تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال قیمت فانتوم؛ آیا برای خرید FTM دیر شده است؟

فانتوم در شرایط بسیار مهمی قرار دارد و هر حرکتی، سرنوشت آن را مشخص می‌کند.

خلاصه تحلیل

  • رنج ۰.۷۸ دلار تا ۰.۸۱ دلار اهمیت زیادی برای فانتوم دارد.
  • شاخص RSI از روند صعودی این ارز دیجیتال حمایت کرده است.

به گزارش بی‌این کریپتو، ذخایر FTM در صرافی‌های ارز دیجیتال داده‌های جالبی از این ارز دیجیتال و بازار آن را به تصویر می‌کشد.

ذخایر فانتوم در صرافی‌های ارز دیجیتال

داده‌های موجود نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران فانتوم بخش زیادی از دارایی‌هایشان را از صرافی‌های خارج کرده‌اند. آن‌ها احتمالاً می‌خواهند توکن‌های خود در کیف پول‌های خصوصی یا روش‌های دیگر نگه دارند چون قصد فروش آن‌ها را ندارند. این مسئله باعث شده‌ است فشار صعودی FTM افزایش یابد.

ذخایر فانتوم در صرافی‌ها
ذخایر فانتوم در صرافی‌ها

به عبارت دیگر، کاهش ذخایر FTM در صرافی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران آن ترجیح می‌دهند توکن‌های خود را برای بلندمدت نگه دارند و در معاملات کوتاه‌مدت صرافی‌ها شرکت نکنند. این چرخه انباشت و برداشت با روند صعودی FTM مطابقت دارد.

تحلیل تکنیکال قیمت فانتوم

در نمودار ۴ ساعته، به نظر می‌رسد که فانتوم در حال تثبیت در ابر ایچیموکو است و در حال آزمایش لبه بالای آن است. رنج ۰.۷۸ دلار تا ۰.۸۱ دلار اهمیت زیادی برای FTM دارد چون در کنار سه شاخص مهمِ میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ دوره‌ای، میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ دوره‌ای و خط پایه ابر ایچیموکو در تایم فریم ۴ ساعته قرار دارد.

اگر قیمت فانتوم از مقاومت پیش روی خود عبور نکند، احتمالاً دوباره وارد رنج مذکور می‌شود. با این حال اگر کندل آن در پایین این محدوده بسته‌ شود، نشان می‌دهد که روند FTM نزولی شده‌ است. برعکس اگر فانتوم به بالای ابر ایچیموکو برسد، نشان می‌دهد نوسانات صعودی آن شروع شده‌ است.

شاخص RSI در نزدیکی محدوده ۶۰ در نوسان است و روند صعودی دارد. این امر نشان می‌دهد که قدرت حرکت صعودی فانتوم افزایش یافته‌ است. در نمودار روزانه فانتوم هم سیگنال صعودی جدیدی به وجود آمده‌ است. به عبارت دقیق‌تر قیمت FTM اخیراً به بالای خط پایه ابر ایچیموکو رسیده‌ و نشان داده‌ که احتمالاً در میان‌مدت با یک روند صعودی می‌شود.

اگر قیمت فانتوم از مرز بالایی ابر ایچیموکو در محدوده ۰.۸۸ دلار عبور کند، می‌تواند تا محدوده ۰.۹۷ دلار افزایش یابد. با این حال با افزایش فشار فروش FTM، این ارز دیجیتال ممکن است مرز پایین ابر ایچیموکو خود را آزمایش کند. این محدوده حمایت قوی دارد اما اگر کندل فانتوم در پایین آن بسته شود، در ادامه ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه خود در محدوده ۰.۷۳ دلار کاهش یابد. از دست رفتن این حمایت هم فانتوم را به سطح ۰.۶۴۷ دلار می‌رساند.

به طور کلی اگر قیمت فانتوم در تایم فریم ۴ ساعته به داخل ابر ایچیموکو بازگردد، ممکن است هشداری برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران باشد. همان طور که گفته‌ شد، رنج ۰.۷۸ دلار تا ۰.۸۱ اهمیت زیادی دارد و معامله‌گران باید مراقب باشند که FTM در اطراف این سطوح چگونه رفتار می کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. درود وعرض ادب لطف می کنید اطلاعات کامل در خصوص کیف پول امن برای کابران ایرانی در تحریم بفرمایید سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *