اخبار ارزهای دیجیتالسایر اخبار

هولد کردن یا ترید کردن؟ کدام بهتر است؟

در بازارهای صعودی همیشه یک سوال قدیمی و کلاسیک وجود دارد؛ اینکه هولد کردن بهتر است یا ترید کردن؟ حال یک تحلیلگر مطرح تلاش کرده است جواب این سوال را توضیح دهد.

خلاصه خبر

  • یک تحلیلگر مطرح باور دارد که بسته به شرایط ارزهای دیجیتال می‌توان از استراتژی هولد یا ترید استفاده کرد.
  • برای مثال به نظر او هولد کردن سولانا از سال قبل استراتژی خوبی محسوب می‌شد.

تحلیلگر مطرحی به اسم آلت کوین شرپا (Altcoin Sherpa) در توییت جدید خود به این مسئله پرداخت که در بازارهای صعودی ترید کردن بهتر است یا هولد کردن. او در ابتدا تاکید کرد که به نظر او ترید کردن در یک بازار صعودی می‌تواند هزینه فرصت داشته باشد.

هزینه فرصت هزینه‌ای است که شما به خاطر انتخاب یک گزینه و عدم انتخاب یک گزینه دیگر می‌پردازید. مثلاً فرض کنیم شما می‌خواهید سرمایه خود را روی یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنید و یا با آن بیت کوین بخرید. به زبان ساده، اگر شما با انتخاب سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار طی یک سال ۳۰ درصد سود کنید و بیت کوین در این مدت ۷۰ درصد افزایش یابد، هزینه فرصت شما ۴۰ درصد سودی است که به خاطر عدم انتخاب بیت کوین از دست داده‌اید. با این حال هزینه فرصت فقط یک هزینه مالی نیست و می‌تواند نشان‌دهنده زمان و انرژی باشد که شما برای انتخاب یک گزینه و عدم انتخاب یک گزینه دیگر گذاشته‌اید.

در هر صورت آلت کوین شرپا خاطرنشان کرده است که انتخاب بین هولد کردن یا ترید کردن به عوامل مختلفی بستگی دارد. او برای مثال اعلام کرده است که اگر فردی سال قبل سولانا‌ را در قیمت ۱۰ دلاری می‌خرید و هولد می‌کرد، مطمئناً تریدرهای معدودی می‌توانستند سود ناشی از آن را به دست آوردند.

با این حال به نظر او این مسئله همیشه صدق نمی‌کند. آلت کوین شرپا برای مثال به فردی اشاره کرد که تون کوین را در محدوده ۲.۵ دلار خریده و در محدوده ۷ دلار فروخته است. به نظر این تحلیلگر قیمت تون کوین مطمئناً به رکورد جدیدی می‌رسد اما این اتفاق ممکن است روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد. در نتیجه منطقی است که فرد مذکور بخواهد به دنبال ارز دیجیتالی بگردد که پتانسیل بیشتری دارد.

ترید
نمودار قیمت تون کوین

آلت کوین شرپا در نهایت تاکید کرد که اکثر مردم با ترید کردن به سود زیادی نمی‌رسند و در بازارهای صعودی هم هولد کردن جواب می‌دهد. علاوه بر این به نظر او چرخه فعلی با چرخه قبلی فرق دارد چون ارزهای دیجیتال با هم رشد نمی‌کنند. در نتیجه تریدرهای واقعی کسانی هستند که نقدینگی و حجم معاملات را شناسایی می‌کنند. با این حال هولدرها هم می‌توانند با انتخاب یک ارز دیجیتال خوب و مناسب به سود خوبی برسند.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *