اخبار اتریوماخبار ارزهای دیجیتال

کمیسیون بورس آمریکا تحقیق درباره اتریوم را متوقف می‌کند

شرکت کانسنسیس اعلام کرد کمیسیون بورس آمریکا (SEC) تحقیقات خود در مورد اتریوم را متوقف کرده است. پس از انتشار این خبر قیمت اتریوم‌ به بالای ۳٬۵۰۰ دلار بازگشت.

خلاصه خبر

  • شرکت کانسنسیس در پستی در توییتر اعلام کرد کمیسیون SEC تحقیقات خود در مورد اتریوم‌ را خاتمه می‌دهد.
  • این موضوع باعث شده است تا اعتماد سرمایه‌گذاران افزایش پیدا کند. در واکنش به این خبر قیمت اتریوم ۱.۴ درصد رشد کرد.

به گزارش کوین تلگراف، شرکت کانسنسیس در پستی در پلتفرم X (توییتر سابق) در تاریخ ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) مدعی شد که SEC تحقیقات خود در مورد اوراق بهادار بودن اتریوم را متوقف کرده است. در این توییت آمده‌ است:

بخش اجرایی کمیسیون بورس آمریکا به ما اطلاع داده است که تحقیقات آن‌ها در مورد اتریوم ۲.۰ خاتمه پیدا می‌کند.

ثبت نام سریع در نوبیتکس

قیمت اتریوم ETH: ۲۰ دقیقه بعد از انتشار این مطلب با ۱.۴ درصد رشد از مقاومت مهم ۳٬۵۰۰ دلاری عبور کرد. رشد قیمت اتریوم‌ پس از پست شرکت کانسنسیس، نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران است و به طور بالقوه نگرانی‌های قانونی مربوط به ETH از جمله نگرانی‌های مربوط به نقل و انتقالات آن در شبکه را کاهش می‌دهد. کانسنسیس در ادامه توضیح داد:

این بدان معناست که SEC اتهاماتی مبنی بر اینکه خرید و فروش اتریوم، جزو تراکنش‌های اوراق بهادار محسوب می‌شود را وارد نخواهد کرد.

بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال این تصمیم را بردی برای اتریوم دانسته‌ و معتقدند درهای جدیدی برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال باز شده‌ است.

نهنگ‌های ارز دیجیتال اتریوم نیز اکنون اعتماد به نفس بالاتری دارند. شرکت تحقیقاتی لوک آنچین (Lookonchain) در پستی در توییتر به خرید ۵٬۶۰۳ ETH (معادل ۱۹.۶ میلیون دلار) توسط یک نهنگ پس از انتشار این خبر اشاره کرده است.

خرید اتریوم توسط نهنگ‌ها

این خبر تنها یک ماه پس از تایید ETFهای اسپات اتریوم منتشر شده‌ است. انتشار این خبر باعث شده‌ است تا گمانه‌زنی‌ها در مورد پیشرفت روند تایید اسناد S-1 برای آغاز به کار این صندوق‌ها افزایش پیدا کند. گری گنسلر، رییس SEC، پیش‌بینی کرده است که این کمیسیون در تابستان امسال این تاییدیه را صادر کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *