اخبار ارزهای دیجیتال

رونمایی Polygon از طرح Polygon 2.0

Polygon از نقشه‌هایش برای Polygon 2.0 پرده‌برداری می‌کند. نقشه‌هایی که نشان می‌دهد هدف آن ایجاد شبکه‌ای از زنجیره‌های لایه 2 با فناوری دانش صفر است. این معماری تعاملات زنجیره‌ای ایمن و سریع را بین لایه 2 امکان‌پذیر می‌کند.

خلاصه‌ی خبر

  • تیم پالیگان، Polygon 2.0 را معرفی کرد. شبکه‌ای از زنجیره‌های لایه 2 با دانش صفر.
  • معماری Polygon 2.0 برای تسهیل تعاملات زنجیره‌ای ایمن و فوری بین لایه 2 طراحی شده است.

پالیگان از Polygon 2.0 رونمایی کرد: شبکه زنجیره‌های لایه 2 مبتنی بر ZK

مقدمه ای بر Polygon 2.0

پلتفرم برجسته‌ی پالیگان، پروژه‌ی جاه‌طلبانه‌ی خود به نام Polygon 2.0 را اعلام کرده است. هدف این پروژه ایجاد شبکه‌ای از بلاک‌چین‌های لایه 2 با فناوری دانش صفر (ZK) است. Polygon در حال حاضر Polygon POS را اداره می‌کند، یک شبکه‌ی زنجیره‌ی جانبی اثبات سهام که به موازات اتریوم اجرا می‌شود و از برنامه‌های غیرمتمرکز محبوب مانند Uniswap و Aave پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، پالیگان، ماشین مجازی دانش صفر اتریوم پالیگان (Polygon zkEVM) را مدیریت می‌کند. یک شبکه‌ی لایه 2 که از رول‌آپ‌های دانش صفر به عنوان یک راه حل مقیاس‌پذیر برای تقویت زنجیره‌ی اثبات سهام موجود خود استفاده می‌کند.

چشم‌انداز و معماری Polygon 2.0

تیم پالیگان، Polygon 2.0 را به عنوان معماری طراحی‌شده برای فعال کردن تعاملات زنجیره‌ای ایمن و آنی در بین زنجیره‌های لایه 2، در نظر می‌گیرد و نیاز به مفروضات اعتماد اضافی را از بین می‌برد. این ابتکار با هدف ایجاد چیزی است که آن‌ها از آن به عنوان “لایه‌ی ارزش اینترنت” یاد می‌کنند. با شناخت محدودیت‌های مقیاس‌پذیری بلاک‌چین‌های مجزا، پالیگان به دنبال ایجاد زنجیره‌های به‌هم‌پیوسته‌ی جدید به عنوان لایه ۲ است که از رول‌آپ‌های دانش صفر (ZK-Rollups) استفاده می‌کند.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

با استفاده از رول‌آپ‌های دانش صفر، Polygon 2.0 می‌تواند بدون به خطر انداختن نقدینگی، امنیت و کارایی سرمایه، ظرفیت را به حداکثر برساند. این رویکرد Polygon 2.0 را از سایر پروژه‌هایی که نقدینگی را با ایجاد زنجیره‌های جدید تکه می‌کنند متمایز می‌کند. تجربه‌ی قبلی پالیگان در توسعه‌ی زنجیره‌های تک، مانند زنجیره‌های Immutable و Aavegotchi، باعث شده است که تمرکزشان را به سمت ایجاد یک اکوسیستم به‌هم‌پیوسته شبیه Cosmos و Polkadot تغییر دهند. با این حال، جنبه‌ی منحصر به فرد رویکرد پالیگان، استفاده از لایه 2 است که توسط رول‌آپ‌های دانش صفر طراحی شده است.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *