تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

بررسی ۲ آلت کوین که سیگنال صعودی جدیدی صادر کرده‌اند

بیت کوین همچنان در نزدیکی محدوده ۶۱٬۰۰۰ دلار در نوسان است اما ۲ آلت کوین سیگنال صعودی جدیدی صادر کرده‌اند.

خلاصه تحلیل

  • تون کوین با فشار خرید قابل‌توجهی موجه شده‌ است.
  • به نظر می‌رسد رندر توکن هم می‌تواند حرکت صعودی‌اش را حفظ کند.

به گزارش کوین تلگراف، روند بیت کوین در کوتاه‌مدت چندان مشخص نیست و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران وارد بازار چند آلت کوین شده‌اند.

تون کوین

تون کوین در تلاش بوده تا از مقاومت ۷.۲۳ دلار عبور کند، اما فشار فروش آن در این محدوده افزایش یافت.

نمودار روزانه قیمت تون کوین
نمودار روزانه قیمت تون کوین

یک نکته مثبت این است که تون کوین بعد از رسیدن به این مقاومت خیلی کاهش نیافته‌ است. در نتیجه احتمال این وجود دارد که در آینده از مقاومت مذکور عبور کند.

مهم‌ترین حمایت‌های تون کوین در تایم فریم روزانه میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۵.۷۷ دلار) و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۶.۰۲ دلار) است. اگر قیمت تون کوین به زیر این حمایت‌ها برسد و کندل روزانه آن در همین محدوده بسته شود، در ادامه ممکن است برای چند روز در رنج ۴.۷۲ دلار تا ۷.۶۷ دلار در نوسان باشد.

نمودار چهار ساعته قیمت تون کوین
نمودار چهار ساعته قیمت تون کوین

در تایم فریم ۴ ساعته، هر دو میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای (موج آبی رنگ، ۶.۷۲ دلار) و میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای (موج قرمز رنگ، ۶.۲۰ دلار) صعودی هستند. این مسئله نشان می‌دهد که فشار خرید تون کوین افزایش یافته است. در نتیجه TON احتمالاً تلاش می‌کند با عبور از مقاومت ۷.۲۳ دلار، موقعیت خود را تقویت کند. 

اولین حمایت TON در تایم فریم ۴ ساعته میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای آن است. اگر این اتفاق رخ دهد، TON نشان می‌دهد که فشار فروش قابل‌توجهی دارد. در این صورت قیمت تون کوین ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای کاهش یابد.

رندر توکن

رندر توکن در ۵ مه (۱۶ اردیبهشت) از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۹.۳۳ دلار) و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۹.۵۹ دلار) خود عبور کرد. این اتفاق نشان داد که فاز اصلاحی این آلت کوین ممکن است به پایان رسیده‌ باشد.

نمودار روزانه قیمت رندر توکن
نمودار روزانه قیمت رندر توکن

فشار فروش رندر توکن در نزدیکی مقاومت سربار ۱۲ دلار رشد کرد اما قیمت آن خیلی کاهش نیافت. این مسئله نشان داد که فشار خرید رندر توکن در سطوح پایین‌تر افزایش می‌یابد. میانگین‌های متحرک یک تقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) رندر توکن هم در محدوده مثبت قرار دارد. 

اگر قیمت RNDR از سطوح فعلی یا بعد از رسیدن به میانگین متحرک ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۹.۵۹ دلار) رشد کند، احتمال اینکه به بالای مقاومت ۱۲ دلار برسد افزایش می‌یابد. در این صورت RNDR می‌تواند خود را به مقاومت بعدی‌اش در محدوده ۱۳.۸۳ دلار برساند. این دیدگاه صعودی در صورتی باطل می‌شود که قیمت RNDR به پایین میانگین‌های متحرک مذکور برسد.

نمودار چهار ساعته رندر توکن
نمودار چهار ساعته رندر توکن

در تایم فریم ۴ ساعته، فشار فروش رندر توکن افزایش یافته‌ و ممکن است به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای (موج آبی رنگ، ۱۰.۸۵ دلار) برسد. اگر این اتفاق بیفتد، حرکت صعودی RNDR تضعیف شده‌ و قیمت آن ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای (موج قرمز رنگ، ۱۰.۳۵ دلار) سقوط کند. فشار خرید رندر توکن احتمالاً در این سطح افزایش می‌یابد اما RNDR دوباره باید از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کند. اگر حمایت میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای از دست برود، حمایت بعدی RNDR در محدوده ۹.۵۰ دلار قرار دارد.

اگر RNDR بخواهد به حرکت صعودی‌اش ادامه دهد، باید از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای دفاع کند و خود را به بالای مقاومت ۱۲ دلاری برساند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *