تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین؛ چرا حمایت ۶۰٬۰۰۰ دلار اهمیت زیادی دارد؟

تحلیلگران باور دارند که قیمت بیت کوین در محدوده بسیار مهمی قرار دارد و می‌تواند سرنوشت آن در آینده را مشخص کند.

خلاصه تحلیل

  • حمایت BTC در محدوده ۶۰٬۰۰۰ دلار اهمیت زیادی برای آینده آن دارد.
  • انتشار داده‌های CPI در هفته آینده اهمیت زیادی برای بیت‌ کوین دارد.

به گزارش کوین تلگراف، کندل هفتگی بیت کوین در نزدیکی محدوده ۶۱٬۰۰۰ دلار بسته‌ شد و سیگنال مشخصی از روند آتی این ارز دیجیتال صادر نکرد. با این حال تحلیلگران باور دارند که محافظت از حمایت ۶۰٬۰۰۰ دلار بعد از پس گرفتن‌ آن در ۳ مه (۱۴ اردیبهشت) نشان می‌دهد احتمال رشد این ارز دیجیتال وجود دارد.

مارک کالن (Mark Cullen)، تحلیلگر مطرح بازار ارزهای دیجیتال، خاطرنشان کرد:

بیت کوین همچنان در بالای محدوده ۶۰٬۰۰۰ دلار و روند نزولی خود قرار دارد. نقدینگی موجود در محدوده ۶۰٬۰۰۰ دلار اهمیت زیادی دارد. اگر این نقدینگی از دست برود، قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد و اگر حفظ شود، احتمالاً بیت کوین به سمت محدوده ۶۴٬۰۰۰ دلار حرکت می‌کند.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت‌ کوین

کالن خاطرنشان کرد که انتشار داده‌های اقتصادی در هفته آینده، به ویژه شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) اهمیت زیادی برای BTC دارد. شایان ذکر است که میانگین متحرک ساده ۲۱ هفته‌ای بیت کوین هم در نزدیکی محدوده ۶۰٬۰۰۰ دلار قرار دارد. تحلیلگری به اسم دن کریپتو تریدز (Daan Crypto Trades) هم اعلام کرده است:

هفته گذشته بیت کوین دقیقاً به باند حمایت بول ران خود رسید و با آن رشد کرد. تا به حال در این چرخه صعودی و چرخه‌های صعودی قبلی، این باند حمایت خوبی ارائه کرده است. بیایید ببینیم از اینجا به بعد چه می‌شود.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

شایان ذکر است که باند حمایت از دو میانگین متحرک نمایی (EMA) تشکیل می‌شود. جدیدترین داده‌های وب سایت کوین‌گلس (CoinGlass) هم نشان می‌دهد که در ۱۳ مه (۲۴ اردیبهشت) یک بلاک خرید جدید به ارزش ۶۵ میلیون دلار در محدوده ۶۰٬۲۵۰ دلار ثبت شده‌ است.

نقدینگی بیت کوین
نقدینگی بیت‌ کوین

شایان ذکر است که تحلیلگران باور دارند اگر قیمت بیت کوین به زیر این حمایت مهم برسد، در ادامه ممکن است تا محدوده ۵۵٬۰۰۰ دلار و یا حتی ۵۴٬۰۰۰ دلار کاهش یابد.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *