اخبار ارزهای دیجیتالسایر اخبار

هفته‌ای پرنوسان در انتظار بیت کوین؛ کدام رویدادها روی بازار ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارند؟

داده‌های مهمی مثل شاخص‌های CPI و PPI آمریکا در هفته آینده منتشر می‌شود و ممکن است نوسانات جدیدی را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کند. علاوه بر این اکوسیستم BNB نیز هارد فورک Pawnee را اجرا می‌کند.

خلاصه خبر

  •  شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) آمریکا برای ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲) به ترتیب در ۱۰ و ۱۱ آوریل (۲۲ و ۲۳ فروردین) ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهند شد. 
  • اکوسیستم BNB نیز در ۱۰ آوریل (۲۲ فروردین) هارد فورک Pawnee را اجرا می‌کند.

به گزارش کوین تلگراف، در حالی که هولدرهای بیت کوین روی هاوینگ آن تمرکز کرده‌اند، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) آمریکا برای ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲) به ترتیب در ۱۰ و ۱۱ آوریل (۲۲ و ۲۳ فروردین) ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهند شد. صورت جلسه FOMC نیز در ۱۰ آوریل (۲۳ فروردین) ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران منتشر می‌شود و ممکن است روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد.

جروم پاول (Jerome Powell)، رییس فدرال رزرو، در سخنرانی‌ جدید خود گفت که مقامات آمریکا با توجه به داده‌های اقتصادی نرخ بهره مشخص خواهند کرد. هدف اصلی فدرال رزرو این است که تورم را به آرامی کاهش دهد و مقاومت اقتصادی آمریکا را حفظ کند.

این اتفاق باعث شد بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال به این نتیجه برسند که کاهش نرخ بهره آمریکا اواخر ۲۰۲۴ انجام می‌شود. پلتفرم دکوبیسی لتر (The Kobeissi Letter) هم با تاکید بر اهمیت داده‌های تورمی آمریکا اعلام کرده است:

مهم‌ترین رویدادهای هفته آینده:
داده‌های CPI: چهارشنبه
صورت جلسه فدرال رزرو: چهارشنبه
داده‌های PPI: پنجشنبه
داده‌های اولیه مطالبات بیکاری: پنجشنبه
داده‌های احساسات مصرف‌کننده: جمعه
۸ عضو فدرال رزرو هم در این هفته سخنرانی می‌کنند.
آیا آمار تورمی آمریکا در این هفته هم افزایش می‌یابد؟

توییت پلتفرم دکوبیسی لتر
توییت پلتفرم دکوبیسی لتر

آخرین برآوردهای ابزار FedWatch Tool گروه CME نشان می‌دهد که احتمال کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در ماه ژوئن (خرداد) یا جولای (تیر) به کم‌تر از ۵۰ درصد رسیده است.

پیش‌بینی فعالان بازار ارزهای دیجیتال از کاهش نرخ بهره آمریکا
پیش‌بینی فعالان بازار ارزهای دیجیتال از کاهش نرخ بهره آمریکا

با این حال، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی بریتانیا در تلاش هستند نرخ بهره خود را پیش از موعد کاهش دهند. اندرو بیلی (Andrew Bailey)، رییس بانک مرکزی انگلستان، در گذشته اعلام کرده بود:

ما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که بتوانیم نرخ بهره را کاهش دهیم، اما شرایط اقتصادی ما در مسیر درستی قرار دارد.

علاوه بر این رویدادهای مهمی هم در انتظار بازار ارزهای دیجیتال است. هفته بلاک چین پاریس سه‌شنبه ۹ آوریل (۲۱ فروردین) آغاز می‌شود و احتمالاً پروژه‌های زیادی در آن از برنامه‌های جدید خود رونمایی خواهند کرد. اکوسیستم BNB نیز در ۱۰ آوریل (۲۲ فروردین) هارد فورک Pawnee را اجرا می‌کند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *