اخبار ارزهای دیجیتال

انتظار 17 روزه برای درخواست‌های لغو استیک اتریوم

در هفته‌ی گذشته این صف 14 روز بود، اما با انباشته شدن درخواست‌های خروج بیشتر از سوی اعتبارسنج‌ها در بلاک‌چین، این صف رفته‌رفته طولانی‌تر شد. همچنین، واریز‌های اتر استیک شده برای اولین بار از زمان ارتقای شانگهای در هفته‌ی گذشته از برداشت‌ها بیشتر شده است.

این صف طولانی‌تر هم می‌شود: طبق داده‌های شرکت Nansen، شرکتی که بلاک‌چین را تجزیه و تحلیل می‌کند، اعتبارسنج‌های اتریومی که پس از ارتقاء شانگهای در هفته‌ی گذشته‌‌، درخواست برداشت ارائه کرده‌اند، باید بیش از 17 روز منتظر بمانند تا اتر (ETH) استیک شده‌ی خود را پس بگیرند.

این میزان در مقایسه با اواخر هفته گذشته که حدود 14 روز بود بیشتر شده است.

صف درخواست بدون شرط شامل 28436 اعتبارسنج است که به دنبال خروج از Beacon Chain هستند.

به گفته شرکت تحلیلی Nansen، در مجموع 575,359 اعتبارسنج در بلاک چین اتریوم وجود دارد، بر همین اساس تقریباً 5% از اعتبارسنج‌ها تصمیم به ترک فرآیند استیک اتریوم گرفته‌اند. اعتبار‌سنج‌ها مسئول پیشنهاد و اضافه کردن بلاک‌های تراکنش به بلاک‌چین اتریوم به عنوان بخشی از فرآیند اعتبارسنجی هستند. در ازای آن، آن‌ها واجد شرایط دریافت پاداش ETH جدید و سهمی از کارمزد تراکنش‌های مرتبط هستند.

کسانی که تصمیم به خروج گرفته‌اند، باید یک فرآیند کامل را طی کنند که همین مساله موجب طولانی شدن صف می‌شود.

به گفته نیکلاس پولک، تحلیلگر Nansen، اعتبارسنج‌ها ابتدا پیامی داوطلبانه برای خروج ارسال می‌کنند که شامل 25 دقیقه انتظار است. سپس این اعتبارسنج‌ها به صف خروج که در حال حاضر طول آن به 11.7 روز می‌رسد می‌پیوندند. هنگامی که آن‌ها از این مرحله نیز خارج می‌شوند، با تاخیر خروجی حدود 27 ساعته مواجه می‌شوند. در نهایت، برداشت‌ها 4.25 روز دیگر نیز به طول می‌انجامد.

به طور خلاصه، این یعنی اگر یک اعتبارسنج تصمیم بگیرد که امروز به صف خروج بپیوندد، تا زمانی که ETH خود را دریافت کند او باید 17 روز انتظار بکشد.

از سوی دیگر، برداشت‌های جزئی فقط به چیزی حدود 4.27 روز زمان برای پردازش نیاز دارد. برداشت جزئی به این معنی است که اعتبارسنج تنها بخشی از پاداش‌های استیکینگ staking خود را پس می‌گیرد در حالی که ETH استیک‌شده‌ی خود را به عنوان بخشی از فرآیند اعتبارسنجی در بازی نگه می‌دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *