تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، آوالانچ و شیبا اینو (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)

آلت کوین‌ها در روزهای گذشته به رشد خوبی رسیدند اما هم‌اکنون باید با مقاومت‌های مهمی دست‌وپنجه نرم کنند.

خلاصه تحلیل

  • تون کوین ممکن است دوباره مقاومت سربار ۷.۶۷ دلار را آزمایش کند. 
  • دوج کوین برای چند روز در رنج ۰.۱۷ دلار و ۰.۱۲ دلار قرار داشت و نشان داد هولدرهای آن مردد هستند.

به گزارش کوین تلگراف، ونتی لونده (Ventle Lunde)، تحلیلگر ارشد K33 Research، باور دارد که صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات (ETF) بیت کوین شدیداً موفق بوده‌اند؛ زیرا تا ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) ۹۳۷ شرکت حرفه‌ای در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. علاوه بر این طبق گفته‌های او سرمایه‌گذاران حرفه‌ای ۱۱.۰۶ میلیارد دلار از ETFهای اسپات بیت کوین (۱۸.۷ درصد از کل دارایی‌های تحت مدیریت آن‌ها) را خریداری کرده‌اند.

ورود سرمایه‌گذاران نهادی خبر خوبی برای بیت کوین است. حال باید دید که این مسئله چه تاثیری روی آلت کوین‌ها می‌گذارد. در ادامه با تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین و ۴ آلت کوین دیگر تلاش می‌کنیم روند آن‌ها در کوتاه‌مدت را بررسی کنیم.

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین

تون کوین در ۱۶ مه (۲۷ اردیبهشت) به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۶.۳۴ دلار) رسید و رشد کرد. با این حال TON هنوز نتوانسته است روند صعودی جدیدی شروع کند.

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین
نمودار روزانه قیمت تون کوین

فشار فروش تون کوین ممکن است افزایش یابد و قیمت آن را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد. در این صورت TON ممکن است برای چند روز دیگر در رنج بزرگ بین ۴.۷۲ دلار و ۷.۶۷ دلار در نوسان باشد.

اگر قیمت تون کوین بعد از رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یابد، سیگنال صعودی آن صادر می‌شود. در این صورت TON ممکن است دوباره مقاومت سربار ۷.۶۷ دلار را آزمایش کند. عبور از این مقاومت هم TON را به محدوده ۹ دلار می‌رساند.

تحلیل تکنیکال قیمت دوج کوین

دوج کوین برای چند روز در رنج ۰.۱۷ دلار و ۰.۱۲ دلار قرار داشت و نشان داد هولدرهای آن مردد هستند.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین

کاهش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صاف (موج آبی رنگ، ۰.۱۵ دلار) و RSI دوج کوین نشان می‌دهد که عرضه و تقاضای آن به تعادل رسیده است. اگر قیمت DOGE در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، گدر ادامه ممکن است مقاومت سربار ۰.۱۷ دلار را به چالش بکشد. عبور از این سطح می‌تواند DOGE را به محدوده ۰.۲۱ دلار برساند.

از طرف دیگر اگر قیمت دوج کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، ممکن است تا حمایت قوی ۰.۱۲ دلار سقوط کند. بسته شدن کندل دوج کوین در پایین این سطح، الگوی سر و شانه نزولی را کامل کرده و باعث سقوط DOGE تا محدوده ۰.۰۸ دلار می‌شود.

تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو

کاردانو در ۱۶ مه (۲۷ اردیبهشت) توانست رنج میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۴۶ دلار) تا خط روند صعودی خود را به سمت بالا بشکند.

نمودار روزانه قیمت کاردانو

احتمالاً ADA حرکت صعودی را شروع می‌کند که در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۵۰ دلار) و سپس در محدوده ۰.۵۲ دلار با مقاومت قابل‌توجهی روبه‌رو می‌شود. اگر قیمت کاردانو بعد از رسیدن به مقاومت سربار خود با فشار فروش زیادی مواجه شود، به احتمال زیاد تا حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش می‌یابد. با این حال فشار خرید ADA احتمالاً دوباره در این محدوده رشد می‌کند و قیمت آن به سطح ۰.۵۷ دلار می‌رسد. 

این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت در صورتی باطل می‌شود که قیمت ADA کاهش یابد و به زیر خط روند صعودی خود برسد.

تحلیل تکنیکال قیمت آولانچ

آوالانچ طی چند روز گذشته در رنج ۲۰ تا ۴۰ دلار در نوسان بود.

نمودار روزانه قیمت آوالانچ

آوالانچ در ۱۷ مه (۲۸ اردیبهشت) به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۳۵ دلار) رسید و احتمال رشد آن تا سطح ۴۰ دلار افزایش یافت. اگر AVAX بر مقاومت ۴۰ دلاری هم عبور کند، می‌تواند تا سطح ۵۰ دلار افزایش یابد.

برعکس اگر قیمت آوالانچ کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، احتمالاً برای چند روز دیگر در رنج مذکور باقی می‌ماند.

تحلیل تکنیکال قیمت شیبا اینو

شیبا اینو در ۱۶ مه (۲۷ اردیبهشت) به مقاومت الگوی مثلث متقارن خود رسید و کاهش یافت. این امر نشان داد که فشار فروش شیبا اینو در این سطح به شدت رشد می‌کند.

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین
نمودار روزانه قیمت شیبا اینو

کاهش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۰۰۰۰۲۴ دلار) و شاخص RSI هیچ سیگنالی درباره جهت بعدی SHIB ارائه نمی‌کند. بنابراین بهتر است قبل معامله شیبا اینو منتظر شکسته شدن مثلث مذکور باشید.

در هر صورت اگر قیمت شیبا اینو کاهش یابد و به زیر حمایت الگوی مذکور برسد، در ادامه ممکن است تا ناحیه ۷۸.۶٪ فیبوناچی اصلاحی در محدوده ۰.۰۰۰۰۱۷ دلار سقوط کند.

از طرف دیگر اگر قیمت SHIB افزایش یابد و از مقاومت مثلث مذکور عبور کند، در ادامه ممکن است به مقاومت ۰.۰۰۰۰۳۰ دلار و یا حتی ۰.۰۰۰۰۳۳ دلار برسد.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *