تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB، سولانا و ریپل (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)

با اینکه هولدرهای بیت کوین منتظر یک رشد بی‌سابقه بودند و تا حدودی ناامید شده‌اند؛ کندل ماهانه BTC با ۱۱ درصد رشد بسته شده و به روند صعودی این ارز دیجیتال ادامه داده است.

خلاصه تحلیل

  • تحلیل تکنیکال بیت کوین نشان می‌دهد که اگر روند نزولی این ارز دیجیتال ادامه داشته باشد، قیمت آن ممکن است تا محدوده ۶۴٬۶۰۰ دلار و یا حتی ۵۹٬۶۰۰ دلار کاهش یابد.
  • مدیرعامل شرکت کریپتو کوانت اظهار داشت روند آنچین بیت کوین مشابه روند آن در سال ۲۰۲۰ است و می‌تواند به رشد این ارز دیجیتال کمک کند.

به گزارش کوین تلگراف، نوسانات بیت کوین در چند روز گذشته حاکی از آن است که فشار خرید و فروش این ارز دیجیتال برابر است. شرکت معاملاتی موزایک اَسِت (Mosaic Asset) بر این باور است که شرایط مالی آمریکا می‌تواند برای دارایی‌های پر ریسک مفید واقع شود و بیت کوین می‌تواند در آستانه یک روند صعودی قرار داشته باشد.

کی یونگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل شرکت کریپتو کوانت (CryptoQuant)، در توییتی اظهار داشت که بیت کوین قبل از آنکه در سال ۲۰۲۱ به اوج قیمت بی‌سابقه (ATH) خود برسد، به مدت ۶ ماه در سال ۲۰۲۰ در نزدیکی سطح ۱۰٬۰۰۰ دلار معامله می‌شد و فعالیت آنچین آن به شدت رشد کرده بود. طبق گفته‌های او، هم‌اکنون هم روزانه ۱ میلیارد دلار سرمایه به موجودی نهنگ‌های جدید اضافه می‌شود و فعالیت آنچین BTC دوباره افزایش‌ یافته‌ است.

در مطلب پیش رو تلاش کرده‌ایم با بررسی تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم و ۳ آلت کوین دیگر تاثیر این مسئله بر روند کوتاه‌مدت آن‌ها را بررسی کنیم.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در ۳۰ مه (۱۰ خرداد) بعد از رسیدن‌ به خط حمایت الگوی مثلث متقارن خود رشد کرد. با وجود این فشار خرید BTC به اندازه کافی قدرتمند نبود و این ارز دیجیتال در سطوح بالاتر تثبیت نشد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

خریداران برای کنترل بازار می‌بایست قیمت BTC را به بالای این مثلث برسانند. این اتفاق می‌تواند قیمت بیت کوین را به مقاومت سربار ۷۳٬۷۷۷ دلار برساند. البته انتظار می‌رود فشار فروش بیت کوین در این محدوده به شدت افزایش یابد.

از سوی دیگر اگر قیمت ‌BTC نزولی شود و به زیر خط حمایت خود برسد، نشان‌ می‌دهد فشار فروش آن بیشتر است. در این صورت احتمال ریزش قیمت بیت کوین تا محدوده ۶۴٬۶۰۰ دلار و سپس ۵۹٬۶۰۰ دلار وجود دارد. در صورت چنین ریزش شدیدی، احتمالاً فشار خریدار BTC در ناحیه ۵۶٬۵۵۰ تا ۵۹٬۶۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

اتریوم بار دیگر در تلاش است تا به لطف سطح ۳٬۷۳۰ دلار رشد کند. شایان ذکر است که این ارز دیجیتال حمایت قابل‌توجهی در این سطح دارد.

نمودار روزانه قیمت اتریوم
نمودار روزانه قیمت اتریوم

شیب تند میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۳٬۵۵۹ دلار) و موقعیت اندیکاتور RSI در ناحیه مثبت نشان‌دهنده آن است که فشار خرید اتریوم بیشتر از فشار فروش آن است. به نظر می‌رسد که خریداران می‌خواهند قیمت اتریوم را به سمت مقامت سربار آن در ۴٬۱۰۰ دلار سوق دهند. این سطح اهمیت زیادی دارد؛ زیرا شکسته شدن‌ آن می‌تواند راه را برای رشد ETH تا محدوده ۴٬۸۶۸ دلار هموار کند.

از سوی دیگر اگر قیمت اتریوم به زیر سطح ۳٬۷۳۰ دلار برسد، نشان‌دهنده این خواهد بود که حرکت صعودی آن کند شده‌ است. در نتیجه شرایط مساعدی برای فروشندگان به وجود می‌آید که می‌توانند با استفاده از آن، قیمت اتریوم را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند.

تحلیل تکنیکال قیمت BNB

قیمت BNB به آرامی به سمت خط روند صعودی موجود در نمودار روزانه خود کاهش پیدا کرده ست. این خط روند به احتمال زیاد به عنوان یک حمایت قوی برای BNB عمل کند.

نمودار روزانه قیمت BNB
نمودار روزانه قیمت BNB

اگر قیمت BNB بعد از رسیدن‌‌ به این خط روند با قدرت رشد کند، احتمالاً دوباره تلاش می‌کند تا مقاومت سربار خود در سطح ۶۳۵ دلار رشد کند. اگر قیمت BNB به این سطح برسد، یک الگوی مثلث صعودی تکمیل خواهد شد. هدف این الگوی صعودی در محدوده ۷۷۵ دلار قرار دارد.

از طرف دیگر اگر قیمت BNB به زیر خط روند صعودی مذکور برسد، سناریوی صعودی آن باطل خواهد شد. این موضوع می‌تواند بر فشار فروش BNB اضافه کند و قیمت آن را به سمت سطوح ۵۳۶ دلار و یا حتی ۴۹۵ دلار هدایت کند.

تحلیل تکنیکال قیمت سولانا

ناتوانی معامله‌گران در بازگرداندن قیمت سولانا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۱۶۵ دلار) نشان‌دهنده کمبود تقاضای SOL در این سطح است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت سولانا

فروشندگان در تلاش هستند تا با کشاندن قیمت سولانا به زیر سطح ۱۶۲ دلار، موقعیت خود را قوی‌تر کنند و اگر موفق به انجام این کار شوند قیمت سولانا می‌تواند تا محدوده ۱۴۰ دلار کاهش پیدا کند. سولانا در نزدیکی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۱۵۲ دلار) حمایت ضعیفی قرار دارد و بعید است که بتواند با استفاده از آن، از کاهش قیمت خود جلوگیری کند.

برعکس این فرضیه اگر قیمت سولانا افزایش یابد و به بالای ۱۷۴ دلار برسد، نشان می‌دهد فشار خرید زیادی دارد. در این صورت قیمت سولانا می‌تواند تا محدوده ۱۸۹ دلار و پس از آن تا ۲۰۵ دلار افزایش پیدا کند.

تحلیل تکنیکال قیمت ریپل

فشار فروش ریپل باعث شده‌ است تا قیمت آن به زیر میانگین متحرک‌های خود برسد. اگر این روند نزولی ادامه پیدا کند، XRP ممکن است تا حمایت خط روند صعودی خود سقوط کند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت ریپل

تا کنون ۳ بار از این خط حمایت دفاع شده‌ و ممکن است دوباره این اتفاق تکرار شود. در نتیجه اگر ریپل بعد از رسیدن‌ به این محدوده با قدرت رشد کند، در ادامه می‌تواند تا سطح ۰.۵۷ دلار افزایش یابد. شکست سطح ۰.۵۷ دلار و تثبیت در بالای آن، الگوی مثلث صعودی را تکمیل می‌کند. هدف این الگوی صعودی در سطح ۰.۶۸ دلار قرار دارد.

از سوی دیگر اگر قیمت ریپل کاهش یابد و به زیر خط حمایت آن برسد، نشان می‌دهد که خریداران آن ناامید شده‌اند. در این صورت قیمت ریپل ممکن است تا محدوده ۰.۴۶ دلار کاهش یابد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *