غیرمتمرکز و راهکارهای لایه دوم مبتنی بر آن آینده خوبی دارند.

قیمت بیت کوین هم در حال حاضر در بالای حمایت‌های مهمی قرار دارد. شکست صعودی ۴۵٬۰۰۰ دلار می‌تواند این مقاومت را به حمایت تبدیل کند و چشم‌انداز صعودی بیت کوین را تایید نماید. اگر بیت کوین بتواند موقعیت خود را حفظ کند، در ادامه می‌تواند مقاومت ۴۷٬۰۰۰ دلار را آزمایش کند. از نظر تحلیل تکنیکال، همسویی میانگین‌‌های متحرک و افزایش حجم معاملات می‌تواند به رشد بیشتر BTC کمک کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 5 =