تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

در چه صورتی بیت کوین رکوردشکنی می‌کند؟ بررسی نظر ۲ تحلیلگر مطرح

قیمت بیت کوین دوباره به بالای محدوده ۶۵٬۰۰۰ دلار برگشته‌ است. با وجود این یک تحلیلگر مطرح باور دارد که تا وقتی BTC به محدوده ۷۰٬۰۰۰ نزدیک نشود، چنین حرکت‌های صعودی بی‌فایده است.

خلاصه تحلیل

  • یک تحلیلگر مطرح باور دارد که تا وقتی بیت‌‌ کوین به محدوده ۷۰٬۰۰۰ دلار نرسد، اتفاق خاصی در نمودار آن به وجود نمی‌آید.
  • یک الگوی صعودی در نمودار قیمت بیت‌ کوین به وجود آمده‌ است.

به گزارش کوین تلگراف، متی گرینستپن (Mati Greenspan)، بنیان‌گذار پلتفرم «Quantum Economics»، باور دارد که روندهای صعودی بیت کوین زمانی مهم هستند که شکست (Breakout) جدیدی در آن‌ها به وجود آید. به همین خاطر این تحلیلگر مطرح اعلام کرده است:

فقط شکست‌ها هیجان‌انگیز هستند. پس تا وقتی که به شکست مشخصی نرسیده‌ایم، تحلیل کردن نمودارها فایده‌ای ندارد. تریدرها مدام دارند نمودار بیت کوین را تحلیل می‌کنند اما همه می‌دانیم که این ارز دیجیتال در رنج بزرگ ۵۰٬۰۰۰ دلار تا ۶۰٬۰۰۰ دلار در نوسان است. پس اتفاقاتی که داخل این رنج رخ می‌دهد، اهمیت زیادی ندارد.

در هر صورت بیت کوین تقریباً باید ۵ درصد رشد کند تا به محدوده ۷۰٬۰۰۰ دلار برسد. تحلیلگری به اسم «Yoddha» هم اعلام کرده است:

این رنج یک الگوی صعودی ادامه‌دار تشکیل داده و یک شکست صعودی BTC را به اوج قیمت جدیدی می‌رساند.

در همین حال، یک شاخص صعودی نشان می‌دهد که قدرت روند نزولی بیت‌ کوین کاهش یافته‌ و یک الگوی صعودی به اسم سر و شانه معکوس در آن به وجود آمده‌ است. استف ایز کریپتو (Steph Is Crypto)، معامله‌گر مشهور بازار ارزهای دیجیتال، هم با اشاره به نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین گفته‌ است:

بیت کوین در حال حاضر در تلاش است از الگوی سر و شانه معکوس خارج شود. هدف بعدی آن تقریباً محدوده ۷۲٬۵۰۰ دلار است. احتمال اینکه به کف جدیدی در سطح ۶۲٬۰۰۰ دلار الی ۶۳٬۰۰۰ برسد، وجود دارد.

طنمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت‌ کوین

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *