تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل قیمت کاردانو؛ امروز ۹ تیر ۱۴۰۳

کاردانو ADA: یک بلاک چین غیرمتمرکز اثبات سهام است. این شبکه به گونه‌ای طراحی شده است که کارآمدتر از بلاک چین‌هایی باشد که بر مدل اثبات کار متکی هستند. راه‌اندازی این ارز دیجیتال از سال ۲۰۱۵ شروع شد و مارکت کپ آن در این مدت به بیش از ۱۵ میلیارد دلار رسید. تا خرداد ۱۴۰۳ کاردانو دهمین ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال از نظر مارکت کپ محسوب می‌شد. تحلیل امروز کاردانو هم نشان می‌دهد که قیمت آن با نوسانات زیادی در روزهای گذشته مواجه شده است.

تحلیل قیمت کاردانو (۹ تیر ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، قیمت کاردانو در چند روز گذشته در رنج ۰.۳۵ دلار تا ۰.۴۰ دلار در نوسان بوده است. این امر نشان می‌دهد تعادلی بین عرضه و تقاضای ADA وجود دارد.

تحلیل قیمت تون کوین
نمودار روزانه قیمت کاردانو

اگر قیمت کاردانو از سطح فعلی خود کاهش پیدا کند، نشان می‌دهد که نوسان آن در این رنج برای چند روز دیگر ادامه خواهد داشت. بسته شدن کندل کندل ADA بالای سطح ۰.۴۰ دلار اولین سیگنال صعودی آن خواهد بود. در این صورت کاردانو می‌تواند به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود (موج قرمز رنگ، ۰.۴۳ دلار) حرکت کند. با این حال در این سطح انتظار می‌رود که فشار فروش ADA افزایش یابد.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

در سناریو نزولی، بسته شدن کندل ADA در زیر سطح ۰.۳۵ دلار می‌تواند شرایط را تغییر دهد. در این صورت قیمت کاردانو ممکن است تا سطح ۰.۲۸ دلار کاهش پیدا کند.

تحلیل قیمت کاردانو (۵ تیر ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، کاردانو از ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) زیر سطح شکست ۰.۴۰ دلار معامله می‌شود، اما به زیر ۰.۳۵ دلار سقوط نکرده است. این نشان‌دهنده یک حرکت رنج در سطح ۰.۳۵ تا ۰.۴۰ دلار است.

نمودار قیمت کاردانو
نمودار قیمت کاردانو

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۴۰ دلار) و شاخص RSI در قلمرو منفی نشان می‌دهد که فشار فروش کادرانو بیشتر است. اگر قیمت کاردانو از سطح ۰.۴۰ دلار کاهش یابد، ADA ممکن است در محدوده مذکور به نوسان خود ادامه دهد.

اگر قیمت کاردانو به زیر ۰.۳۵ دلار سقوط کند، نشان می‌دهد روند نزولی خود را از سر گرفته است. سپس ممکن است ADA تا محدوده ۰.۲۸ دلار سقوط کند. در مقابل، عبور از مقاومت ۰.۴۰ دلار نشان می‌دهد که بازار این شکست را رد کرده اند. در این صورت کادرانو ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۴۳ دلار) و بعداً به ۰.۵۰ دلار افزایش یابد.

تحلیل قیمت کاردانو (۷ تیر ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، کاردانو در حال نوسان در رنج کوچکی بین ۰.۳۵ تا ۰.۴۰ دلار است. این امر نشان می‌دهد فشار خرید کاردانو در سطوح پایین‌تر و همچنین فشار فروش آن در رالی‌ها افزایش می‌یابد.

تحلیل قیمت تون کوین
نمودار روزانه قیمت کاردانو

کاهش میانگین متحرک نمایی متحرک ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۴۰ دلار) نشان می‌دهد که فشار فروش ADA کاهش نیافته است. اگر حمایت ۰.۳۵ دلار از دست برود، ADA ممکن است تا سطح ۰.۳۰ دلار سقوط کند.

اگر هولدرهای کادرانو بخواهند از کاهش قیمت آن جلوگیری کنند، باید این ارز دیجیتال را به بالای میانگین‌های متحرک آن برسانند. در این صورت، کاردانو ممکن است تا محدوده ۰.۴۹ دلار رشد کند.

تحلیل قیمت کاردانو (۲۹ خرداد ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، قیمت کاردانو در تاریخ ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) بعد از رسیدن به سطح ۰.۴۰ دلار به سمت بالا حرکت کرد اما در برابر میانگین‌های متحرک ناکام باقی ماند. این امر نشان می‌دهد که تقاضای کاردانو در سطوح قیمتی بالا، کاهش می‌یابد

.

نمودار روزانه قیمت کاردانو
نمودار روزانه قیمت کاردانو

در روز قبل هم تلاش فروشندگان برای پایین کشاندن قیمت کاردانو به زیر ۰.۴۰ دلار ادامه داشت. اکنون حمایت بعدی این ارز دیجیتال در سطح ۰.۳۵ دلار قرار دارد.

با این حال اگر معامله‌گران قصد دارند روند صعودی ADA را حفظ کنند، باید قیمت آن را به بالای محدوده ۰.۴۰ دلار رسانده و سپس از مقاومت میانگین‌های متحرک عبور کنند. در این صورت هدف بعدی ADA در سطح ۰.۴۹ دلار قرار دارد.

تحلیل قیمت کاردانو (۲۶ خرداد ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، قیمت کاردانو در ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۴۴ دلار) متوقف شد و نشان داد کاردانو در هر رالی با فشار فروش قابل‌توجهی مواجه می‌شود.

نمودار روزانه قیمت کاردانو
تحلیل قیمت کاردانو

کاهش شیب میانگین‌های متحرک و منفی بودن RSI برتری فشار فروش را تایید می‌کند. محدوده ۰.۴۰ تا ۰.۴۱ دلار به عنوان یک حمایت قوی عمل کرده است اما اگر قیمت ADA به پایین‌ این محدوده برسد، روند نزولی آن ممکن است تا سطح ۰.۳۵ دلار ادامه داشته باشد.

اگر معامله‌گران بخواهند از ادامه روند نزولی ADA جلوگیری کنند، باید مانع کاهش قیمت آن به زیر میانگین‌های متحرک شوند. در این صورت کاردانو می‌تواند به سمت خط مقاومت خود حرکت کند. این سطح یک مقاومت قوی به نظر می‌رسد اما در صورت شکست آن هدف بعدی ADA در محدوده ۰.۵۷ دلار قرار دارد.

تحلیل قیمت کاردانو (۲۳ خرداد ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، کاردانو در ۷ ژوئن (۱۸ خرداد) به زیر الگوی مثلث متقارن خود رسید.

نمودار روزانه قیمت کاردانو
نمودار روزانه قیمت کاردانو

کاردانو در ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) تلاش کرد دوباره به داخل الگوی مذکور برگردد اما موفق نشد. به طور کلی اگر قیمت کاردانو به زیر محدوده ۰.۴۲ دلار برسد، نشان می‌دهد که خط حمایت آن به مقاومت تبدیل شده است. در نتیجه احتمال سقوط ADA تا محدوده ۰.۳۵ دلار وجود دارد.

برعکس اگر قیمت کاردانو به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۴۵ دلار) برسد، نشان می‌دهد افت آن احتمالاً یک تله خرسی بوده‌ است. در این صورت ADA ممکن است دوباره تا مقاومت مثلث خود رشد کند.

تحلیل قیمت کاردانو (۲۰ خرداد ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، کاردانو چند روز در داخل یک الگوی مثلث متقارن معامله می‌شد. این امر نشان می‌داد که هولدرهای آن نسبت به آینده این ارز دیجیتال مطمئن نیستند.

نمودار روزانه قیمت کاردانو در ۲۰ خرداد
نمودار روزانه قیمت کاردانو در ۲۰ خرداد

بعد از چند روز تردید هولدرهای ADA در ۷ ژوئن (۱۸ خرداد) قیمت آن را به بالای میانگین‌ها متحرک رساندند. با این حال فشار فروش کاردانو در نزدیکی مقاومت خط روند نزولی آن به شدت رشد کرد و قیمت آن به پایین حمایت خط روند صعودی رسید. حالا کاردانو باید از خط روند صعودی مذکور عبور کند و خود را دوباره به خط روند نزولی مذکور برساند. عبور از این ۲ مقاومت هم ADA را به مقاومت جزئی ۰.۵۷ دلار خواهد رساند. این مقاومت قدرت چندانی ندارد و ADA با عبور از آن می‌تواند به محدوده ۰.۶۲ دلار برسد.

برعکس اگر کاردانو موفق نشود از مقاومت خط روند نزولی عبور کند، نشان می‌دهد که قیمت آن احتمالاً برای مدت بیشتری در داخل الگوی مثلث باقی می‌ماند.

تحلیل قیمت کاردانو (۱۷ خرداد ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف، قیمت کاردانو در ۳ ژوئن (۱۴ خرداد) به خط حمایت الگوی مثلث متقارن آن رسید و رشد کرد. این امر نشان داد که ADA به شدت از سطح مذکور دفاع می‌کند.

نمودار روزانه قیمت کاردانو
نمودار روزانه قیمت کاردانو در ۱۷ خرداد

اگر قیمت کاردانو افزایش یابد و در بالای میانگین‌های متحرک آن باقی بماند، در ادامه می‌تواند به تدریج به سمت خط مقاومت الگوی خود حرکت کند. البته ممکن است برای ADA دشوار باشد که خود را به بالای مثلث مذکور برانند اما اگر این کار را انجام دهد، در ادامه می‌تواند رشد کند و به سمت هدف الگوی خود در ۰.۶۲ دلار حرکت کند.

اگر فروشندگان ADA بخواهند جلوی رشد آن را بگیرند، باید قیمت این ارز دیجیتال را به زیر مثلث مذکور بکشانند. در این صورت، قیمت کاردانو ممکن است تا محدوده ۰.۳۵ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت کاردانو (۱۵ خرداد ۱۴۰۳)

به گزارش کوین تلگراف،کاردانو در تلاش است از خط حمایت الگوی مثلث متقارن خود محافظت کند. این امر نشان می‌دهد فشار خرید کاردانو در سطوح پایین‌تر افزایش می‌یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت ریپل
نمودار روزانه قیمت کاردانو

ADA باید خود را به بالای میانگین‌های متحرک برساند تا نشان دهد که ممکن است برای مدت بیشتری در داخل مثلث مذکور باقی بماند. سپس این ارز دیجیتال می‌تواند خود را به مقاومت الگوی مثلث‌اش برساند. با این حال ADA احتمالاً در این محدوده با فشار فروش زیادی مواجه شود.

از طرف دیگر اگر قیمت کاردانو بعد از رسیدن به میانگین‌های متحرک خود کاهش یابد، نشان می‌دهد که فشار فروش آن در سطوح بالاتر افزایش می‌یابد. در این صورت احتمال اینکه ADA به پایین الگوی مثلث مذکور برسد، افزایش می‌یابد. در نتیجه قیمت کاردانو ممکن است تا حمایت مهم ۰.۳۵ دلار کاهش یابد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

کوثر ایزک شیریان

تو دانشگاه اقتصاد خوندم و خیلی اتفاقی وارد بخش اخبار کریپتو شدم. اما خیلی طول نکشید که عاشق رویای غیرمتمرکزسازیش شدم. به اقتصاد کلان و تحلیل تکنیکال علاقه زیادی دارم ولی هیچ وقت نمی‌تونم به بازار NFTها بی‌اعتنا باشم. بی‌صبرانه هم منتظرم تا کاربردهای کریپتو تو دنیای واقعی بیشتر بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *