اخبار اتریوماخبار ارزهای دیجیتال

توکن‌سوزی بیش از ۳ میلیون اتریوم؛ آیا ETH به یک ارز ضدتورمی تبدیل می‌شود؟

در روز دوشنبه نزدیک به ۴ میلیون اتریوم به ارزش حدودا ۸.۵ میلیون دلار توکن‌سوزی شد تا اتریوم به هدف ضد تورمی شدن خود دست یابد.

خلاصه خبر

  • در روز دوشنبه در مجموع ۳٬۸۱۶.۴۵ اتریوم سوزانده شد.
  • با اجرای ارتقای اتریوم ۲.۰، نرخ انتشار سالانه ETH از ۴ درصد به ۰.۵ تا ۱ درصد می‌رسد.

در روز دوشنبه در مجموع ۳٬۸۱۶.۴۵ اتریوم به ارزش ۸٬۴۳۴٬۲۰۷ دلار سوزانده شد. منظور از توکن‌سوزی این است که یک توکن به یک کیف پول غیر قابل‌استفاده فرستاده می‌شود تا از عرضه در گردش خارج شود.

در ۵ آگوست ۲۰۲۱ (۱۵ اسفند ۱۳۹۹) بلاک چین اتریوم ارتقا مهمی به اسم EIP-1159 را اجرا کرد که مدل هزینه آن را به شدت تغییر داد. اکنون هر تراکنش اتریوم یک کارمزد پایه متغیر دارد که با توجه به تقاضای فضای بلاک تنظیم می‌شود. این کارمزد پایه یا سوزانده می‌شود و یا برای همیشه از عرضه گردش ETH خارج شده و عرضه آن را کاهش می‌دهد.

در حال حاضر نرخ انتشار سالانه ETH حدود ۴ درصد است. البته طبق پیش‌بنی‌های موجود، با اجرای ارتقای اتریوم ۲.۰ این نرخ به ۰.۵ تا ۱ درصد می‌رسد. تحلیلگران باور دارند که وقتی این اتفاق بیفتد، نرخ توکن‌سوزی ETH به بیشتر از نرخ انتشار آن می‌رسد و اتریوم را به یک ارز ضد تورمی تبدیل می‌کند. نرخ خالص انتشار سالانه اتریوم در روز قبل هم منفی ۲.۲۳ درصد بود.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =