اخبار آلت‌کوین‌هااخبار ارزهای دیجیتال

ETF سولانا حداکثر تا چه زمانی تایید می‌شود؟

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا حدود ۸ ماه وقت دارد تا درخواست راه‌اندازی صندوق ETF سولانا را تایید یا رد کند.

خلاصه خبر

  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار تا مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳) مهلت دارد تصمیم نهایی خود را در مورد تایید یا رد ETF سولانا اتخاذ کند.
  • تحلیلگر بلومبرگ معتقد است تایید یا رد ETF سولانا‌ به شدت به پیروزی یا باخت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر (آبان) وابسته‌ است.

به گزارش کوین تلگراف، از آنجاییکه بورس CBOE برای لیست کردن ETFهای پیشنهادی سولانا SOL: اقدام کرده است، SEC تا مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۲) مهلت دارد تصمیم نهایی خود را اعلام کند.

گفتنی است بورس CBOE در ۸ جولای (۱۸ تیر) دو فرم 19b-4 را برای راه‌اندازی ETF سولانا‌ شرکت‌های ۲۱شیرز (21Shares) و ون‌اک (VanEck ) ثبت کرد. بورس CBOE با تاکید بر غیرمتمرکز بودن، سرعت و توان عملیاتی بالای سولانا به مقاومت آن در برابر حملات و دستکاری‌ها اشاره و اعلام کرد:

مانند بیت کوین و اتریوم، ما معتقدیم سولانا نسبت به دستکاری قیمت مقاوم است و از این رو «ابزارهای لازم برای جلوگیری از رفتارهای مخرب و فریبکارانه» را دارد.

اسناد مربوط به ETFهای اسپات سولانا
اسناد مربوط به ETFهای اسپات سولانا

نِیت گراسی (Nate Geraci)، تحلیلگر ETFها، عنوان داشت زمانیکه SEC ثبت پرونده‌ها را تصدیق کند، شمارش معکوس برای تصمیم‌گیری آغاز می‌شود. بر این اساس کمیسیون بورس ۲۴۰ روز مهلت دارد تا در صورت نیاز به اصلاح قوانین برای تایید یا رد درخواست لیست شدن ETF سولانا‌ توسط دو شرکت ون‌اک و ۲۱شرز اقدام کند.

سرنوشت ETF سولانا‌ به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گره خورده‌ است

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ETF بلومبرگ، معتقد است تایید یا رد ETF اسپات سولانا به شدت به پیروزی یا باخت دونالد ترامپ (Donald Trump) در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان) وابسته‌ است. او اظهار داشت:

به نظر می‌رسد مهلت نهایی برای  ETFهای سولانا برای مارس ۲۰۲۵ مقرر شده است. اما تا آن زمان مهم‌ترین تاریخ برای ما در نوامبر قرار دارد. اگر بایدن پیروز شود ETFها درجا رد می‌شوند اما اگر ترامپ پیروز شود هرچیزی احتمال دارد.

توییت بالچوناس درباره ETF سولانا
توییت بالچوناس درباره ETF سولانا

یک شرکت مارکت میکر به نام GSR markets پیش‌بینی کرده است که در صورت تایید و راه‌اندازی ETF سولانا‌، قیمت سولانا تا ۹ برابر می‌شود.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *