تحلیل ارز‌های دیجیتالتحلیل فاندامنتال

قیمت بیت کوین به ۶۲٬۰۰۰ دلار رسید؛ علت چیست؟

بیت کوین از محدوده ۶۲٬۰۰۰ دلار عبور کرده و به سطح ۶۳٬۰۰۰ دلار نزدیک شده‌ است. به نظر می‌رسد تحلیلگران هم نسبت به آینده این ارز دیجیتال امیدوار شده‌اند.

خلاصه تحلیل

  • تحلیلگران معتقدند بیت کوین به کف خود رسیده‌ و کاهش قیمت آن در کوتاه‌مدت، فرصت خرید به حساب می‌آید.
  • عواملی مثل احتمال کاهش نرخ بهره، راه‌اندازی ETFهای اتریوم، افزایش جریان ورود سرمایه ETFهای بیت کوین می‌توانند به رشد ‌بیت کوین کمک کنند.

به گزارش کوین تلگراف، با بازگشت قیمت بیت‌ ‌کوین به بالای سطح ۶۲٬۰۰۰ دلار، تحلیلگران اعلام کردند که به پایان رسیدن‌ فشار فروش دولت آلمان روی بازار تاثیر مثبتی گذاشته‌ است. علاوه بر این به نظر آن اخبار بازپرداخت صرافی Mt.Gox از قبل تاثیر نزولی خود را روی بازار گذاشته‌ است.

قیمت بیت کوین BTC: در ۲۴ ساعت گذشته با رشدی ۵.۲ درصدی به ۶۲٬۶۰۰ دلار رسیده‌ و از کف ماهانه خود در ۵۳٬۵۰۰ دلار فاصله گرفته است. شایان ذکر است که بیت کوین در ۴ جولای (۱۴ تیر) به این محدوده رسیده‌ بود.

ثبت نام سریع در نوبیتکس
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت‌ کوین

بن سیمپسون (Ben Simpson)، بنیانگذار پلتفرم کالکتیو شیفت (Collective Shift)، معتقد است کف BTC شکل گرفته‌‌‌ و BTC وارد یک حرکت صعودی شده‌ است. او تاکید کرد که بخش عمده‌ای از فشار فروش بیت کوین از فشار فروش ۳ میلیارد دلاری دولت آلمان و ترس از بازپرداخت ۸.۵ میلیارد دلاری صرافی Mt.Gox نشات گرفته‌ است.

زمانیکه قیمت BTC در ۱۲ جولای (۲۲ تیر) در سطح ۵۹‌٬۰۰۰ دلار قرار داشت، شاخص ترس و طمع به کف ۱۸ ماه اخیر خود رسید. به عقیده سیمپسون این موضوع با سایر شاخص‌های فاندامنتال بازار در تضاد بود. وی عنوان داشت:

به صورت کلی من احساس می‌کنم احساسات بازار با شرایط فاندامنتال آن مطابقت نداشتند. جروم پاول به کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره اشاره کرده است. همچنین شاخص S&P500 در این شرایط به بالاترین حد خود رسیده و شاهد جریان ورودی زیاد به ETFهای بیت کوین هستیم.

توماس فاهرر (Thomas Fahrer)، بنیان‌گذار شرکت آپولو (Apollo)، در توییتر با انتشار نموداری از کوین‌گلس اعلام کرد که در سطح ۶۲٬۰۰۰ دلار، بیش از ۳۶۰ میلیون دلار پوزیشن‌های شورت (Short) بیت کوین لیکویید خواهد شد.

لیکویید شدن ۳۶۰ میلیون دلار پوزیشن شورت بیت کوین
لیکویید شدن ۳۶۰ میلیون دلار پوزیشن شورت بیت‌ کوین

جاش گیلبرت (Josh Gilbert)، تحلیلگر پلتفرم eToro، نیز معتقد است که بازار بدترین شرایط قیمت بیت کوین را پشت سر گذشته‌ است. او به بالا رفتن شانس ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان یکی از عوامل کلیدی در رشد بیت کوین اشاره کرد و گفت:

ما در چند ماه گذشته شاهد ضعف بازار بودیم اما به نظرم بدترین شرایط را پشت سر گذاشتیم. با توجه به این موضوع اگر قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت کاهش یابد، احتمالاً با فشار خرید خوبی روبه‌رو می‌شود. همچنین اخبار ETFهای اسپات اتریوم و احتمال برنده شدن یک حزب دوستدار کریپتو در انتخابات ایالات متحده از دیگر کاتالیزورهای بازار هستند.

گیلبرت ادامه داد:

حمله به ترامپ تاثیر مثبتی در بالا رفتن احتمال انتخاب مجدد او داشته است و با توجه به موضع او نسبت به ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها افزایش یافت.

گیلبرت خاطرنشان کرد که ترامپ و جمهوری‌خواهان نسبت به دموکرات‌ها موضع دوستانه‌تری نسبت به ارزهای دیجیتال دارند. او خاطرنشان کرد:

هرچه شانس بازگشت ترامپ به کاخ سفید افزایش پیدا کند، احتمال رشد بیت کوین نیز افزایش پیدا می‌کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

احمد محمدیان

من فعالیتم در حوزه بلاکچین رو از تولید محتوا به صورت فریلنسری شروع کردم و کم کم با علاقه‌ای که به ریاضیات داشتم به این حوزه هم علاقه‌مند شدم. دوست دارم تو این حوزه تا جای ممکن تحقیق کنم و منطق پروژه‌های بلاکچینی رو متوجه بشم و معتقدم این موضوع میتونه به تحلیل‌های ما کمک بیشتری کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *