اخبار ارزهای دیجیتال

صعود سولانا؛ از رکوردشکنی حجم DEX تا رشد بازار

حجم صرافی غیرمتمرکز سولانا (DEX) با رشد 81 درصدی مواجه شده و آن را به دومین بلاک‌چین بزرگ تبدیل کرده است. ارزش کل قفل شده (TVL) سولانا دو برابر شده و توکن SOL افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

خلاصه‌ی خبر

  • حجم DEX سولانا 81% افزایش یافت و با پشت سر گذاشتن آوالانچ، به رکورد 6 میلیارد دلار در 7 روز رسید.
  • TVL سولانا دو برابر شده و ماهیانه 45% رشد می‌کند که بالاترین نرخ گسترش را بعد از آوالانچ نشان می‌دهد.
  • SOL، سکه‌ی اصلی سولانا، از اواسط اکتبر 261% افزایش یافته است و معامله‌گران مشتقه را با سرمایه‌گذاری سه برابری جذب کرده است.

سلطه DEX سولانا

سولانا رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند، به طوری که حجم هفتگی DEX با افزایش 81 درصدی، جایگاه خود را برای یک ماه رکوردشکنی نشان می‌دهد. تنها در 24 ساعت گذشته، از سولانا از آوالانچ پیشی گرفت و اکنون دومین جایگاه بزرگ بلاک‌چین را در اختیار دارد. DEXهای مبتنی بر سولانا بیش از 912 میلیون دلار معامله شدند که از آوالانچ 721 میلیون دلار پیشی گرفت. اتریوم میز با یک میلیارد دلار تراکنش پیشتاز بود.

رشد DEX سولانا: افزایش 6 میلیارد دلاری در 7 روز!

سولانا طی هفت روز گذشته افزایش فوق‌العاده‌ی 81 درصدی در حجم DEX را تجربه کرد و از مرز 6 میلیارد دلار گذشت. در نوامبر معاملات به 7.4 میلیارد دلار افزایش یافت و دسامبر در آستانه‌ی فراتر رفتن از آن است و در حال حاضر به 7 میلیارد دلار رسیده است. ارائه‌دهندگان کلیدی نقدینگی مانند Orca و Raydium، نقش مهمی در دامن زدن به این جهش داشتند.

افزایش TVL و رشد DeFi

سولانا شاهد افزایش چشمگیر ارزش کل قفل شده (TVL) بود که از اواسط اکتبر دو برابر شد. طبق داده‌های DeFiLlama، پس از آوالانچ ، سولانا بیشترین افزایش ماهانه‌ی TVL را با تقریباً 45% نشان داد.

رالی فوق‌العاده‌ی SOL

سکه بومی سولانا، SOL، از زمان رالی اواسط اکتبر تا کنون 261 % افزایش یافته و سطوح قبل از افت سال 2022 را به دست آورده است. این اتفاق چشمگیر توجه معامله‌گران مشتقه را به خود جلب کرده و منجر به افزایش بیش از سه برابری سرمایه‌گذاری در قراردادهای فیوچرز فعال  SOL شده. مسیر رشد تصاعدی SOL موج‌هایی را در عرصه‌ی کریپتو ایجاد می‌کند و دوره‌ای برجسته را برای سولانا رقم می‌زند. تسلط DEX، افزایش TVL و افزایش بازار SOL، نشان‌دهنده‌ی یک دوره قابل توجه برای سولانا است که آن را به یک بازیگر برجسته در عرصه‌ی کریپتو تبدیل کرده است.

توجه:

این مقاله مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری ارائه نمی‌دهد. همه‌ی سرمایه‌گذاری‌ها شامل ریسک هستند و خوانندگان باید قبل از تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *