اخبار ارزهای دیجیتالسایر اخبار

تتر از استیبل کوین دلاریِ با پشتوانه طلا خود رونمایی کرد

تتر با راه‌اندازی پلتفرم Alloty یک استیبل کوین دلاری با پشتوانه طلا به اسم «aUSD» را از طریق قراردادهای هوشمند اتریوم راه‌اندازی کرده‌ است.

خلاصه خبر

  • استیبل کوین aUSD یک استیبل کوین دلاری است.
  • با این حال پشتواند aUSD طلا است.

به گزارش کریپتواسلیت، تتر رسماً پلتفرم جدید Alloy را راه‌اندازی کرد. در این پلتفرم قرار است استیبل کوین دلاری با پشتوانه طلای «aUSD» معرفی شود. این توکن یک دارایی بیش از وثیقه‌گذاری‌شده محسوب می‌شود؛ به این معنی که تتر‌ تلاش می‌کند برای تضمین ثبات آن از وثیقه‌ بیشتری (بیشتر از نسبت ۱ به ۱) استفاده کند. به عبارت دیگر طلایی که تتر به‌ صورت وثیقه نگهداری می‌کند، بیشتر از توکن صادرشده aUSDT ارزش دارد. علاوه بر این تتر طلای فیزیکی پشتوانه aUSD را در کشور سوییس ذخیره می‌کند.

این سازوکار به‌ منزله تضمین امنیت aUSD ایجاد شده تا با کاهش نوسانات احتمالی آن ثبات و اطمینان‌ بیشتری ایجاد کند. استخراج و مدیریت aUSDT از طریق قراردادهای هوشمند شبکه اتریوم انجام می‌شود. شفافیت و امنیت در این قراردادها با ردیابی تمام توکن‌های وثیقه‌ و استخراج‌شده تضمین می‌شود و دائماً از اوراکل‌های قیمت برای ارزیابی نسبت استخراج به ارزش (MTV) استفاده می‌شود.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

هدف aUSDT این است که ضمن داشتن مزایای ذاتی طلا (مثل کمیابی، نوسان کم و حفظ قدرت خرید) از مزایای دلار آمریکا (مثل استفاده گسترده در پرداخت‌ها، معاملات، تسویه حساب‌ها و پس‌انداز) نیز برخوردار باشد. پلتفرم Alloy تتر هم ایجاد دارایی‌های تتری را امکان‌پذیر می‌کند و احتمالاً از محصولات جدیدتری در آینده رونمایی خواهد کرد. پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیرعامل تتر‌، اظهار داشت:

پلتفرم Alloy یک پلتفرم باز است که به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال مصنوعی، بیش از حد وثیقه‌‌گذاری‌شده را ایجاد کنند. این پلتفرم به‌ زودی بخشی از پلتفرم توکنیزه‌سازی جدید تتر خواهد بود که اواخر سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

او سپس خاطرنشان کرد:

Alloy گامی بزرگ درجهت چشم‌انداز دارایی‌های دیجیتال است که کاربران را قادر می‌سازد استیل‌ کوین‌ها را مستقیماً از طریق آن استخراج کنند. تتر با ترکیب ثبات دلار امریکا و امنیت طلا در نظر دارد ارز دیجیتالی متنوع و مطمئن برای استفاده روزمره و مدیریت دارایی ایجاد کند. تتر با راه‌اندازی این دارایی‌ جدید امیدوار است تعریف جدیدی از ثبات در اقتصاد دیجیتال معرفی کند و رویکردی نوینی برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال در اختیار کاربران قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *