تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل تکنیکال

تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB، سولانا و ریپل (۲۶ خرداد ۱۴۰۳)

بیت کوین و بسیاری از آلت کوین‌ها در جریان حرکت صعودی‌شان با فشار فروش جدیدی روبه‌رو شده‌اند و از این رو احتمال سقوط بیشتر آن‌ها افزایش پیدا کرده است.

خلاصه تحلیل

  • تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین نشان می‌دهد در صورت از دست رفتن حمایت ۶۶٬۰۰۰ دلار، احتمال سقوط آن تا محدوده ۶۰٬۰۰۰ دلار وجود دارد.
  • سولانا در یک کانال نزولی قرار گرفته و در رالی‌های مقطعی با فشار فروش مواجه می‌شود.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین به زیر حمایت رنج خود رسیده‌ است. پیتر برند (Peter Brandt)، معامله‌گر مشهور بازار، در پستی در توییتر اظهار داشت که بیت کوین ممکن است تا پایین محدوده ۶۰٬۰۰۰ دلار و در نهایت محدوده ۴۸٬۰۰۰ دلار سقوط کند؛ اما به نظر می‌رسد نهنگ‌ها نگران نوسانات کوتاه‌مدت آن نیستند و به خرید خود ادامه می‌دهند. گفتنی است که تعداد نهنگ‌هایی با حداقل ۱٬۰۰۰ BTC تقریباً به اوج تاریخی بی‌سابقه (ATH) خود نزدیک شده است.

نهنگ‌های کوچک‌تر و حتی نهنگ‌های بزرگ نسبت به آینده خوش‌بین هستند. شرکت مایکرواستراتژی اعلام کرده که قصد دارد معادل ۷۰۰ میلیون دلار وام قابل تبدیل به سهام به سررسید سال ۲۰۳۲ عرضه کند تا با استفاده از آن بیت کوین بیشتری خریداری کرده و به اهداف عمومی خود دست پیدا کند. شایان ذکر است که مایکرواستراتژی ۲۱۴٬۴۰۰ BTC در اختیار دارد.

البته ارزهای دیجیتال دیگر هم با انباشت خوبی مواجه شده‌اند. جولیو مورنو (Julio Moreno)، سرپرست بخش تحقیقات وب سایت کریپتوکوانت، در ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) اظهار داشت که حدود ۲۹۸٬۰۰۰ اتریوم توسط آدرس‌های مختلف خریداری شده‌ است. این مقدار انباشت اتریوم که کمی پایین‌تر از رکورد تاریخی آن در ۱۱ سپتامبر سال گذشته (۲۰ شهریور ۱۴۰۲) است.

در مطلب پیش رو تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم و ۳ آلت کوین دیگر را بررسی کرده‌ایم تا مقاومت‌ها و حمایت‌های کوتاه‌مدت آن‌ها را مشخص کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

دنباله بلند کندل قیمت بیت کوین در ۲۳ خرداد نشان داد که فشار فروش آن باعث شده‌ است از رشد قیمت این ارز دیجیتال به بالای محدوده ۷۰٬۰۰۰ دلار جلوگیری شود.

تحلیل قیمت بیت کوین
تحلیل قیمت بیت کوین

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۶۷٬۹۶۹ دلار) نزولی شده‌ و نشان می‌دهد فشار فروش BTC قدرت بیشتری دارد. اگر قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۶۶٬۰۸۰ دلار) برسد، احتمال سقوط به سمت محدوده ۶۰٬۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت، بیت کوین باید در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند. در این صورت احتمال حرکت به سمت محدوده ۷۰٬۰۰۰ دلار و یا ۷۲٬۰۰۰ دلار وجود دارد.

تحلیل قیمت اتریوم

توقف رالی قیمت اتریوم در ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۳٬۶۱۸ دلار) نشان می دهد احساسات بازار منفی شده‌ و معامله‌گران در رالی‌ها اقدام به فروش ذخایر خود می‌کنند.

تحلیل قیمت اتریوم
تحلیل قیمت اتریوم

معامله‌گران برای جلوگیری از سقوط قیمت ETH تا محدوده ۲٬۸۵۰ دلار، باید از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۳٬۴۰۰ دلار) محافظت کنند. انتظار می‌رود که فشار خرید اتریوم در نزدیکی محدوده ۲٬۸۵۰ دلار افزایش پیدا کند و ETH در رنج فعلی خود باقی بماند.

همچنین ETH برای اینکه بتواند به بازگشت قیمت خود امیدوار باشد، باید بالای ممیانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بماند. اگر ETH موفق به انجام این کار شود، فشار خرید آن افزایش یافته‌ و این ارز دیجیتال می‌تواند به سمت ۳٬۸۸۷ و ۳٬۹۷۷ دلار حرکت کند.

تحلیل قیمت BNB

قیمت BNB در یک محدوده باریک بین ۵۹۱ دلار تا ۶۳۵ دلار در نوسان بود‌ که نشان می‌دهد نبرد سختی بین خریداران و فروشندگان آن به وجود آمده‌ است.

تحلیل قیمت BNB
تحلیل قیمت BNB

کاهش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۶۲۷ دلار) نشان می‌دهد یک برتری جزئی در سمت عرضه وجود دارد. با این حال اگر قیمت BNB به زیر ۵۹۱ دلار برسد، احتمال سقوط آن به ۵۳۶ دلار افزایش می‌یابد.

در صورت رشد BNB و پشت سر گذاشتن‌ مقاومت ۶۳۵ دلار، این سناریو نزولی باطل می‌شود. در نتیجه هدف بعدی BNB مقاومت سربار ۷۲۲ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا چند روزی است که در یک کانال نزولی قرار گرفته‌ است. قیمت SOL در ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) به خط حمایت خود رسید و رشد کرد اما فشار فروش آن این رالی را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۱۵۹ دلار) متوقف کرد.

تحلیل قیمت سولانا

اگر فشار فروش سولانا قیمت آن را به زیر خط حمایت برساند، احتمال سقوط SOL تا حمایت کلیدی ۱۱۶ دلار افزایش پیدا می‌کند. انتظار می‌رود که سولانا در این ناحیه با حمایت زیادی مواجه باشد.

از سوی دیگر اگر قیمت سولانا به بالای کانال نزولی خود برسد، نشان می‌دهد که اصلاح این ارز دیجیتال به پایان رسیده‌ است. در این صورت SOL می‌تواند به سمت محدوده ۱۷۶ دلار و یا حتی ۱۸۹ دلار حرکت کند.

تحلیل قیمت ریپل

قیمت ریپل در چند روز گذشته در رنج وسیع ۰.۴۶ دلار تا ۰.۵۷ دلار در نوسان بوده است.

تحلیل قیمت بیت کوین
تحلیل قیمت ریپل

شیب منفی میانگین‌های متحرک ریپل و منفی بودن RSI نشان می‌دهد که فشار فروش آن قدرت زیادی دارد. اگر ریپل از محدوده فعلی یا بعد از رسیدن‌ به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۵۰ دلار) کاهش یابد، احتمال سقوط آن تا سطح ۰.۴۶ دلار افزایش پیدا می‌کند. در این صورت حمایت کلیدی بعدی ریپل در محدوده ۰.۴۱ دلار قرار دارد.

برای اینکه این سناریو به واقعیت تبدیل نشود، فشار خرید ریپل باید قیمت آن را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۵۱ دلار) برساند. در این صورت ریپل می‌تواند به آرامی به سمت مقاومت سربار خود در ۰.۵۷ دلار حرکت کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *