اخبار ارزهای دیجیتالسایر اخبار

فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا را تغییر نداد؛ واکنش قیمت بیت کوین چه بود؟

همانطور که انتظار می‌رفت، فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا را تغییر نداد تا این شاخص همچنان در محدوده ۵.۲۵ الی ۵.۵۰ درصد باشد.

خلاصه خبر

  • نرخ بهره آمریکا همچنان در محدوده ۵.۲۵ درصد تا ۵.۵ درصد قرار دارد.
  • فدرال رزرو مطمئن نیست که با شرایط فعلی به هدف ۲ درصدی خود برای تورم برسد.

به گزارش کوین دسک، FOMC تاکید کرد که روند نزولی تورم در سال ۲۰۲۴ متوقف شده‌ و تا زمانی که فدرال رزرو مطمئن نشود این شاخص به ۲ درصد می‌رسد، نرخ بهره را کاهش نخواهد داد. قیمت بیت کوین چند دقیقه پس از انتشار این خبر رشد کرد اما نتوانست ضرر روز گذشته را جبران کند.

نمودار ۳۰ دقیقه‌ای قیمت بیت کوین نرخ بهره آمریکا
نمودار ۳۰ دقیقه‌ای قیمت بیت کوین

فعالان بازارهای مالی انتظار داشتند که نرخ بهره آمریکا در سال ۲۰۲۴ کاهش می‌یابد اما این امیدها در هفته‌های گذشته به شدت کاهش یافته‌ است. تورم اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۴ رشد کرده و احتمال اینکه نرخ بهره این کشور کاهش نیابد، به ۲۵ درصد رسیده‌ است. شایان ذکر است که این احتمال تنها یک ماه پیش در محدوده ۱ درصد قرار داشت.

این مسئله روی بازار بورس آمریکا هم تاثیر گذاشته و شاخص نزدک در مقایسه با رکورد خود در سال ۲۰۲۴ حدود ۵ درصد کاهش یافته است. سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell)، رییس فدرال رزرو ساعت ۲۲ به وقت تهران برگزار می‌شود و باید دید که او چه نظری درباره اقتصاد آمریکا دارد.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *