اخبار ارزهای دیجیتال

بازگشت گاوها؛ جریان ورودی دارایی‌های دیجیتال در یک هفته از 103 میلیون دلار عبور کرد

صندوق‌های سرمایه‌گذاری کریپتو با 103 میلیون دلار ورودی، به رهبری بیت‌کوین، مجدداً رشد می‌کنند. احساسات صعودی برمی‌گردد.

خلاصه‌ی خبر

  • دارایی‌های دیجیتال در هفته‌ی گذشته شاهد ورود خالص 103 میلیون دلاری بودند که نشان‌دهنده‌ی تغییر نسبت به خروجی‌های اخیر است.
  • بیت‌کوین با ورودی 87 میلیون دلاری پیشتاز بود و مجموع ورودی خالص در سال جاری به 1.758 میلیارد دلار رسید.

احیای سرمایه‌گذاری در کریپتو

صندوق‌های سرمایه‌گذاری کریپتو در هفته‌ی گذشته با جریان ورودی خالص ۱۰۳ میلیون دلاری احیا شدند که نشان‌دهنده‌ی چرخشی قابل‌توجه نسبت به خروجی‌های کوتاه دو هفته پیش بود. جیمز باترفیل، رئیس تحقیقات CoinShares، بر این تغییر تاکید کرد و اظهار داشت:

دارایی‌های دیجیتال در هفته‌ی گذشته شاهد ورود خالص 103 میلیون دلاری بودند که نشان‌دهنده‌ی تغییری نسبت به جریان خروجی خالص در صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال است که دو هفته پیش شاهد آن بودیم.

بیتکوین بر جریان‌های ورودی تسلط دارد

بیت‌کوین بار دیگر سلطه‌ی خود را به رخ کشید و 85% از کل ورودی 103 میلیون دلاری را به خود اختصاص داد. این افزایش قابل توجه کل ورودی خالص بیت‌کوین در سال را به رقم چشمگیر 1.758 میلیارد دلار رساند. اتریوم نقش قابل توجهی در بازار آلت‌کوین‌ها ایفا کرد و ورودی خالص 7.9 میلیون دلاری را تضمین کرد و کل خالص ورودی سال خود را به 23 میلیون دلار رساند. سولانا با ورود خالص 6 میلیون دلاری که منعکس‌کننده‌ی احساسات مثبت سرمایه‌گذاران نهادی است، همین روند را دنبال کرد و ورودی امسال خود را در مجموع به 162 میلیون دلار رساند.

روندهای جهانی و بررسی اجمالی دارایی‌ها

در چشم‌انداز جهانی، آلمان با 41.6 میلیون دلار، پس از آن کانادا با 25.8 میلیون دلار، ایالات متحده با 20.4 میلیون دلار و سوئیس با 15 میلیون دلار جریان ورودی قابل توجهی را مشاهده کردند. در همین حال، محصولات سرمایه‌گذاری لایت‌کوین و آوالانچ به ترتیب با خروجی خالص 0.4 و 2.6 میلیون دلاری مواجه شدند. مجموع دارایی‌های تحت مدیریت در حال حاضر به 52 میلیارد دلار رسیده که 31% از کل ارزش بازار 1.65 تریلیون دلاری ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد. شایان ذکر است، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مستقر در ایالات متحده 37.8 میلیارد دلار دارایی دارند.

پویایی بازار و اصلاح

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های دارایی دیجیتال با قیمت‌های بازار لحظه‌ای ارتباط نزدیکی دارد. جریان‌های خالص ورودی اخیر با افزایش قیمت همسو شده است، به‌ویژه که بیت‌کوین چندین بار در طول هفته از ۴۴۰۰۰ دلار فراتر رفت. با وجود اصلاحات بعدی، با توجه به اینکه بیت‌کوین اکنون با قیمت 42390 دلار معامله می‌شود، احساسات صعودی بازار همچنان مشهود است. اتریوم که زمانی پیشتاز بازار آلتکوین‌ها بود، اکنون پس از سولانا در جایگاه بعدی گرفته است. سولانا در 7 روز 53% افزایش یافت و در روز کریسمس به بالاترین میزان سالانه‌ی خود در 124.92 دلار رسید و در حال حاضر با قیمت 114 دلار معامله می‌شود.

توجه:

این مقاله مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری ارائه نمی‌دهد. همه‌ی سرمایه‌گذاری‌ها شامل ریسک هستند و خوانندگان باید قبل از تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *