تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

بازار در انتظار نرخ بهره؛ بدترین سناریو برای بیت کوین چیست؟

با نزدیک شدن به زمان اعلام نرخ تورم در ایالات متحده و برگزاری جلسه FOMC برای تعیین نرخ بهره، قیمت بیت کوین به مرز ۶۷٬۰۰۰ دلار رسیده است.

خلاصه تحلیل

  • بسیاری از تحلیلگران اصلاح قیمت بیت‌ کوین را جزئی از نوسان آن در نزدیکی ATH دانسته و حمایت‌های مهم ۶۷٬۰۰۰ و ۶۴٬۰۰۰ دلار را در نظر گرفته‌اند.
  • با توجه به بالا بودن اوپن اینترست در بازار مشتقات، تحلیلگرانی مانند فیلب فیلب نسبت به بالا بودن ریسک بازار و احتمال سقوط‌های شدیدتر هشدار داده‌اند.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین با سقوط به محدوده ۶۶٬۶۹۶ دلار بدترین عملکرد خود در ماه جاری را به ثبت رسانده است. همچنین BTC در آغاز یک روند صعودی جدید پیش از انتشار داده‌های تورمی، جلسه FOMC و سخنرانی رییس فدرال رزرو ناتوان بوده است.

کاهش مداوم قیمت بیت کوین باعث شده است تحلیلگران اهداف نزولی خود را تا سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار در نظر بگیرند. رومَن (Roman)، معامله‌گر مشهور، بازار در توییتر نوشت:

به نواحی حمایتی نزدیک می‌شویم. برای خرید مجدد، به دنبال برگشت قیمت از این سطوح هستیم. من به مدت بیش از یک هفته است سطح ۶۷٬۰۰۰ دلار را به عنوان حمایت زیر نظر دارم. فکر می‌کنم وقت خرید رسیده است.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

معامله‌گر دیگری با نام مستعار کستیلو تریدینگ (Castillo Trading) نظر مشابهی دارد. البته او روی نقطه ورود پایین‌تری در سطح ۶۴٬۰۰۰ دلار متمرکز است. این معامله‌گر در توییتی عنوان داشت:

پیش‌بینی می‌کردیم که بیت کوین با یک اصلاح قیمت مواجه می‌شود. ورود در بالای سطح ۷۰٬۰۰۰ دلار ریسک زیادی دارد اما حالا سطوح فعلی فرصت خرید بهتری است.

با توجه به اینکه بیت کوین در ۳ ماه گذشته در نزدیکی اوج بی‌سابقه خود (ATH) در نوسان بوده، برخی از تحلیلگران این رفتار را آرامش پیش از طوفان نامیده‌اند. تحلیلگری با نام مستعار جله (Jelle) معتقد است:

۱۵ هفته است که بیت کوین درست زیر ATH خود قرار دارد. این هفته به رنگ سرخ شروع شد و به حمایت ۶۷٬۵۰۰ دلار برگشتیم. شاید اینجا نگران‌کننده باشد اما چیزی تغییر نکرده است. موقعیت خود را از دست ندهید.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

اسکات ملکر (Scott Melker)، تحلیلگر معروف بازارهای مالی، در این باره گفت:

این اصلاح قیمت تنها آزمایش کردن حمایت‌های رنج بیت کوین است. هنوز در قسمت بالایی این محدوده قرار داریم. اصلاح قیمت پیش‌بینی شده بعد از ۳ ماه قسمتی از این چرخه است.

اوپن اینترست بیت کوین

کسانی که بازارهای مشتقات بیت‌ کوین را رصد می‌کنند، در خصوص بالا بودن سود باز یا اوپن اینترست (Open interest) ‌بیت ‌کوین هشدار داده‌اند. این شاخص به اوج بی‌سابقه خود در ۳۷.۶ میلیارد دلار رسیده‌ و هشداری از نوسان قیمت بیت ‌کوین را صادر کرده است.

داده‌های سایت کوین‌گلس (CoinGlass) نشان می‌دهد که سود باز قراردادهای فیوچرز بیت کوین همزمان با اصلاح قیمت کاهش یافته‌ اما هنوز هم بیشتر از سطح ۳۵ میلیارد دلار است.

سود باز قراردادهای آتی بیت کوین
سود باز قراردادهای آتی بیت‌ کوین

اما این هشدار از طرف فیلب فیلب (Filbfilb)، تحلیلگر و بنیان‌گذار شرکت معاملاتی DecenTrader، پررنگ‌تر بود. او در توییتی نوشت:

قیمت به سطوح قبلی بازگشته اما سود باز به میزان ۱.۵ میلیارد دلار افزایش داشته است. وضعیت پر ریسکی است.

او اعلام کرده است که قیمت بیت کوین در بدترین سناریو ممکن است به ۴۵٬۰۰۰ دلار برسد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت‌ کوین

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *